Valdžia nusprendė išguiti alkoholį ir iš feisbuko

Jei drausti – tai visur. Nuo kitų metų įsigalioja visiškas alkoholio reklamos draudimas. Valdžia išaiškino, kad jis galioja ir socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, feisbuke. Tad gėrimų gamintojų, barų, restoranų feisbuko paskyrose negalės būti nė užuominos apie alkoholį. Tačiau socialinių tinklų lankytojai raminami – girtis apie vakarėlius bus galima.
Alkoholis
Alkoholis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 2 Facebook Alkoholis

Šiuo metu gamintojai apie savo produkciją praneša ir feisbuke, taip bendrauja su vartotojais. Bet taip galės būti tik iki sausio 1 dienos.

Narkotikų, tabako ir alkoholi kontrolės departamentas (NTAKD) pateikė išaiškinimą, kuriame teigiama, kad alkoholio draudimas galioja ir socialiniuose tinkluose.

Nusprendė drausti ir kitur

„Socialiniuose tinkluose (Facebook, Twitter ir kitur) jų nariai įmonių skelbiama informacija apie alkoholinius gėrimus gali dalintis, ją skleisti savo kontaktams ir pan., tokiu būdu šią informaciją gautų kiti vartotojai nepriklausomai nuo jų valios ar noro (pvz., vienam iš draugų pasidalinus tam tikru įmonės pranešimu ar foto nuotrauka, pasinaudojus pamėgimo funkcija ir kt.). Departamento nuomone, tokia situacija neatitiktų įstatymo leidėjo tikslo – uždrausti alkoholio reklamą“, – skelbiama 15min atsiųstame Departamento išaiškinime.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Alkoholis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Alkoholis

Tiesa, Departamentas neskelbia, kaip uždraus užsienio alkoholio gamintojams skelbti informaciją feisbuke. Neaišku ir tai, kaip bus elgiamasi, jei Lietuvos įmonės savo feisbuko paskyrose publikuos tik nealkoholinius gėrimus, kaip yra dabar reklamose.

Lietuvos aludarių gildijos vadovas Saulius Galadauskas piktinasi, kad gamintojai vartotojams socialiniuose tinkluose negalės pristatyti savo naujos produkcijos. „Negalėsime paaiškinti nei apie salyklą, nei apie apynius, negalėsime nei paminėti, nei pajuokauti. Tai čia toks talibanas bus“, – sako S.Galadauskas.

Leis skelbti tik įmonių svetainėse

Primenama, kad įmonių svetainėse skelbti apie alkoholinius gėrimus bus galima. „Interneto naudotojas į įmonių interneto svetaines ateina tikslingai, siekdamas susipažinti su šių įmonių siūlomu alkoholinių gėrimų asortimentu, taigi, informacijos apie alkoholinius gėrimus jis ieško tikslingai ir savo valia“, – aiškina alkoholio kontrolės specialistai.

Alkoholio reklamos kontrolė socialiniuose tinkluose vykdoma ir dabar, pažymi departamentas. „Taip pat yra buvę ir teisminių ginčų dėl socialiniuose tinkluose paskleistos uždrausto turinio alkoholio reklamos“, – teigiama komentare.

Kavinių, barų ir restoranų feisbuko paskyrose taip pat negalės likti jokių užuominų apie konkrečius alkoholinius gėrimus.

Ramina feisbuko lankytojus

NTAKD skuba raminti visuomenę, kad eiliniai feisbuko vartotojai galės diskutuoti apie alkoholinius gėrimus.

„Shutterstock“ nuotr./„Facebook'as“
„Shutterstock“ nuotr./„Facebook'as“

„Norėtume nuraminti, kad fiziniai asmenys – socialinių tinklų nariai gali ir ateityje galės dalintis savo asmeninėmis nuomonėmis, foto nuotraukomis ir kita informacija apie alkoholinius gėrimus ar laisvalaikį“, – rašoma Departamento komentare.

Tiesa, jei paaiškėtų, kad socialinių tinklų įžymybės reklamuoja alkoholį už suderėtą mokestį, bus už tai baudžiamos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis