Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Užsienio įmonių vizitai į Lietuvą: galimybių bendradarbiauti ir kokybės paieškos

Ieškoti naujų partnerių į Lietuvą kasmet atvyksta daugybė įvairių sričių ir šalių įmonių. Dažniausiai Lietuvoje užsieniečiai ieško geriausio kainos ir kokybės santykio, ką, beje, neretai ir suranda. Geriausiu atveju, abi – tiek Lietuvos, tiek užsienio įmonė gauna finansinę naudą – pradeda bendradarbiauti, tačiau verslininkai pabrėžia, kad naudingi ir tie susitikimai, kurie sutarties neatnešė. Jie padeda įvertinti save, geriau pažinti rinką ir praplėsti kontaktų ratą, o tai versle – labai svarbu.
Verslo partneriai
Verslo partneriai / „Scanpix“ nuotr.

Ieškojo kokybės

Visai neseniai ieškodamos verslo partnerių Lietuvą aplankė Prancūzijos bendrovės „Manry Sisters Sarl / Duplicata“ atstovės. Įmonė ieškojo, kas pagal jų modelius ir iš jų pateiktų audinių galėtų siūti sukneles bei vyriškus aksesuarus – peteliškes, fantazijas, kaklaraiščius.

Partnerių Lietuvoje užsienio įmonės ieško įvairiais būdais. Kartais su užklausa rasti įmonių bendradarbiavimui jos kreipiasi į Lietuvos ambasadas jų šalyse, kartais bando susisiekti su viena ar kita dominančia įmone tiesiogiai, taip pat ieško ir verslui padedančių organizacijų mūsų šalyje. Vienas iš pagrindinių „Verslios Lietuvos“ tikslų – skatinti užsienio ir Lietuvos verslo bendradarbiavimą, padėti vieniems kitus surasti, taip ir konsultuoti Lietuvos įmones, ketinančias priimti potencialius partnerius iš užsienio.

Ieškodama partnerių Lietuvoje „Manry Sisters Sarl / Duplicata“ susisiekė su „Verslia Lietuva“, kuri jai nusiuntė potencialių šalies įmonių, galinčių suteikti reikiamą paslaugą, sąrašą. Prancūzijos atstovai pagal internetiniuose puslapiuose pateiktą informaciją ir tiesiogiai šiek tiek pabendravę su įmonėmis atsirinko, su kuriomis norėtų susitikti, pažiūrėti gamybą, produkciją, kokybę ir pan. „Versli Lietuva“ lydėjo prancūzes po Lietuvos įmones, suteikė visa reikalingą informaciją apie šį sektorių. Iš viso susitikta su 6-iomis Lietuvos įmonėmis.

Susitikimai su kitų šalių įmonėmis leidžia praplėsti akiratį. Pažinti ir kitų šalių šios srities rinką, jos tendencijas.

„Minėtos įmonės tikslai buvo palyginti konkretūs, ji ieškojo tinkamo kokybės ir kainos santykio. Prieš tai „Manry Sisters Sarl / Duplicata“ kontaktų ir įmonių, galinčių suteikti reikiamas paslaugas, ieškojo Rumunijoje. Nors pastarosios šalies įmonės siūlė gerą kainą, prancūzams netiko kokybė. Lietuvoje, panašu, ją rado. Negaliu sakyti šimtu procentų, bet buvo kalbama, kad įvertinusi pagal užsakymą pasiūtus gaminių pavyzdžius „Manry Sisters Sarl / Duplicata“ bendradarbiaus su trimis iš minėtų 6 įmonių“, – kalbėjo „Verslios Lietuvos“ vyr. projektų vadovė Renata Nedzinskienė.

Padeda geriau pažinti rinką

Vienos iš vizituotų įmonių – peteliškes gaminančios „E.Lash“ atstovė Eglė tikino, kad per trejus veiklos metus tai pirmasis susitikimas su rimtais potencialiais partneriais iš užsienio. „Lietuvoje esame vykdę ne vieną didelį projektą. Pavyzdžiu galėtų būti „Velomaratonas“. Siuvome 500 peteliškių žymiems renginio dalyviams papuošti, tai tikrai nemenkas užsakymas. Dabar džiaugiamės ir prancūzų susidomėjimu“, – kalbėjo individualia veikla užsiimanti Eglė.

Eglė pasakojo, kad su „Verslia Lietuva“ iki šiol nebuvo dirbusi, įstaiga ją susirado kaip potencialią partnerę prancūzų įmonei. Paklausta, ar tikisi, kad pavyks sudaryti bendradarbiavimo sutartį, Eglė atsakė teigiamai. „Tikimybė, manau, tikrai yra nemaža. Kaip supratau iš to, ką su jais aptarėme, mūsų siūloma kokybė juos tenkina. Beliktų tik suderinti detales. Dabar laukiame, kol įmonė atsiųs medžiagą, tuomet pagaminsime pagal jų užsakymą gaminius“, – apie procesą pasakojo „E.Lash“ atstovė.

Finansinė nauda – neabejotinas tokių susitikimų tikslas, tačiau Eglė tikino įžvelgianti ir kitokios naudos. „Susitikimai su kitų šalių įmonėmis leidžia praplėsti akiratį. Pažinti ir kitų šalių šios srities rinką, jos tendencijas. Tai – labai svarbu“, – kalbėjo Eglė.

Svarbu – pats susitikimas

Viena iš potencialių Prancūzų partnerių – daugiau nei 16 metų mados srityje dirbanti „Vike“. Pastaroji mados įmonė jau ne vienerius metus bendradarbiauja su užsieniu – labiausiai su Anglija ir Skandinavija. Įmonė per 10 metų yra sukūrusi daugiau nei 22-i drabužių kolekcijas. Tiesa, šis kartas su Prancūzija – vienas iš pirmųjų. „Vike“ vadovė Viktorija Čeplikė teigė, kad šansai pasirašyti bendradarbiavimą – labai dideli.

Šis procesas padeda suprasti, ar partneriai panašiai suvokia verslą, pačią situaciją, ar susikalba. Šie dalykai verslui išties labai svarbūs.

„Labai svarbus yra gyvas susitikimas. Tokių atvejų, kai susitiktume gyvai ir nepavyktų pasirašyti, man dar nebuvo. Svarbiausias šių susitikimų akcentas – tai pats bendravimas. Rankos paspaudimas, kavos atsigėrimas. Šis procesas padeda suprasti, ar partneriai panašiai suvokia verslą, pačią situaciją, ar susikalba. Šie dalykai verslui išties labai svarbūs“, – neabejojo V.Čeplikė.

Verslininkė svarstė, kad susitikimai su potencialiais užsakovais svarbūs ne tik finansiniu požiūriu. „Tai leidžia įmonėms įvertinti ir pačioms save. Sakykime, pamatai, kad negali pasiūti vieno ar kito gaminio, nes neturi tinkamų siuvimo mašinų. Juk tai labai gerai – tokiu būdu ir sužinai, ko tau dar reikia. Tada, jei tau tikrai reikia to užsakymo, galvoji, iš kur gauti vieną ar kitą dalyką, kad taptum tinkamas“, – svarstė verslininkė.

Užsienio įmonių vizitų nauda Lietuvos bendrovėms neabejojo ir potencialias Lietuvos kompanijas užsienio paklausėjams pristatanti, susitikimus su potencialiais užsienio partneriais organizuojanti bei pati neretai užsienio svečius lydinti ir susitikimuose dalyvaujanti R.Nedzinskienė . „Tai leidžia įmonėms praplėsti pažinčių ratą.

Versle tai neįkainojamas dalykas. Labai svarbu mokėti ir prisistatyti, ir pristatyti savo įmonę, gaminamą produkciją bei teikiamas paslaugas. Tokie vizitai – labai puiki patirtis. Atidžiai klausantis pašnekovo iš užsienio, galima pasisemti neįkainojamos informacijos apie rinką, jos specifiką, vartojimo įpročius ir panašiai “, – teigė vyr. projektų vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?