Metalas, kuri rinkos analitikai laiko bendros ekonomikos būklės rodikliu, nuo metų pradžios pabrango daugiau nei ketvirtadaliu, pasaulio ekonomikai pagaliau pradedant atsigauti nuo COVID-19 pandemijos sukeltos krizės.
Londono metalų biržoje apie apie 16.15 val. Lietuvos laiku vario tona kainavo 9 963 JAV dolerių, smuktelėjusi nuo prekybos sesijos metu užfiksuoto piko, priartėjusio prie 2011 metų vasario 15 dieną užfiksuoto 10 190 JAV dolerių lygio.
Pernai kovą žemiausia kaina pasiekė iki 4 371 JAV dolerių už toną, kai pandemija padarė didžiulį smūgį ekonomikai.
„Commerzbank“ analitikas Danielis Briesemannas teigė, kad varis ateityje gali dar brangti, kadangi šis metalas atliks svarbų vaidmenį ilgalaikėse šalių dekarbonizavimo strategijose.
Tuo tarpu „Marex Spectron“ analitikė Annai Stablum mano, kad metalo kainą visų pirma „palaiko dolerio silpnumas“.
Balandį JAV dolerio vertė valiutų krepšelyje sumažėjo 2,5 procento.
Neilas Wilsonas iš „Markets.com“ teigia, kad vario kainų kilimą lemia paklausos augimas, ypač Kinijoje, kuri suvartoja daugiau nei pusę viso pasaulio vario produkcijos, taip pat dėl tiekimo problemų iš didžiausios vario tiekėjos Čilės.
Apskaičiuota, kad vien praėjusiais metais vario paklausa Kinijoje padidėjo 13 proc., praneša tarptautinė tyrimų grupė ICSG.
Ši tendencija greičiausiai tęsis, atsižvelgiant į tai, kad Pekinas kiek anksčiau šį mėnesį paskelbė rekordinį 18,3 proc. ekonomikos augimo šuolį pirmąjį ketvirtį.
Tuo tarpu tiekimą iš Čilės ir toliau stabdo didžiųjų uostų ir vario kasyklų darbuotojų protestai dėl pensijų politikos.