Užėjus į maisto pristatymo platformas ir peržiūrėjus, kada galima būtų rezervuoti pristatymo laiką, gali ištikti šokas – viskas rezervuota iki pat Kalėdų. Tai, kad srautų augimas milžiniškas, pastebi ir prekybininkai.
Teko raitotis rankoves
Andrius Mikalauskas, elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius, 15min patikino, jog šiuo metu įmonė dirba maksimaliu pajėgumu. Kasdien per visas tris Baltijos šalis įvykdoma daugiau nei 11 tūkst. užsakymų, o jų srautas nuosekliai auga.
„Kas savaitę vien Lietuvoje „Barboroje“ sulaukiame po 2,5 tūkst. naujų klientų. Savaitgalį teko raitotis rankoves ir mobilizuoti visus savo pajėgumus – Vyriausybei dar nė nepriėmus sprendimų dėl karantino pratęsimo, dar daugiau gyventojų suskubo užsisakinėti maisto internetu“, – teigė jis.
„Barboros“ vadovas patikino, jog visą dieną yra stebimas užsakymų judėjimas ir pagal galimybes stengiamasi dar labiau padidinti išvežamų užsakymų skaičių.
„Todėl kasdien klientams atidarome papildomų laisvų laikų tos pačios ar kitos dienos pristatymui“, – 15min komentavo jis.
Pasiruošė iš anksto
Tiesa, A.Mikalauskas pažymėjo, jog turimi įmonės pajėgumai leidžia įvykdyti žymiai daugiau užsakymų nei pirmojo karantino metu. Tam bendrovė pradėjo ruoštis nuo rudens, atidarydama naujus prekių surinkimo centrus ir priimdama šimtus darbuotojų.
„Nuo rugsėjo nuosekliai didinome savo komandą – ruošėmės COVID-19 atvejų skaičiaus augimui iš anksto. Per rudenį priėmėme 700 naujų žmonių, todėl šiuo metu „Barboroje“ dirba apie 2,5 karto daugiau darbuotojų nei iki pandemijos. Tokio dydžio komanda leidžia įgyvendinti kur kas daugiau užsakymų nei pirmojo karantino metu“, – komentavo jis.
A.Mikalausko teigimu, šiuo metu pirkinių krepšelis yra didesnis, jį papildo prekės, skirtos šventiniam stalui, šventiniam namų dekoravimui.
„Išaugusį krepšelį siejame ne tik su šventiniu periodu, bet ir išaugusia paslaugos paklausa. Iš savo pusės raginame gyventojus vienu kartu užsisakyti prekių ilgesniam laikui, susiplanuoti savaitinius pirkimus, visą krepšelį užsakyti iškart“, – patarė jis.
Užsakymų augimas – 300 proc.
Prekių pristatymo įmonės „Last mile“ vadovas Tadas Norušaitis 15min sakė, kad pas juos situacija nuo kitų prekybininkų skiriasi dėl visai kitokio modelio. Įmonės veikla paremta dalinimosi ekonomika, resursai yra nuolat kintantys, nes dirba žmonės, kurie nori užsidirbti papildomai.
„Pas mus visada atsiranda langų gauti pristatymą ir tą pačią dieną“, – kalbėjo jis.
T.Norušaičio teigimu, „planiniai“ laikai jau yra užrezervuoti iki Kalėdų. Tačiau 30–40 proc. visų pristatymo laikų atsiranda tą pačią dieną.
„Augimas per antrą karantiną yra apie 300 proc. Žmonės izoliuojasi ir skaičius yra nežmoniškas, milžiniškas“, – 15min sakė jis.
Be to, pastebima, kad pasikeitė ir pirkinių krepšelio dydis. „Last mile“ jis padvigubėjo – nuo apie 30 eurų iki 60 eurų.
„Matyt, žmonės mato, kad užsakymo reikės palaukti arba jis bus po kelių dienų, arba jeigu gauna langą šiandien, jį stengiasi maksimaliai išnaudoti. Krepšelio struktūra yra padvigubėjusi. Dabar dominuoja šventiniai, ilgiau negendantys produktai. Vėl grįžtame prie to, kas buvo per pirmąjį karantiną“, – tikino pašnekovas.
Pasak T.Norušaičio, žmonių, kurie norės papildomai užsidirbti pristatant maistą į namus, iki švenčių tikrai atsiras ir jų skaičius turėtų didėti.
„Bet stebime situaciją, ją reikia labai suniveliuoti, nes tie skaičiai po karantino labai nukrenta“, – kalbėjo jis.
T.Norušaitis pasakojo, kad įprastai šventiniu laikotarpiu prekių pristatymo sektoriaus įmonių apyvartos kyla apie 30 proc. Tačiau karantinas galimybę uždirbti gali padidinti.
„Tikimės, kad iki sausio vidurio pirkimas išsilaikys, o paskui priklausys nuo valstybės sprendimų“, – aiškino įmonės vadovas.
Užsakymų dvigubai daugiau
„Rimi Lietuva“ e. komercijos formato direktorius Vaidas Lukoševičius taip pat patvirtino, jog prekybos elektroninės parduotuvės užsakymų skaičius šiuo metu yra daugiau nei dvigubai didesnis nei lapkričio mėnesį.
„Pirkinių krepšelis, lyginant standartinį su dabar daromais pirkėjų užsakymais, išaugo apie 20 proc.“, – 15min komentavo jis.
Pasak V.Lukoševičiaus, šiuo metu, apsipirkus „Rimi.lt“ ir pasirinkus prekių pristatymą į namus, jo reikės laukti 3-4 dienas. Greičiau prekes gali gauti tie pirkėjai, kurie renkasi jas atsiimti patys tam skirtuose punktuose, įrengtuose parduotuvėse, ar automobiliu „Rimi Drive“.
„Žinoma, jei tik matome, kad turime galimybių atverti papildomų laisvų langų pirkėjams, taip ir darome – atitinkamai gali atsirasti galimybė ir greitesniam užsisakymui“, – komentavo jis.
V.Lukoševičiaus teigimu, kaip ir „Barbora“, „Rimi“ didesniems pirkėjų srautams pradėjo ruoštis rudenį.
„Priėmėme dar daugiau darbuotojų – tiek į kurjerių, tiek į prekių surinkėjų pozicijas, išplėtėme automobilių parką, bendradarbiaujame su transporto nuomos paslaugas teikiančiais partneriais. Rudenio pabaigoje atidarę daugiau prekių atsiėmimo automobilių punktų, šiuo metu viena valanda, iki 22 val., prailginome jų ir parduotuvėse veikiančių prekių atsiėmimo punktų darbo laiką. Taip prieš šventes prekių surinkimas vykdomas ne tik dienos, bet ir nakties metu“, – aiškino jis.