Vargas dėl kainų: kodėl laidojimo paslaugų bendrovės jų nenurodo viešai?

Vilnietė Birutė, kurios 90 metų mama sunkiai serga, ėmė ruoštis neišvengiamybei ir pradėjo domėtis ritualinių paslaugų kainomis. Tačiau liko sutrikusi – nė viena tokias paslaugas teikianti bendrovė jai nepateikė kainyno. „Tai reiškia, kad tu turi aklai pasirinkti vieną, o paskui tau bus išrašyta sąskaita“, – pasakojo Birutė.
Laidojimo paslaugos
Laidojimo paslaugos / Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr.

Moteris piktinosi, kad įmonės pasinaudoja žmogumi silpniausią akimirką ir galutinę kainą atskleidžia tik tada, kai paslauga jau yra užsakyta, todėl palyginti kainų ir pasirinkti geriausią variantą mirusiojo artimieji neturi galimybės. O sumos nemenkos – palaidoti žmogų kainuoja mažiausiai pusantro tūkstančio eurų.

„Lupa paskutinį kailį“

„Iš anksto apskaičiuoti, kiek paslaugos kainuos, nėra jokių galimybių“, – sakė Birutė.

Tai yra piktnaudžiavimas. Negana to, kad žmogui tokios minutės sunkiausios, tai pasinaudodami tuo, jie lupa paskutinį kailį. Tai ne kosmetika, kai nori imi, nori neimi, – skundėsi Birutė.

Pradėjusi domėtis kainomis, ji sužinojo, kad ritualinės bendrovės paslaugos gali atsieiti 1300–1500 eurų. Įpykusi moteris kreipėsi į Konkurencijos tarybą, Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, tačiau, kaip pasakojo ji, niekas nepadėjo.

„Tai yra piktnaudžiavimas. Negana to, kad žmogui tokios minutės sunkiausios, tai pasinaudodami tuo, jie lupa paskutinį kailį. Tai ne kosmetika, kai nori imi, nori neimi. Be to išsiversti neįmanoma. Taip neturi būti“, – piktinosi ji.

15min patikrino – ritualinių paslaugų bendrovės iš tiesų neteikia kainų internetu. Štai viena Kauno įmonė pasakė preliminarią kainą – tūkstantis eurų be duobės kasimo, tačiau, jeigu nori žinoti tikslesnę sumą, būtina konkrečiai išvardinti, ko reikės.

„Jūs geriau klauskit konkrečiai, kokią jūs norite sužinoti kainą. Šarvojimo salė, gėlės, rūbai, karstas, nešikai, katafalkas, autobusas, giedotojai, šaldytuvas, aprengti ar patys rengiate“, – vardijo įmonės atstovas.

Kitos bendrovės Vilniuje darbuotoja aiškino, kad palaidoti žmogų (be gedulingų pietų) kainuos apie pusantro tūkstančio eurų. Tuo metu net 7 šarvojimo sales turinčios bendrovės atstovė nepanoro atskleisti kainos internetu.

„Kainų nenurodome, visa informacija tik atvykus. Yra septynios salės, jų visų kainos yra skirtingos, paslaugų pasirinkimas taip pat yra didelis, tiesiog neįmanoma pasakyti vienos kainos, kurią jūs mokėsite. Tik atvykus ir viską pasirinkus galima pasakyti tikslesnę kainą“, – pasak jos, reikėtų mokėti mažiausiai 1,2 tūkst. eurų.

Laidojimo įmonės kainų nenurodo todėl, kad jos labai skiriasi, priklausomai nuo pasirinktų paslaugų. Be to, ir neprivalo to daryti.

Kada kaina privalo būti vieša?

Tik atvykus ir viską pasirinkus galima pasakyti tikslesnę kainą, – sakė vienos laidojimo įmonės atstovė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba 15min informavo, kad rašytinių vartotojų skundų dėl laidojimo paslaugas teikiančių įmonių neskelbiamų kainų nėra gavusi, tačiau vartotojams buvo teiktos kelios konsultacijos telefonu dėl vartotojams prieš sudarant sutartis nesuteikiamos informacijos apie paslaugų kainą, taip pat sutartos paslaugų kainos vienašališko padidinimo.

„Pažymėtina, kad teisės aktai imperatyviai neįtvirtinta, jog paslaugų teikėjai savo internetinėse svetainėse turi skelbti paslaugų įkainius, išskyrus nuotolinės prekybos vykdymo atvejus, t. y. kuomet paslaugų teikėjai suteikia galimybę vartotojams paslaugas užsisakyti būtent šioje internetinėje svetainėje, pvz., suformuojant paslaugų krepšelį ir jį apmokant bankiniu pavedimu ar pan.“, – rašoma laiške.

Vadinasi, jeigu paslaugas įmanoma užsisakyti telefonu, kaina turi būti nurodyta, priešingu atveju įmonė gali elgtis kaip nori – skelbti tik bendro pobūdžio informaciją apie siūlomas paslaugas be galimybės jų užsisakyti internetu, o dėl detalesnės informacijos apie konkretų paslaugų paketą suteikimo pasiūlyti susisiekti nurodytais kontaktais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis