„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vandens kainų skirtumas šokiruoja: Lietuvoje – 41 centas, o Suvalkuose – 3 centai

Rimas darbo reikalais nuolat keliauja po Lenkiją ir kaskart parsiveža istorijų apie stebinančius kainų skirtumus. Šįkart už akių jam užkliuvo vandens buteliukas – Lietuvoje „Žalios girios“ vandens puslitris kainuoja 51 centą (su depozito mokesčiu), o Lenkijoje – jau tik 13 euro centų. Be to, Suvalkuose parduodamo vandens tara tinka Lietuvos taromatams, taigi pridavus pakuotę Lenkijoje įsigytas vanduo atpinga iki 3 euro centų.
Moteris renkasi produktus
Moteris renkasi produktus / „Scanpix“ nuotr.

Rimas dirba pardavimų srityje su maisto produktais, dažnai važiuoja į Lenkiją ir pastebi kainų skirtumus tarp Lietuvos ir kaimynės prekybos tinklų.

Šįkart jį nustebino vanduo. Suvalkų parduotuvėje jis užfiksavo lietuviško vandens „Žalia giria“ kainas. 0,5 litro talpos vanduo ten kainuoja 55 zloto centus, taigi apie 13 euro centų. Be to, vanduo parduodamas pakuotėje, kuri yra priimama Lietuvos taromatuose. Taigi Lenkijoje įsigijęs vandens už 13 centų dar gali atiduoti pakuotę į taromatą Lietuvoje ir susigrąžinti dar 10 centų. Tuomet vandens kaina nukrenta iki 3 centų.

Tą patį vandenį perkant Lietuvoje, kaina bus 13 kartų didesnė. Pavyzdžiui, „Barboroje“ tokio vandens buteliukas kainuoja 41 centą (be užstato).

Vandens kainų palyginimas
Vandens kainų palyginimas

Vandenį gaminančios „Gelsva“ rinkodaros vadovas Edvinas Ambrukaitis 15min aiškino, kad bendrovė nenustato kainų parduotuvėse, negali tam daryti įtakos ar komentuoti. Tiesa, jis patvirtino, kad Lenkijoje parduodama „Žalia giria“ yra priimtina lietuviškam taromatui.

„Kiekvienas mažmenininkas nustato, kokia kaina, kiek laiko ir dėl kokių priežasčių prekiauti. Labai tikime, kad laisva rinka ir konkurencija yra pats geriausias įrankis kainų savireguliacijai, nes kainos gali būti skirtingos dėl įvairiausių priežasčių. Ir būdami didelis gamintojas, kur visa produkcija su „Žalia giria“ prekės ženklu skirta Lietuvos rinkai, gaminama su visais lietuviškais rekvizitais, kaip ir daugelis Lietuvos gamintojų, eksportui atskiros pakuotės neturime“, – paaiškino E.Ambrukaitis.

Tuo metu skaitytojas Rimas gali išvardinti ir daugiau kainų Lietuvoje ir Lenkijoje skirtumų.

  • „Listerine“ – pas mus kainuoja 6 Eur. Lenkijoje – 2,55 Eur
  • Alus „Zywiec“ Lietuvoje kainuoja 1,19 – 1,29, o Lenkijoje – 0,48 Eur
  • „Pampers servetėlės“ Lietuvoje kainuoja 2 Eur, o Lenkijoje – 0,50 Eur
  • Apelsinų sultys „Tymbark“ Lietuvoje kainuoja 1,5 Eur, Lenkijoje – euras
  • Vaistai „Ibumetin“ ir kiti Lenkijoje – maždaug 50 proc. pigiau nei Lietuvoje


Apie skirtingas tų pačių prekių kainas 15min rašė jau ne kartą. Pigesni tie patys produktai būna ne tik Lenkijoje, bet kartais ir, tarkime, Didžiojoje Britanijoje ar Vokietijoje.

Pavyzdžiui, „Vilniaus pergalės“ gaminami saldainiai „Sostinė“ ir „Vilnius“ Lietuvos prekybos centruose pardavinėjami po beveik 15 eurų už kilogramą. Tuo metu Piterboro lietuviai šiuos saldumynus gali įsigyti perpus pigiau – kilogramas kainuoja 7 svarus.

Išsamiau skaitykite čia: Piterboro lietuviai „Pergalės“ saldainiais smaližiauja perpus pigiau nei jų giminaičiai tėvynėje

Kainų skirtumus nuolat fiksuoja aktyvūs vartotojai. Štai, tarkime, Agnė pastebėjo, kad „Massimo Dutti“ drabužiai Lietuvoje kainuoja daugiau negu brangioje Austrijoje.

Daugiau skaitykite: Ir vėl lietuviai moka daugiau: tie patys „Massimo Dutti“ drabužiai pigesni net brangioje Austrijoje

Piktinosi žmonės ir „Lidl“ kainų politika. Dalis prekių „Lidl“ tinklo parduotuvėse Lietuvoje kainuoja daugiau nei analogiškos prekės, pavyzdžiui, Vokietijoje arba Prancūzijoje.

Išsamiau skaitykite: „Lidl“ mįslė: prekė ta pati, tik lietuviui brangesnė nei vokiečiui ar prancūzui

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų