V. Putino įsakas „Dėl priemonių užtikrinti Rusijos Federacijos ekonominio saugumo ir nacionalinius interesus vykdant tarptautinius tranzitinius krovinių pervežimus iš Ukrainos į Kazachstaną ir Kirgiziją per Rusiją“ skelbia, jog jis gali būti vykdomas tik per Baltarusiją, kurioje šiuos krovinius pervežančios transporto priemonės, įskaitant geležinkelio vagonus, turi plombuojamos ir aprūpinamos navigacijos sistemos GLONASS priemonėmis jų judėjimui stebėti.
Tokie apribojimai Ukrainos prekių tranzitui į Kazachstaną įvesti nuo 2016 metų pradžios, o į Kirgiziją – nuo tų pačių metų vidurio.
2016-ųjų rugsėjį Ukraina pateikė Pasaulio prekybos organizacijai (PPO) paraišką konsultacijoms su Rusija dėl šios problemos sprendimo – žengė pirmąjį žingsnį pagal PPO ginčų sprendimų reglamentą. Šalims per nustatytą 60 dienų laikotarpį taikiai susitarti nepavykus, Ukraina 2017-ųjų vasarį pareikalavo PPO suformuoti Ginčų sprendimo tarybą šiam dviejų PPO narių nesutarimui išspręsti. Rusija pasinaudojo teise pirmąją Ukrainos paraišką blokuoti. Pakartotino reikalavimo pateikimo atveju Ginčų sprendimo taryba formuojama besąlygiškai.
Ukrainos vertinimais, jos prekių eksportas į Vidurio Azijos bei Kaukazo valstybes 2016 metais dėl tokių Rusijos neteisėtų veiksmų sumenko daugiau negu trečdaliu, patirti nuostoliai viršijo 400 mln. JAV dolerių.