„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Vartotojo atmintinė“: kaip elgtis, kai atšauktas skrydis, kelionė ar grožio paslauga?

Teisingumo ministerija kartu su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba parengė „Vartotojo atmintinę“, skirtą padėti gyventojams geriau užtikrinti savo teises karantino metu, ypač dabar – kai neteikiamos grožio, apgyvendinimo, skrydžių ir kitos paslaugos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Uždaryta parduotuvė
Uždaryta įstaiga / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vyriausybei sugriežtinus karantino sąlygas, grožio bei sporto paslaugų gavėjai gali prašyti paslaugų teikimo terminą atidėti, taip pat susitarti dėl kitų abiem šalims priimtinų alternatyvų.

Tuomet, jeigu susitarti nepavyksta vartotojas turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją nutraukti sutartį bei grąžinti pinigus.

Šiuo atveju Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba vertins informaciją apie paslaugų teikimo sąlygas ir jų atšaukimo priežastis, atsižvelgs į tai, ar dėl šalyje galiojančių apribojimų viena sandorio šalis galėjo teikti paslaugas, o kita turėjo galimybę šiomis paslaugomis pasinaudoti.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Laikinai sustojęs verslas Vilniuje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Laikinai sustojęs verslas Vilniuje

Tie gyventojai, kurių skrydis yra atšauktas, turėtų kreiptis į skrydžių bendrovę pakeisti skrydžio kryptį ar kitos kompensacijos, pavyzdžiui, kupono suteikimo. Neradus bendro sutarimo, klientas turi teisę susigrąžinti pinigus.

Svarbu pabrėžti, kad karantino paskelbimas gali būti laikomas ypatinga aplinkybe, kuriuos paslaugų teikėjas negali kontroliuoti. Todėl atšaukus ar atidėjus skrydį dėl ypatingųjų aplinkybių, kompensacija keleiviams gali būti ir nesumokėta.

Jeigu negalima planuota turistinė kelionė, reiktų kreiptis į kelionių organizatorių dėl jos atidėjimo, krypties pakeitimo ar kitos alternatyvos. Kitu atveju galima raštu prašyti paslaugos teikėjo sutartį nutraukti ir grąžinti sumokėtas lėšas netaikant sutarties nutraukimo mokesčio ir nesuteikiant teisės papildomai gauti žalos atlyginimą.

Paslaugos teikėjas pinigus už neįvykusią turistinę kelionę turi grąžinti ne vėliau kaip per 90 dienų nuo Turizmo įstatyme nustatytų apribojimų pabaigos. Ši rekomendacija galioja tik toms kelionėms, kurios atšauktos dėl ekstremalios situacijos, ir dėl kurių pateiktos Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijos nevykti į užsienio valstybes.

Kilus ginčui, kai paslaugas teikia Lietuvoje veikiantis verslininkas, reiktų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Elektroninių ryšių paslaugų ginčus, pavyzdžiui interneto, televizijos, mobiliojo ryšio nagrinėja Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, finansinių Lietuvos bankas, teisinių Lietuvos advokatūros advokatų taryba, energetikos įmonių veiksmų Valstybinė energetikos reguliavimo taryba.

Kai susitarti nepavyksta su Europos Sąjungoje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje veikiančiu verslininku, nemokamą pagalbą vartotojams suteiks Europos vartotojų centras Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs