„Aš sakiau vežėjams ne kartą, kad jie privalo sėstis ir pradėti konstruktyvias derybas su profsąjungomis. (...) Tikrai yra svarbi ta dalis BVP, kurią sukuria vežėjai, bet tuo pačiu metu programuojamos ir socialinės problemos, kurias vėliau mes privalome spręsti, tam naudoti valstybės biudžeto lėšas“, – ketvirtadienį Žinių radijui sakė V.Sinkevičius.
„Mes privalome užtikrinti dirbantiesiems ir orią senatvę, tai labai svarbus faktorius. Šioje vietoje kito varianto kaip derybos, nėra“, – pridūrė jis.
Šiuo metu tolimųjų reisų vairuotojams, kuriems mokama 1,3 minimalaus atlyginimo (MMA) dydžio alga, nuo dienpinigių nemokamos socialinio draudimo įmokos, todėl jų socialinės garantijos yra mažesnės.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo modelį, kaip padidinti šias garantijas ir gauti didesnes ligos, nedarbo išmokas, senatvės pensijas – neapmokestinti dienpinigių, jei alga siektų du MMA.
„Tai yra absoliučiai logiškas pasiūlymas, ir manau, kad konkurencingas“, – sakė V.Sinkevičius.
Profsąjungos taip pat ragina vežėjus derėtis dėl atlyginimų ir tikina, kad vežėjai su jomis nesidera jau beveik dvejus metus.
Tuo metu vežėjai sako, kad įgyvendinti ministerijos siūlymą jiems būtų per sunki finansinė našta, todėl jų verslas Lietuvoje gali žlugti. Dalis svarsto verslą perkelti į Lenkiją.