Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Versli Lietuva“ kviečia Lietuvos įmones platesnius eksporto žingsnius žengti kartu

Pagrindiniai VŠĮ „Versli Lietuva“ tikslai – padėti perspektyviems verslams kurtis, plėstis ir eksportuoti. Įgyvendinant pastarąjį siekį imtasi nemažai priemonių, kurios atnešė puikių rezultatų – su „Verslia Lietuva“ bendradarbiaujančių įmonių eksporto apimtys, lyginant su šalies vidurkiu, auga maždaug 12 proc. punktų daugiau. Efektyvų darbą rodo ne tik skaičiai – įmonės „Biotechpharma“ verslo plėtros vadybininkė Agnė Žebrytė ir UAB „Rubedo sistemos“ verslo plėtros vadovas Linas Vaitulevičius tikino, kad „Verslios Lietuvos“ organizuojamos eksporto skatinimo programos ne tik padeda susirasti naujų kontaktų, užmegzti naudingų ryšių su kitų šalių specialistais, bet ir nuima dalį finansinės kelionių į tarptautines parodas naštos.
Konkurencija
Verslininkai / 123rf.com nuotr.

Lietuvos įmonės ir toliau skatinamos nesustoti ir žvalgytis naujų eksporto rinkų, tam „Versli Lietuva“ kviečia prisijungti prie jau pradedamų planuoti 2015–2017-ųjų tarptautinių verslo parodų ir misijų.

Ir toliau skatins eksportą

Jau 20 metų Lietuvos įmonių startui, plėtrai ir eksportui ranką tiesianti „Versli Lietuva“ sustoti neketina ir šiuo metu jau dėlioja 2015–2017 m. verslo misijų, konferencijų ir parodų planus. „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė Jurgita Butkevičienė tikino, kad esminiai tikslai ir planai nesikeis – ir toliau bus ieškoma geriausių eksporto galimybių Lietuvos verslininkams.

„Naujas Europos Sąjungos finansavimo periodas lemia tai, kad šiais metais įstaiga itin anksti pradeda planuoti 2015–2017 metų parodas ir verslo misijas. Tačiau esminių pokyčių neplanuojama – įstaiga ir toliau organizuos įmonių dalyvavimą tose rinkose, kurios yra aktualiausios Lietuvos gamintojams ir paslaugų teikėjams. Taip pat skatinsime tęsti rinkų diversifikavimą – 2015–2017 metais numatomos verslo misijos į Kanadą, Jungtinius Arabų Emyratus, JAV, Japoniją, nepamirštant renginių ir jau tradicinėse eksporto rinkose, tokiose kaip Švedija, Vokietija, Norvegija, Danija“, – ateities planus pristatė pašnekovė.

„Versli Lietuva“ ir toliau organizuos įmonių dalyvavimą tose rinkose, kurios yra aktualiausios Lietuvos gamintojams ir paslaugų teikėjams.

Parama – ir finansinė, ir praktinė

Eksporto departamento direktorė pasakojo, kad „Versli Lietuva“ Lietuvos verslininkams stengiasi suteikti įvairiapusę paramą – tiek teorinę, tiek praktinę, tiek finansinę. „Lietuvos įmonės yra pristatomos įvairiose tarptautinėse parodose ir verslo misijose. Konsultuojame verslininkus ne tik pasirengimo parodoms, bet ir jų pasirinkimo, papildomų „namų darbų“ pasiruošimo, siekiant kuo geriau pasirodyti, klausimais. Siekiame pristatyti ne tik visos Lietuvos, bet ir atskirų pramonės sektorių potencialą bei efektyviau pritraukti potencialius klientus“, – dėstė J.Butkevičienė.

Paminėtina, kad „Versli Lietuva“, naudodamasi Europos Sąjungos fondų parama, padeda įmonėms ir finansiškai – iš dalies padengia įmonių dalyvavimo tarptautiniuose renginiuose lėšas. Be to, anot J.Butkevičienės, įstaiga rūpinasi ir visais techniniais bei organizaciniais klausimais, kas leidžia dalyvaujančioms įmonėms sutaupyti ne tik lėšų, bet ir laiko, o jis rengiant savo produkcijos ar paslaugų pristatymą – labai svarbus.

„Tokia parama svarbi ne tik toms įmonėms, kurios dar tik žengia pirmuosius eksporto žingsnius, jau eksportuojančioms – taip pat. Pasinaudojusios šia priemone jos gali leisti sau žvalgytis į naujas arba tolimesnes rinkas su kur kas mažesnėmis investicijomis. Taip pat naudingas ir dalyvavimas nacionaliniame Lietuvos stende, kuris pritraukia vis daugiau lankytojų dėmesio. Šiame renginyje įmonės turi galimybę pabendrauti tarpusavyje, pasidalyti sukaupta patirtimi“, – teikiamų paslaugų privalumus vardijo Eksporto departamento direktorė.

Augimas – didesnis nei šalies vidurkis

„Verslios Lietuvos“ specialistai nuolat dirba su daugeliu pasaulio rinkų, jas analizuoja ir sukauptas žinias bei patirtį siekia perduoti šalies verslininkams. Geriausias sėkmingo darbo įrodymas – skaičiais: su įstaiga dirbančių įmonių eksportas auga maždaug 12 proc. punktų daugiau nei šalies vidurkis.

Geriausias sėkmingo darbo įrodymas – skaičiais: su įstaiga dirbančių įmonių eksportas auga maždaug 12 proc. punktų daugiau nei šalies vidurkis.

„Versli Lietuva“ klientų eksporto augimą nulemia tai, kad įstaiga nuolat bendrauja su įmonėmis. Susitikimų, vizitų ir renginių metų Eksporto departamento projektų vadovai stengiasi išklausyti įmonių poreikius, išgirsti su kokiomis problemomis susiduriama ir pasiūlyti įmonėms reikalingiausias paslaugas bei projektus, atsižvelgiant į įmonių siūlomą produkciją ar teikiamas paslaugas“, – kaip prisidedama prie įmonių eksporto augimo pasakojo J.Butkevičienė.

Eksporto departamento direktorė pabrėžė, kad itin svarbus ir užmegztas platus kontaktų tinklas užsienyje, kuris taip pat padeda Lietuvos įmonėms įsitvirtinti kitose rinkose: „Versli Lietuva“ glaudžiai bendradarbiauja su komercijos atašė, ambasadomis užsienyje, taip pat turime atstovų ir platų partnerių užsienyje tinklą bei nuolatos stebime tarptautinės prekybos tendencijas. Taigi tokia sinergija ir nuolatinis dialogas su įmonėmis bei atsižvelgimas į jų poreikius yra įstaigos stiprybė, kuri vėliau atsispindi ir mūsų klientų eksporto augimo rezultatuose.“

Pagalba ir mažoms, ir didesnėms įmonėms

Įmonės „Rubedo sistemos“, dalyvavusios „Verslios Lietuvos“ eksporto skatinimo programose, verslo plėtros vadovas L.Vaitulevičius neabejojo, kad įstaigos teikiama pagalba eksportuoti planuojantiems verslininkams – labai svarbi.

„Mums „Versli Lietuva“ visų pirma padėjo surasti specialistus, pardavėjus mūsų tikslinėje rinkoje, t. y. Jungtinėse Amerikos Valstijose. Ieškojome gerai mums rūpimą sritį išmanančių specialistų, kurie padėtų pristatyti produktą būtent JAV rinkai. Tai buvo labai svarbu, nes vienas kitas netinkami pavartotas žodis gali daug ką pakeisti. Pristatydamas produktą turi kalbėti, vadinkime, tos rinkos žargonu. Taigi mes su „Verslia Lietuva“ ir su jos pagalba rastais amerikiečiais sudarėme trišalę sutartį, kurios dalį finansavo Europos Sąjungos struktūriniai fondai. Šis bendradarbiavimas mums buvo labai naudingas. Minėti specialistai padėjo ne tik pristatyti produktą JAV, bet ir ieškoti kontaktų, pirkėjų“, – bendradarbiavimo privalumus vardijo „Rubedo sistemų“ atstovas.

Šis bendradarbiavimas mums buvo labai naudingas. Minėti specialistai padėjo ne tik pristatyti produktą JAV, bet ir ieškoti kontaktų, pirkėjųŠis bendradarbiavimas mums buvo labai naudingas, – teigė L.Vaitulevičius.

L.Vaitulevičius tęsė, kad ne ką mažiau naudingas buvo ir dalyvavimas tarptautinėse konferencijose, kelionę į kurias, beje, finansavo taip pat „Versli Lietuva“, pasinaudodama ES struktūriniais fondais. „Taigi įstaigos pagalba buvo įvairiapusė – sumažino finansinę naštą, pasidalijo organizaciniais įgūdžiais bei supažindino su žmonėmis, kurie gali pasidalinti neįkainojama patirtimi.“

„Verslios Lietuvos“ parama naudojasi ne vien eksporto sparnus dar tik skleidžiančios įmonės, įstaigos patirtis ir pagalba praverčia ir didesnėms bei patirties turinčioms įmonėms. Viena tokių – UAB „Biotechpharma“, kurios verslo plėtros vadybininkė teigė, kad su „Verslios Lietuvos“ specialistais eksporto klausimais bendradarbiavo petys į petį.

A.Žebrytė pasakojo, kad dalyvavimas eksporto skatinimo programose ir misijose paskatino teigiamas įmonių permainas: „Mes dalyvavome „Sparnų“ programoje, kuri mums atnešė naujų vėjų. Mums buvo paskirtas jaunas žmogus, kurio, aišku, ne visos idėjos buvo tinkamos, tačiau tarp visų pasiūlytų tikrai buvo ir naudingų dalykų.“

„Biotechpharma“ didžiausiu privalumu įvardijo konferencijas, parodas, į kurias vyko bendradarbiaudama su „Verslia Lietuva“. Anot pašnekovės, jų metu atrasta naujų kontaktų, susipažinta su kitas rinkas gerai pažįstančiais specialistais, atašė, ambasadoriais ir kitais svarbiais žmonėmis, kas įmonei žvelgiant į tolimesnę perspektyvą – labai reikalinga.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?