V.Šapoka: Lietuvos ekonomika koronaviruso pasekmes pajus

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus jaučiamos, sako finansų ministras Vilius Šapoka.
Vilius Šapoka
Vilius Šapoka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Lietuvai tos pasekmės bus bet kuriuo atveju, kadangi yra tiek tiesioginis poveikis per sutrikusias tiekimo grandines, tiek netiesioginis per mažėjančią paklausą. Kitaip tariant, tiek gamyba gali nukentėti, tiek tarptautinė prekyba“, – LRT radijui antradienį sakė V.Šapoka.

Pasak jo, nors Tarptautinis valiutos fondas (TVF) prognozavo, kad koronaviruso įtaka pasaulio ekonomikai daugiausia bus jaučiama pirmąjį metų ketvirtį, galima pastebėti, jog neapibrėžtumas yra didelis.

„TVF prognozavo, kuomet viruso papiltimas buvo tik Kinijoje, kad galimai poveikis bus neigiamas pirmą ketvirtį, tačiau šiuo metu manau, kad neapibrėžtumas yra didelis, turint omenyje, kad virusas persikelia ir plinta toliau Europoje. Manau, kad turime būti budrūs ir apdairūs ir pasirengę bet kokiems scenarijams“, – teigė finansų ministras.

Anot V.Šapokos, Lietuva turi pakankamai finansinių rezervų gydymui ir apsaugos priemonėms, jei koronavirusas ateitų iki šalies.

„Kalbant apie pasirengimą tokio pobūdžio ligų protrūkiui, Lietuva yra pasiruošusi. Tikrai yra pakankami rezervai, kad būtų galima įsigyti apsaugos priemonių, tiek vaistams“, – sakė jis.

Pastaruoju metu koronavirusas sparčiai pradėjo plisti Šiaurės Italijoje. Ten nuo viruso mirė penki žmonės, užkratas diagnozuotas per 200 žmonių. Tai didžiausias patvirtintų atvejų skaičius Europoje.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, iki sekmadienio užsikrėtusiųjų koronaviruso pasaulyje registruota 78 tūkst. 811 žmonių, mirė 2462.

Naujasis virusas COVID-19 jau išplito į 28 šalis ir kelia vis didesnį nerimą dėl naujų židinių Europoje, Artimuosiuose Rytuose ir Azijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis