„Bendrasis vidaus produktas gyventojui JAE yra tris kartus didesnis už Lietuvos. Ši šalis beveik nieko negamina, išskyrus naftą ir kai kuriuos naftos produktus, visa kita įsiveža. Metinis importas – net 150 mlrd. dolerių. Mūsų maisto ir medienos sektoriai ten turi gerų perspektyvų. Todėl šios misijos metu aplankėme maisto parodą „Gulf Food 2010“, o artimiausiu metu medienos įmones kviečiame dalyvauti bendrame Lietuvos stende didžiausioje Rytų ir Vidurio Azijoje vyksiančioje medienos pramonės ir technologijų parodoje „Dubai Woodshow 2010“, – sako „Eksportuojančiosios Lietuvos“ generalinis direktorius Paulius Lukauskas.Reikia nepamiršti, kad tai arabiška šalis, turinti savas verslo tradicijas, verslo plėtojimo supratimą.
„Jungtiniuose Arabų Emyratuose net ir per krizę vykdoma daugybė įvairių statybos bei infrastruktūros projektų. Misijos metu mes dar kartą įsitikinome, kad ten didžiulės galimybės statybinėms bei apdailos medžiagoms, komunikacijų įrangai, įvairios paskirties baldams, kitoms prekėms bei paslaugoms. Aišku, būtina atsižvelgti į vietos rinkos ypatumus ir didžiulę konkurenciją Beje, iš 5 milijonų JAE gyventojų – daugiau nei 80 proc. atvykę iš kitų šalių. Ten gyvena ir dirba daug birtų, vokiečių, italų, kitų Europos Sąjungos piliečių, taip pat daug Rusijos, Ukrainos, Uzbekijos atstovų. Taigi labai praverčia anglų ir rusų kalbos“, – pasakoja „TPR centro“ direktorius Kęstutis Kiškis.
Pagrindinės importuojamos prekės į Jungtinius Arabų Emyratus – maisto produktai. Lietuviai – dvidešimtuke tarp svarbiausių javų tiekėjų, o pagal pieno produktų eksportą aplenkiame visas Skandinavijos šalis, išskyrus Daniją.
„Laktopolio“ direktoriaus Aurido Skibiniausko nuomone, Lietuvos pienininkams tai visiškai nauja rinka ir labai perspektyvus regionas. „Bet reikia nepamiršti, kad tai arabiška šalis, turinti savas verslo tradicijas, verslo plėtojimo supratimą, reikia gerai suprasti šio regiono mentalitetą. Pradedantiems verslą šiame regione linkėčiau daug kantrybės ir budrumo“, – sako A.Skibiniauskas.