„Nemanau, kad būtų išmintinga tai sieti su biudžetu ir prie šitų klausimų reikėtų grįžti kitais metais“, – Ekonomikos komitete trečiadienį pareiškė V.Šapoka, pristatydamas 2019 metų biudžeto projektą.
„Tam, kad būtų išdiskutuota, ką rekomendavo ir TVF (...), kad būtų rastas su visuomene sutarimas“, – teigė ministras.
Seimas šį birželį nepritarė Vyriausybės siūlymui 0,3 proc. apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus. Premjeras Saulius Skvernelis tuomet teigė, kad NT mokesčiui dabar nėra tinkamas metas.
Taip jis atsakė į Ekonomikos komiteto nario konservatorius Jurgio Razmos klausimą, ar neketinama „mokestiniais sprendimais“ didinti 2019 metų biudžeto įplaukų, kad būtų galima didinti algas biudžetininkams.
„Ar nebuvo svarstomi Vyriausybėje kažkokie siūlymai, kad daryti mokestinius tam tikrus, kad ir ne visai populiarius sprendimus, kurie šiek tiek padidintų įplaukas (į biudžetą – BNS) ir leistų kažkaip pastebimiau paspręsti nuskurdinto biudžetinio sektoriaus algų problemą“, – klausė parlamentaras.
Pirmadienį darbą Lietuvoje baigusios TVF misijos vadovas Borja Gracia apgailestavo, kad Lietuvai nepavyko įgyvendinti planų įvesti su aplinkosauga susijusių mokesčių ir išplėsti nekilnojamojo turto mokesčio bazę, rašoma TVF pranešime.
Rugpjūtį S.Skvernelis teigė, kad visuotinio automobilių mokesčio ši Vyriausybė taikyti neketina, bet gali atsirasti registracijos mokestis taršiems automobiliams.
Lietuvas bankas anksčiau siūlė NT mokesčio bazę išplėsti ir taikyti jį visam būstui, atsižvelgiant į socialiai jautriausias grupes. Mokestis, anot centrinio banko, turėtų būti progresinis, nustatant nedidelę neapmokestinamos vertės ribą: mažiau įkainotam turtui turėtų būti taikomas mažesnis mokestis.
LB skaičiavo, kad toks modelis leistų viešųjų finansų pajamas iš nekomercinio NT mokesčių padidinti dešimteriopai.
Tuo metu TVF jau ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti ne tik NT mokestį, bet ir automobilių mokestį. Savo ruožtu EBPO Lietuvai siūlė didinti gyventojų NT mokestį.