V.Dombrovskis: Bulgarija netaps euro zonos nare anksčiau nei 2025-aisiais

Europos Komisijos vicepirmininkas ir prekybos komisaras Valdis Dombrovskis ketvirtadienį atitolino Bulgarijos viltis greitu metu įsivesti eurą, kadangi Balkanų šalis neatitinka visų privalomų įstojimo kriterijų.
Valdis Dombrovskis
Valdis Dombrovskis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

V.Dombrovskis prieš susitikimą su Bulgarijos pareigūnais žurnalistams sakė, kad šalis netaps euro zonos nare anksčiau nei 2025-aisiais.

Bulgarija – skurdžiausia ES narė – tikisi, kad euras paskatins šalies ekonomiką ir finansinį saugumą, tačiau užsitęsusi politinė krizė keičia planus.

Prieš naujus balandį vyksiančius rinkimus – penktus per dvejus metus – pagrindinės politinės partijos paskelbė pagrindiniu prioritetu siekį nuo 2024 metų sausio 1 dienos prisijungti prie 20-ies narių euro zonos.

Visgi V.Dombrovskis kalbėjo apie kitą terminą.

Jis pabrėžė, kad pagrindinė kliūtis Bulgarijai yra infliacija, ypač išaugusi nuo to laiko, kai Rusija pernai pradėjo invaziją į Ukrainą.

Nors Bulgarija atitinka reikalavimus, susijusius su viešaisiais finansais, ilgalaikėmis palūkanų normomis ir stabiliais valiutų kursais, ji ženkliai atsilieka nuo infliacijos kriterijų, todėl 2024 metų pradžioje negalės prisijungti prie euro zonos.

Bulgarijoje suderinta metų infliacija 2022-ųjų pabaigoje siekė 14,3 procento.

„Tikėkimės, kad delsa nebus ilga, o įstojimas bus įmanomas metais vėliau“, – kalbėjo V.Dombrovskis Bulgarijos nacionalinei televizijai.

Pareigūnas taip pat teigė, kad Bulgarija turi dėti daugiau pastangų kovodama su korupcija ir priimdama kovos su pinigų plovimu įstatymų reformas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis