Kalėdinis laikotarpis prasideda anksčiau
„Prieš kokius 5 ar 10 metų buvo įprasta, kad kalėdinis laikotarpis internetinėje prekyboje prasidėdavo maždaug 2–3 savaites prieš Kalėdas, tačiau šiuo metu viskas ankstėja. Lietuvoje kalėdinis laikotarpis prasideda nuo vadinamojo juodojo penktadienio (angl. black friday)“, – trečiadienį „Omniva e. Forum“ renginyje kalbėjo siuntų paslaugų bendrovės „Omniva Lietuva“ pardavimų ir plėtros vadovas Justinas Pileckas.
Jo teigimu, pernai per juodojo penktadienio savaitgalį siuntų kiekis padidėjo 60 proc., lyginant su vidurkiu, o šiemet tikimasi dar didesnio augimo – apie 80 proc.
Anot J.Pilecko, šiais metais „Omniva Lietuva“ ketina pristatyti 3,5 mln. siuntų į paštomatus ir iki metų pabaigos pastatyti 150 paštomatų. Tuomet 86 Lietuvos miestuose jų iš viso bus 300.
Kalbant apie kalėdinį piką, pasak jo, po kelerių metų jis prasidės nebe lapkričio pabaigoje, o viduryje.
„Omniva Lietuva“ atstovas ragina e. prekybininkus išnaudoti šį šventinį laikotarpį ir perimti klientus iš fizinių parduotuvių.
„Vis daugiau klientų būtent per tuos išpardavimus emigruoja į elektroninę prekybą. Kitaip tariant, žmonės nebenori gaišti laiko eilėse, grumdamiesi dėl kokio pigesnio daikto. 5–6 susistumdo arba laukia 5–6 valandas, kol atsidarys parduotuvė. Tai, mano manymu, jau yra istorija. Aišku, to vis dar pasitaiko, bet tikrai tokių atvejų mažėja“, – sakė J.Pileckas.
Vis daugiau klientų per išpardavimus emigruoja į elektroninę prekybą. Kitaip tariant, žmonės nebenori gaišti laiko eilėse, – sakė J.Pileckas.
Užsakymai – rekordiniai
Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklo „Topo centras“ elektroninės prekybos vadovas Arvydas Vaidanavičius pasakojo, kad Kalėdoms internetinėje prekyboje pradeda ruoštis dar balandžio mėnesį. Mat kai kurios prekės iki Lietuvos ilgai keliauja.
Pasak jo, gruodį pardavimai išauga maždaug dvigubai. Apie 70 proc. perkančiųjų patys atvyksta į fizinę parduotuvę atsiimti prekių, todėl šventiniu laikotarpiu bandoma srautus reguliuoti. Pavyzdžiui, skatinama atsiimti paštomate ar atsiųsti į namus.
„Kalėdiniu laikotarpiu pats bumas yra gruodžio antra savaitė, bet, žiūrint praeitų metų statistiką, žmonės jau nuo lapkričio vidurio žino, ko nori Kalėdoms“, – teigė A.Vaidanavičius.
Kosmetikos gaminių elektroninės parduotuvės „MiniMaxi“ rinkodaros vadovė Nomeda Navickė 15min sakė, kad Kalėdoms pradeda ruoštis maždaug rugsėjo pradžioje.
„Labai svarbu laiku užsakyti prekes, kad jos atvyktų laiku, nes Kalėdos kiekvienais metais prasideda vis anksčiau. Daug kur jos prasidėjo jau ir dabar“, – kalbėjo ji.
Kalėdos kiekvienais metais prasideda vis anksčiau. Daug kur jos prasidėjo jau ir dabar, – N.Navickė.
Minėta elektroninė parduotuvė gyvuoja trečius metus. Pasak N.Navickės, pirmais metais pardavimai per kalėdinį laikotarpį išaugo dvigubai, o pernai – apie 70 proc.
„Šiemet tikimės panašaus augimo“, – prognozuoja ji.
Tuo tarpu e. parduotuvės „Open24“ elektroninės komercijos vadovas Aleksandras Pavlovičius teigė, kad ruoštis šventiniam sezonui šiemet pradės lapkričio viduryje.
„Iš tikrųjų mūsų produktas nėra tas produktas, kurį dovanoja. Mes prekiaujame daugiausia avalyne. (...) Vis dėlto siuntų padidėjimas yra. Sakykime, kalbant apie lapkritį, tas padidėjimas yra gan didelis. Nuo įprasto periodo gali būti 3–4 kartus didesnis. O gruodį – keliasdešimt procentų“, – 15min kalbėjo jis.
Siuntų „kamščiai“ ir ko nori klientai?
„Omniva Lietuva“ pardavimų ir plėtros vadovas atkreipė dėmesį, kad sparčiai auganti elektroninė prekyba sukuria papildomus iššūkius tiek prekybininkams, tiek logistams – atsiranda siuntų „kamščiai“. Esą gyventojai dažnai iš įpročio renkasi tą patį paštomatą, net jeigu arčiau atsirado naujas.
„Mes sukūrėme naują sprendimą, tai vadinasi artimiausio paštomato funkcija, kai klientai internetinėje parduotuvėje suveda savo gyvenamąjį adresą ir sistema parodo artimiausią paštomatą“, – pasakojo J.Pileckas.
Su kokiomis problemomis susiduria lietuviai, pirkdami iš lietuviškų internetinių parduotuvių?
„39 proc. lietuvių nurodė, kad tai yra prekės pristatymo greitis. (…) Po papildomų tyrimų paaiškėjo, kad daugiau nei pusė lietuvių yra linkę mokėti už tos pačios dienos pristatymą“, – skaičiavo jis.
Daugiau nei pusė lietuvių yra linkę mokėti už tos pačios dienos pristatymą, – sakė J.Pileckas.
J.Pileckas kalbėjo ir apie prekių grąžinimą. Nors anksčiau lietuviams tai nebuvo problema, pernai metų pabaigoje daugiau nei 29 proc. lietuvių teigė, kad internetinėse parduotuvėse trūksta informacijos apie prekių grąžinimą. Todėl prekybininkus jis ragina atkreipti į tai dėmesį.
Be to, skatina prašyti ir atsiliepimų. Mat vidutiniškai klientas, ieškodamas prekės, ieško bent 6 atsiliepimų. Jei jų neranda – palieka parduotuvę. Taip pat svarbu neignoruoti naujovių – plėsti atsiskaitymo už prekes galimybes, dažniau su klientais bendrauti socialiniuose tinkluose.