2023 08 03 /12:45

V.Mitalas sako, kad mokesčių reforma nesumažins pajamų nelygybės

Valdančiajai koalicijai priklausančios Laisvės frakcijos vadovas Vytautas Mitalas sako, kad Finansų ministerijos kelerius metus rengta ir šiemet mažiausiai du kartus jau tikslinta mokesčių pertvarka gyventojų pajamų nelygybės apčiuopiamai neleis sumažinti.
Vytautas Mitalas
Vytautas Mitalas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak jo, todėl mokesčių reformos tikslu nurodyti pajamų nelygybės mažinimą yra nesąžininga.

„Reforma pajamų nelygybės klausimo neišspręs“ – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete (BFK) pareiškė V.Mitalas.

„Pajamų nelygybė – figos lapelis, kuriuo bandoma prisidengti darant reformą“, – teigė V.Mitalas.

Jam pritarė „darbietis“ Vytautas Gapšys: „Reforma pasiklydo ir kryptyje, ir tiksle“.

Pasak V.Mitalo, pajamų nelygybę matuojantis koeficientas Gini Lietuvoje siekia 35,3 balo, o ES vidurkis siekia 30 balų. Jo teigiu, mokesčių reforma leistų šį koeficientą sumažins tik apie 0,5 proc. punkto.

„Tai vis tiek bus gerokai didesnė pajamų nelygybė Lietuvoje nei ES vidurkis“, – svarstė jis.

Tuo metu Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė kaip tik pabrėžė, kad reforma reikalinga siekiant sumažinti pajamų nelygybę.

„Pertvarkos siūlymai, turbūt, užduoda vieną paprastą ir esminį klausimą, ką galime rinktis ar saugoti – vieną iš didžiausių pajamų nelygybių, ar aukštesnes pajamas gaunančių žmonių komfortą, išsaugoti tam tikrą privilegijuotą mokestinių tarifų sistemą“, – kalbėjo komiteto vadovas.

Finansų ministrė Gintarė Skaistė yra sakiusi, kad reforma siekiama sąžiningesnės ir labiau subalansuotos mokesčių sistemos. Anot jos, pajamų nelygybė mažinama per neapmokestinamųjų pajamų dydžio plėtrą, jis kitąmet turėtų augti 20 proc. iki 751 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis