„Profesinio mokymo teikėjų efektyvumą vertinome ir iki šiol, bet dabar viskas vyks daug sklandžiau. Šis įrankis leis operatyviai stebėti baigusių programą ir įsidarbinusių žmonių skaičių, gaunamą atlyginimą, jų padėtį darbo rinkoje po 6 ar 12 mėnesių“, – pasakojo Užimtumo tarnybos Planavimo ir monitoringo skyriaus vedėja Dalė Čičelienė.
Specialistai vertina dvejų metų laikotarpį, o duomenis švieslentėje atnaujina kas ketvirtį. Informacija apie baigusiųjų mokymo programas klientų skaičių per 24 mėnesius renkama apie kiekvieną mokymo programą pagal mokymo teikėją ir mokymo programos teikimo vietą. Taip pat – kurios programos šalyje ir konkrečioje savivaldybėje buvo populiariausios.
Įsidarbinusių asmenų skaičius per dvejus metus leidžia įvertinti, kaip konkreti mokymo programa padėjo, o kam buvo sunkiau pradėti naują karjerą. Pateikiami duomenys ir apie pasirinkusius vykdyti savarankišką veiklą pagal įgytą specialybę. Prie kiekvienos mokymo programos klientai gali rasti ir vidutinio darbo užmokesčio dydžius, kurie leidžia įvertinti, kokio užmokesčio su nauja kvalifikacija ar kompetencija galima tikėtis darbo rinkoje.
Anot D.Čičelienės, šios naujovės turėtų klientams optimizuoti paslaugų paieškas: „Programą renkasi tie, kuriems skirtingi mokymo teikėjai kartais siūlo ir penkias vienodu pavadinimu įvardintas programas gimtajame mieste. Mūsų specialistai pasiruošę supažindinti žmones su švieslentėmis ir padėti jiems kokybiškai investuoti savo laiką į mokslus ir ateities karjerą“.
Mokymo teikėjai irgi jau supranta, kad nebepakanka pateikti programos į Užimtumo tarnybos sudaromą sąrašą. Nesulaukusios dalyvių per dvejus metus ar nepasiekusios 40 proc. efektyvumo programos yra šalinamos iš sąrašo. Integracijos į darbo rinką ir konkurentų veiklos stebėsena gali padėti tobulinti mažesnio populiarumo ir efektyvumo sulaukiančių mokymų kokybę.
„Pernai dalis mokymo teikėjų jau vykdė panašius tyrimus, akcentuodami tik savo pasiekimus. Naujoji švieslentė leis stebėti oficialius, išsamius duomenis net tik apie jų pačių, bet ir konkurentų vykdomų mokymo programų kokybę“, – pridūrė Užimtumo tarnybos atstovė.
Mokymo efektyvumo švieslentėje sudarytos sąlygos vertinti mokymo programų kokybę ir žmonėms su negalia. Jie gali įvertinti tų profesijų galimybes, kurias mokymo teikėjai yra pritaikę turintiems įvairų negalios pobūdį.
Planuojama, kad dar šiais metais čia atsiras galimybė skelbti ir baigusių mokymus ar išdirbusių pagal naują specialybę 6 mėnesius klientų atsiliepimus.