Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslininkas Liudas Rainys smaližius vilioja žaisminga naujove – kmokais

Prieš devynis mėnesius Liudo su draugu įkurta įmonė „Kmokai“ po truputį žengia į maisto pramonės rinką. Įsteigti įmonę buvo vienas didžiausių vyro tikslų, kurį pavyko pasiekti su „Verslios Lietuvos“ pagalba, o dabar vaikinas išsikėlė dar vieną – savo produktą tiekti didžiausioms šalies parduotuvėms, kad jis būtų prieinamas kiekvienam vartotojui. „Vienas didžiausių mano siekių visada buvo ne šiaip sukurti savo verslą, bet kartu pasiūlyti rinkai ką nors įdomaus, naujo, žaismingo ir, manau, mums pavyko“, – džiaugėsi 28-erių metų verslininkas, prekiaujantis iš įvairiausių skysčių gaminamais želė rutuliukais pavadinimu kmokai.
Kmokai
Kmokai / „Kmokai“ nuotr.

Ieškojo naujovės

Sukurti savo verslą Liudas planavo ne vienerius metus. Prieš įsteigdamas savo įmonę 28-erių metų vyras dirbo kitose, sėmėsi patirties, tyrinėjo verslo virtuvę iš vidaus, kol galiausiai suprato, kad jau gali imtis ir nuosavos veiklos. „UAB „Kmokai“ – ne pirmas mano verslas, tačiau kol kas – pats rimčiausias“, – tikino verslininkas.

Pasukti būtent į maisto pramonę Liudą pastūmėjo ne viena aplinkybė. „Visų pirma, aš pats labai domiuosi kulinarija, konditerija, man įdomios šios sritys. Antra, turiu draugą, kuris tuo metu jau buvo šiek tiek pradėjęs vystyti želė burbuliukų gaminimo technologiją, tai mane sudomino ir nusprendėme šia kryptimi dirbti kartu.

Patobulinome tai, kas jau buvo sugalvota, ir atradome kmokus – iš įvairiausių skysčių gaminamus panašius į ikrus želė burbuliukus“, – apie idėjos gimimą pasakoja verslininkas ir priduria, kad technologijų nenustoja tobulinti iki šiol. UAB „Kmokų“ vadovas neabejojo, kad su minėtu produktu galima nuveikti labai daug.

„Svarbiausias mano tikslas buvo ne tik sukurti darbo vietą sau ir kitiems, bet ir pasiūlyti rinkai ką nors įdomaus, naujo. Matome, kad šiuo metu rinka iš tiesų yra sustabarėjusi.

Išgirdę apie kmokus klientai lyg ir susidomi, bet svarsto, kad jiems reikės mokyti personalą dirbti kitaip, pertvarkyti meniu, todėl ima ir atsisako. Tai parodo, kad nesame linkę keistis. O mūsų tikslas ir yra, sakykime, į maisto pramonę įnešti žaismingumo, spalvų. Be to, kmokus išties galima panaudoti įvairiausiais būdais“, – pasakojo Liudas.

Nors kmokai gaminami iš įvairiausių skysčių, verslininkas teigė, kad daugiausia dėmesio kol kas jie sulaukia iš smaližių. Liudo teigimu, kmokais puošiami saldieji patiekalai kur kas greičiau patrauklia saldumynų mėgėjų akį: „Manau, jei jūs pasiūlysite vaikams ledų tiesiog su užpilu arba su šokoladiniais kmokais, jie neabejotinai pasirinks pastaruosius.“

Išrinko vaikai

UAB „Kmokų“ įūrėjas teigė, kad išrinkti pavadinimą visai naujam produktui nebuvo lengva. „Pagrindinis kriterijus buvo sugalvoti visiškai naują žodį, kad jis neturėtų jokių kitų reikšmių“, – apie želės burbuliukų pavadinimo paieškas pasakojo verslininkas.

„Taigi sugalvojome kelis žodžius, kurie buvo visiškai atsitiktinės raidžių sekos, ir vedėme juos į „Google“ sistemą. Jei rasdavome tokį žodį ar sąsają – atmesdavome“, – pasakojo L.Rainys. Atrinkę kelis tokius, kurie neturi kitų reikšmių ir galėtų būti iš skysčių pagamintų rutuliukų pavadinimu, bičiuliai galutinį verdiktą patikėjo vaikams. Ugdymo įstaigose anketas pildę mažieji nusprendė, kad patraukliausias žodis – kmokas.

„Kmokai“ nuotr./Kmokai
„Kmokai“ nuotr./Kmokai

„Suvedus šį žodį į „Google“ sistemą randami tik mūsų kmokai. Na, dar kartais sistema pateikia buvusio energetikos ministro Arvydo Sekmoko pavardę“, – šmaikštavo verslininkas.

Visko po truputį

Paklaustas, ko labiausiai reikia, norint įkurti verslą Lietuvoje – geros idėjos, ryžto, pinigų, Liudas atsakė trumpai – visko po truputį. „Visų pirma, aišku, reikia idėjos. Aš nenorėjau, pavyzdžiui, atidaryti kirpyklos, nes, mano nuomone, toje sferoje jau viskas daugiau ar mažiau atrasta. Siekiau pasiūlyti rinkai kokį nors įdomų ir naują produktą“, – dėstė vyras.

Aš nenorėjau, pavyzdžiui, atidaryti kirpyklos, nes, mano nuomone, toje sferoje jau viskas daugiau ar mažiau atrasta. Siekiau pasiūlyti rinkai kokį nors įdomų ir naują produktą.

„Neslėpsiu, kad reikia ir ryžto. Visada bus žmonių, kurie vertins neigiamai, galbūt netikės tavo idėja. Būtent todėl reikia turėti valios ir stiprybės nekreipti į tai dėmesio“, – drąsino jaunus verslininkus Liudas.

Pašnekovas pripažino, kad norint įsibrauti į maisto rinką, o ypač pasiūlyti visiškai naują produktą nėra lengva dėl daugybės būtinų gauti licencijų, leidimų ir kitų dokumentų.

„Šiuo klausimu mums labai padėjo „Verslo vartai“ ir „Verslios Lietuvos“ specialistai. Visų pirma, reikėjo išsiaiškinti, kokių konkrečiai dokumentų, leidimų ir kitų popierių mums reikia – tai ir buvo didelė pagalba. Antra, „Versli Lietuva“ padėjo tinkamai užpildyti pareiškimus, o galiausiai ir tuos dokumentus gauti. Veikiausiai, „Verslios Lietuvos“ parama mums ir padėjo apskritai išvysti dienos šviesą, nes, kaip minėjau, į naujoves Lietuvoje žiūrima gana skeptiškai“, – pasakojo Liudas.

Verslininkas pripažino, kad vienam įkurti šią įmonę būtų buvę kur kas sunkiau. „Paskolos neėmėme, pradžiai užteko savų lėšų – tai atsiėjo apie 10 tūkst. Eur. Didelė atrama buvo tai, kad pačią kmokų gaminimo technologiją draugas jau buvo, galima sakyti, išvystęs, reikėjo tik patobulinti. Turėjo ir didelę dalį įrangos. Vienam arba visiškai nuo nulio būtų tikrai sunkiau“, – atviravo pašnekovas.

Kol kas, įkūrėjo teigimu, „Kmokai“ žingsnis po žingsnio juda į priekį ir turimų pajėgumų užtenka, tačiau jei užsakymų padaugėtų, prisireiktų apyvartinių lėšų, o tam gal tektų ir skolintis.

Nuo žuvies iki konjako

Tiek pirkėjai, tiek produkto skoniai – anot Liudo, labai skirtingi. „Priklauso nuo to, ką norima daryti. Kol kas dažniausiai norima saldžių kmokų, kuriuos darome iš bet kokio skysčio – sirupo, šokolado, sulčių. Mūsų technologija kmokus padaro visiškai natūraliai – be jokios chemijos. Na, nebent pats skystis būtų toks, pavyzdžiui, „Coca Cola“, – pasakojo Liudas.

„Kmokai“ nuotr./Kmokai
„Kmokai“ nuotr./Kmokai

Vieni bando kmokus dėti į sūrelių, ledų, tortų vidų, kiti – juos beria ant viršaus, naudoja kaip papuošimą. L.Rainys tikino, kad vis dėlto kmokai skirti ne tik smaližiams. „Nuolat bandome ir mes patys. Neseniai sulaukėme užsakymo padaryti kmokų iš citrinų sulčių, kad galima būtų juos dėti ant žuvies. Pagalvojome – iš tiesų, ir skanu, ir gražu“, – kalbėjo verslininkas.

Įvardinti tikslios kmokų kainos Liudas taip pat negalėjo – viskas priklauso nuo to, iš kokio skysčio daromi kmokai. „Labai didelę dalį kainos sudaro pats skystis. Jei darome iš sulčių ar sirupo, kaina nedidelė, bet jei iš kokio konjako – aišku, kur kas didesnė“, – aiškino „Kmokų“ vadovas.

Artimiausiu siekiu verslininkas įvardijo patekimą į didžiausius šalies prekybos centrus, kad kmokai pasiektų didesnę dalį paprastų vartotojų. Taip, anot Liudo, padidėtų ir jų vartojimo amplitudė. Verslininkas neslėpė, kad jo ir kolegos galvoje gimsta jau ir naujų idėjų, kurių, teigė, atskleisti kol kas dar negalintis. Prasitarė tik tai, kad tai taip pat susiję su maisto pramone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?