Tarp vartotojų, kurie 2016 m. ketino skolintis iš bankų, į du ir daugiau bankų kreipėsi 11%. Palyginimui, 2013 m. tarp visų besikreipusių į bankus paraiškas bent dviems pateikė 9%. Panašios tendencijos stebimos gyventojams kreipiantis ir į kitas finansų įstaigas.
Štai lizingo ir stambesnio vartojimo kredito segmente kredito paraiškas dvejose ir daugiau įstaigų 2013 m. užpildydavo vidutiniškai 31% besiskolinančiųjų, o 2016 m. jų dalis išaugo iki 33%. Gyventojai kreipiasi ir į daugiau smulkaus kredito bendrovių. Besiskolinančiųjų dalis, kuri užpildė dviejų ir daugiau įmonių kredito paraiškas, 2013-2016 m. padidėjo nuo 43% iki 51%.
„Keletą metų stebime augančią vartotojų dalį, kuri, skolindamasi, kreipiasi į daugiau nei vieną finansų įstaigą. Viena vertus, tai gerai, nes vartotojai kreipiasi į daugiau finansuotojų ir taip gali palyginti jų siūlomas sąlygas. Kita vertus, 2016 m. išryškėjo, kad į daugiau nei vieną finansų įstaigą dažniau kreipiasi vartotojai, kurių paraiška kreditoriaus buvo atmesta. Finansų įstaigos, priklausomai nuo segmento, pernai atmetė vidutiniškai 6-8 paraiškas iš 10, todėl kredito negavę klientai ieškojo finansavimo pas konkurentus“, – pranešime cituojamas Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.
Tiesa, „Mano Creditinfo“ duomenys rodo, kad po atmestos paraiškos pasiskolinti pas konkurentą pavyksta retai. Pavyzdžiui, 2015 m. vartotojų dalis, kuri po atmestos paraiškos kreipėsi kredito pas konkurentą ir kreditą gavo, sudarė 29%, o 2016 m. tokių klientų dalis sumažėjo iki 20%.
Dažniausiai pasitaikančios kredito paraiškos atmetimo priežastys yra kliento viršijamos 40% pajamų ir fin. įsipareigojimų „lubos“, nestabilios pajamos, įtempta arba bloga kredito istorija, paraiška pildoma be sutuoktinio sutikimo.