„Taip, tai jau galima konstatuoti. Šiuo metu paklausa mažėja, tai yra pagrindinis veiksnys. Laivai neužpildyti, kainos krenta, tai yra vienas iš recesijos požymių – mažėjant paklausai automatiškai mažėja ir kainos“, – trečiadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė V.Šileika.
Pandemijos metu konteinerių gabenimo kaina rekordiškai išaugo pasaulio uostuose susikaupus itin daug krovinių, pritrūkus konteinerių ir galinčių juos gabenti laivų.
Anot V.Šileikos, konteinerių pervežimo kainų mažėjimas stebimas jau trečią mėnesį iš eilės, nėra jokių prielaidų, kad jos artimiausiu metu galėtų didėti.
„Jeigu praėjusiais metais mes kalbėjome apie labai aukštas jūrinių konteinerių frachtų kainas, tai tris mėnesius matome kitą procesą – žymus konteinerių pervežimo kainų kritimas. Jeigu kažkada kalbėjome apie 15-18 tūkst. JAV eurų už konteinerio atgabenimą iš Kinijos, tai dabar kalbame apie 1,2–1,5 tūkst., iki 2 tūkst. eurų. Ir tos tendencijos išlieka, pagal prognozes krovinių pervežimo apimtys yra sumažėjusios, todėl nėra jokių prielaidų, kad tos kainos galėtų augti“, – kalbėjo asociacijos vadovas.
V.Šileika sako, kad dėl mažėjančios paklausos pasaulyje mažėja ir konteinerius gabenančių laivų.
„Laivybos linijos pradeda išimti laivus, mažinti jų skaičių linijose, tie požymiai iš tiesų nėra labai geri konteinerinėms linijoms, bet reikia turėti galvoje, kad tos kompanijos prieš kelis metus uždirbo pasakiškus pelnus. Visada yra tam tikri cikliškumai: kažkada uždirbi, kažkada neuždirbi, arba uždirbi mažiau, nei tikiesi“, – sakė jis.
Klaipėdos uoste šiemet pirmą kartą tikimasi perkrauti milijoną standartizuotų konteinerių, jų krova, palyginti su 2021 metais, padidėjo daugiau nei 60 proc. Per devynis šių metų mėnesius Klaipėdoje jų perkrauta 767 tūkst.
Pasak V.Šileikos, kitais metais jų skaičius dėl mažėjančios paklausos gali mažėti arba jį pavyks išlaikyti dėl mažos paslaugos kainos.
„Visi šie kroviniai labai jautriai reaguoja į rinkos pokyčius, niekada negalime sakyti, kad kažkas gali išlikti stabiliai ilgam laikui, rinka stipriai reaguoja ir keičia tiek logistikos grandinių kryptis, tiek krovinių gabenimo būdus. Šiuo atveju manome, kad konteinerių krova dėl recesijos turėtų šiek tiek mažėti arba ją pavyks stabilizuoti dėl žemų gabenimo kainų, galbūt jais bus gabenama didesnė prekių dalis“, – kalbėjo krovos kompanijų atstovas.