Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aviacijos ir finansų magnatas J.Isaacmanas atvežė gerų žinių ir naują pavadinimą: Vilniuje plės verslą

Šiaurės Amerikos atsiskaitymų sprendimų lyderė „Shift4 Payments“ Lietuvą regi kaip vartus plėstis į Europą ir kitas pasaulio rinkas. Šalyje apsilankęs multimilijonierius, mokėjimų verslo ir aviacijos magnatas Jaredas Isaacmanas neslepia, kad Vilniuje pasiekti rezultatai pranoko lūkesčius, todėl čia planuojama investuoti daugiau ir plėsti kolektyvą. Mokėjimų technologijų bendrovė „Harbortouch Payments Lithuania“ pakeitė pavadinimą ir tapo „Shift4 Payments Lithuania“.
Jaredas Isaacmanas
Jaredas Isaacmanas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

JAV saugių mokėjimų apdorojimo sprendimų bendrovė „Harbourtouch Payments“ visame pasaulyje keičia pavadinimą į „Shift4 Payments“ – Lietuvoje šis pokytis įvyko balandžio 30 d. Bendrovė pavadinimą keičia, pernai įsigijusi penkias įmones.

2016 m. veiklą pradėjusi įmonė Lietuvoje iš pradžių planavo pusę aukšto užimantį biurą, dabar jau neišsitenka dviejuose aukštuose: jau turi 92 darbuotojus, jų vidutinis atlyginimas siekia 3354 eurus per mėnesį (apie 2030 Eur į rankas), rodo „Sodros“ duomenys.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ pavadinimo nebeliks
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ pavadinimo nebeliks

JAV verslininkas, pilotas, filantropas Jaredas Isaacmanas atvirauja, kad lietuviai jo bendrovėje atlieka pačius pagrindinius programavimo darbus, kurie vėliau naudojami JAV. Jis spėja, kad dar šiemet teks plėstis ir samdyti 30–50 darbuotojų, o ateityje jis viliasi, kad per Vilnių bendrovė išsiplės į Europą, Aziją ir visą pasaulį.

Su J.Isaacmanu kalbamės apie jo verslo planus.

Ką reiškia naujas prekės ženklas „Shift4“ – ar šis pasikeitimas signalizuoja kokius nors pokyčius bendrovės strategijoje, planuose?

– Ką pirmiausia svarbu suprasti, „Shift4“ rinkoje veikia jau beveik 30 metų. Mes nusipirkome „Shift4“ prieš 18 mėnesių. „Shift4“ padėjo iš esmės transformuoti visą organizaciją – mes anksčiau galėjome aprūpinti tik mažą dalį mokėjimų restoranuose rinkos, o dabar restoranų ir viešbučių verslo erdvėje Šiaurės Amerikoje mes darome viską. Turiu galvoje užimame didelę rinkos dalį. Dabar mūsų klientai yra ir „Hilton“, „Four seasons“, „Mandarin Oriental“, „Caesars“ ir kiti.

Kai įsigijome „Shift4“ buvo idėja padaryti šį prekės ženklą pagrindiniu organizacijos prekės ženklu – nes tai signalizuoja stiprumą, patirtį, įvertinimą.

Turiu galvoje – tai 100 milijardų dolerių apyvartos per metus mokėjimų kompanija.

Kylame aukštyn tuzinais lėktuvų, jų iš viso turime virš šimto. Mes simuliuojame tai, kaip vieną dieną galėtų pasielgti kokie nors blogi vyrukai.

Tiek JAV, tiek Lietuvoje, esame viena komanda, tad buvo prasminga visus mūsų biurus pavadinti tuo pačiu pavadinimu. Net jei esame geografiškai atskirti, esame viena organizacija.

Mūsų Vilniuje atliekamas darbas padengia 4 iš 5 pagrindinių technologijų investicijų, kurias atliekame organizacijoje.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"

Ar pavadinimo keitimas reiškia ir plėtrą?

Taip, bet vėlgi, aš nenoriu į tai žiūrėti kaip į geografinę verslo vietovę. Man tai yra viena bendrovė. Jei JAV vadinamės „Shift4“, tai turi būti pagrindinis prekės ženklas ir čia.

Dabar, ką tai reiškia žmonėms, kurie čia dirba, kadangi Vilniuje yra mūsų technologinių operacijų širdis. Tai yra puikus dalykas – tai reiškia, kad jie dirbs su dar svarbesniais projektais gerokai didesnėje kompanijoje.

Tai tik reikš, kad investicijos Lietuvoje didės, čia bus daugiau darbuotojų, nes jie dirbs besiplečiančioje „Shift4“ visatoje.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"

Kodėl Lietuvą naujam biurui pasirinkote pirmoje vietoje? Ar ši šalis pateisino jūsų lūkesčius?

– Mes planavome steigti Europoje technologijų plėtros centrą kad ir kas beatsitiktų. Buvo 2016-ieji, kuomet pradėjome medžioklę ir svarstėme vietoves. Tarp pasirinkimų, be Vilniaus, buvo ir Praha, Varšuva, Belfastas – turėjome susidarę šalių ir miestų sąrašą ir juos visus svarstėme.

Vilnius neabejotinai laimėjo, ir viena iš priežasčių – dydis. Žinote, mes galime čia būti didesnis ir įtakingesnis darbdavys, nei būtume kokioje Varšuvoje, kur konkuruotume su šimtais kitų technologijų kompanijų.

Be to, čia puiki infrastruktūra – platūs bankininkystės ryšiai, aukštas universitetinio išsilavinimo lygis, turite daug gerų savybių.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas

Jau sakiau tai anksčiau, bet mes čia įžvelgėme lyg Europos Silicio slėnį. Buvome sužavėti, kai čia atvažiavome. Mero biuras suorganizavo turą po miestą, parodė mums daug kitų technologijų įmonių, tai buvo puiku.

O praėjus keleriems metams – ar mes esame patenkinti? Absoliučiai. Kodėl kitu atveju mes samdytume tiek daug žmonių.

Praėjusiais metais mūsų darbuotojų skaičius Vilniuje išaugo dvigubai. Pradėjome nuo pusės pastato aukšto, o dabar jau užpildėme 2 pilnus pastato aukštus ir mums reikės vis daugiau vietos, kadangi investicijas čia mes tik didinsime ir nesidairome niekur kitur.

Kas taip atitiko jūsų lūkesčius? Ar tai gerai dirbantys darbuotojai, ar kas nors kito?

–Mes vertiname savo produktyvumą daugeliu aspektų. Apskritai organizacija nusistačiusi KPI (veiklos matavimo matus, key performance indicators, angl.), tokius kaip apyvartos augimas. Dabar mes esame sparčiausiai auganti integruotų mokėjimų bendrovė pasaulyje, o Vilniuje yra maždaug 10 proc. mūsų darbo jėgos. Tai reiškia, kad čia dirbantys darbuotojai prisideda prie tos sėkmės.

Aukščiausiu lygmeniu bendrovei sekasi labai gerai, visi darbuotojai prie to prisideda, o Vilnius yra didelė to dalis.

Kai kasiesi žemyn ir vertini, kas išeina iš Vilniaus biuro, – tai krūvos darbų.

Ar jūs žinote – mes planuojame rengti multimilijoninę rinkodaros kampaniją JAV produktui, skirtam susimokėti prie staliuko restorane – jis buvo sukurtas čia, Vilniuje. Tad mes esame neįtikėtinai patenkinti rezultatais.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas

Kiek šiuo metu jau esate investavę Lietuvoje ir kokius planus turite ateityje? Kokia jūsų investicijų trukmė?

– Čia nėra jokio laiko limito, dabar tai dalis mūsų namų. Mes būsime Vilniuje labai ilgą laiką, ir nėra jokios išėjimo datos. Žinote, kol tik galime čia pritraukti ir pasamdyti talentų, mes niekur kitur nesidairome. Nėra tikslo turėti daug biurų – norime koncentruoti savo operacijas į 3–4 vietas. Vilnius yra mūsų vienintelė veikla Europoje, būsime čia ilgą laiką.

Kalbant apie investicijas, per metus tai daugiau nei 2 mln. dolerių, bet jos auga gana sparčiai, paskui mūsų darbuotojų skaičių. Augimas gana spartus, tad ir mūsų investicijos čia.

Šiemet biudžete numatėme dar 30 papildomų darbuotojų iki metų pabaigos, tačiau tikėtina, kad tai viršysime. Tai bus tęstinė milijoninė investicija į mūsų veiklos palaikymą čia.

Kokios Vilniuje įsteigto biuro atsakomybės? Ar tai ateityje keisis?

– Iš pradžių atsakomybė buvo sutelkta vienam produktui – mūsų naujos kartos restoranų POS sistemoms (angl. Point of sale, kompiuterinis kasos terminalas).

Bet tai pasikeitė beveik iškart. Dabar kompanija „Shift4“ Vilniuje įgyvendinta 4 iš 5 pagrindinių projektų.

Kai vyko susitikimas su darbuotojais, jų klausėme, kiek jie susipažinę su įvairiais produktais. Kiekvienu atveju apie ketvirtadalį salės pakeldavo rankas. 4 projektus čia turime. Skirtingos žmonių grupės dirba su skirtingais dalykais, kas yra gana kieta.

Kokių iššūkių jums kyla čia, Vilniuje?

– Manau, kad rinka tapo konkurencingesnė nuo tada, kai pirmąkart čia įsikėlėme. Vien per pastaruosius kelerius metus atrodo, kad atsirado dar daugiau paklausos technologijų plėtros talentams. Tai yra gerai, tik mums apsunkina galimybes pasamdyti. Bet mes manome, kad veikla yra sklandi.

Neturime per daug iššūkių, visi žmonės, kuriuos pasamdėme, yra tikrai išskirtiniai. Manau, kad ateityje mes dar daug samdysime. Aišku, jei rinka tą parems. Bet kol kas viskas gerai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas

Kokių savybių reikalaujate iš darbuotojų, kurie nori įsidarbinti „Shift4“?

– Dauguma mūsų samdomų darbuotojų yra susiję su plėtra (development angl.). Tai inžinieriai, kokybės specialistai, verslo analitikai ir kiti, turime nedidelę palaikymo grupę, trečio lygmens, kuri skirta mūsų sudėtingesniems produktams.

Mes ieškome gerai išsilavinusių, aistringų ir sunkiai dirbančių darbuotojų, kurie nori ir sunkiai dirbti, ir smagiai leisti laiką. Tai yra dalis tos kultūros, kurią čia sukūrė Tadas (įmonės Lietuvoje vadovas Tadas Vizgirda, – red. past.). Lyginant su kitais mūsų biurais, čia labiausiai subalansuotas darbo ir gyvenimo balansas.

Bet apskritai dėmesį telkiame į pozicijas. Jei esi programuotojas ar IT inžinierius, mes jų ieškome „Android“ platformai. Tų, kurie susipažinę su „Android“ ar „Java“. Dalis mūsų produktų yra grįsti žiniatinkliu. Jei jau esi technologijų pasaulyje ir svarstai apie pokyčius, čia turime daug gerų galimybių.

Visi sunkiai dirbame, tas tikrai. Tai nėra ta vieta, kur galėsi žaisti stalo tenisą ar futbolą 70 proc. dienos. Tai vieta, kur dirbame tikrai daug, bet ir žaidžiame daug, kai ateina tam tinkamas metas. Tokia kultūra gal mūsų ir neskiria nuo kitų, tiesiog siekiame pasiekti rezultatų ir paversti koncepcijas realybe.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"

O ką jūsų bendrovė gali pasiūlyti darbuotojams? Ko jie čia gali tikėtis?

– Pirmiausia, tai bendrovė, kuri užtikrina didelį stabilumą. Galbūt yra daug įdomių startuolių su puikiomis idėjomis, kurie po 2–3 metų jau nebeegzistuoja.

„Shift4“ versle jau yra 20 metų ir mes savo pajamas auginome kasmet visus tuos 20 metų, taip pat ir per recesiją. Mes esame labai stabili organizacija, atliekame 100 mlrd. dolerių vertės perlaidų JAV, Šiaurės Amerikos rinkoje. Čia tu gali kurti savo karjerą žinodamas, kad po 50 metų „Shift4“ vis dar egzistuos, užtikrindama galimybę atsiskaityti ar naudoti POS technologijas visame pasaulyje.

Bet esame reikli organizacija ir dirbame tikrai sunkiai, neturime mažų užduočių. Mes darome tai, kas kiekvieną dieną paveikia šimtus milijonų vartotojų. Mūsų klientai yra geriausiai žinomi viešbučiai ir restoranai Šiaurės Amerikoje. Taigi, mes dirbame daug, kadangi tai, ką darome – svarbu.

Ar darbuotojai turi galimybę padirbėti JAV?

– O taip. Bet aš pasakyčiau, kad tai dviejų eismo juostų kelias. Mes ir pritraukiame žmonių dirbti į JAV, bet yra daug galimybių ir iš JAV atvykti dirbti į Lietuvą.

Vienas mūsų projektų vadovas, kuris gyvena Kalifornijoje, dabar čia yra atvykęs dviem savaitėms. Taip pat dvi savaites čia dirbs viceprezidentas plėtrai. Mes palaikome stabilią darbuotojų rotaciją, turbūt tiek pat žmonių atvažiuoja iš Vilniaus, kiek iš JAV atvažiuoja čia dėl informacijos mainų ir bendradarbiavimo. Tai dvipusis eismas.

Po mėnesio mes rengiame didžiulį pristatymą JAV Nacionalinėje restoranų asociacijoje – tai didžiulis šou, beveik milijonas žmonių, įskaitant restoranų savininkus ir kt. Mes ten pristatysime „Skytab“, tai mūsų mokėjimų prie staliuko sistema, sukurta Vilniuje. Ten turėsime ir daug darbuotojų iš Vilniaus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"

Ar tai padeda kultūriniams mainams?

– Be abejonės, nėra klausimų. Mes apie tuos pačius dalykus galvojame šiek tiek skirtingai, priklausomai nuo to, iš kur esame atvykę. Ir daugeliu atveju, Europa yra labiau pažengusi nei JAV, pvz., čia seniau veikia alternatyvūs mokėjimų būdai, lustinės mokėjimų kortelės, bekontakčiai mokėjimai. Tai, ką darome JAV, Europoje jau kurį laiką veikia. Tad turite daug patirties iš mokėjimų perspektyvos, tai labai naudinga patirtis, kurią mes perimame iš savo Europos kolegų. Iš kitos pusės, JAV kai kuriuos dalykus darome kitaip, pvz., integracijas – čia savo patirtį atsinešame. Visada naudinga skirtingų kultūrų darbuotojus susodinti kartu.

Lietuvoje jau kurį laiką algos auga itin sparčiai. Ar įmonėms paprasta jas vytis?

– Mes pastebėjome, kad čia buvo didelis algų augimas. Tai mūsų nepaveikė. Mes matome daug vertės, ateinančios iš Vilniaus centro, todėl čia investuojame daugiau. Niekuomet į Vilnių nežiūriu kaip į užsakomąsias paslaugas, tai yra dalis mūsų komandos. Mūsų Las Vegaso biure algos taip pat smarkiai auga. Tiesiog tokia yra ekonomika, rinka.

Kai pirmąkart čia atėjome, pasakiau, kad visi esame vienos komandos dalis. Ir jei ekonomika čia auga, o gyvenimo sąlygos gerėja, ir algos auga, tai mes turėsime tai paremti, tai bus kaina, kurią mes turime sumokėti dėl to, kad čia turime operacijas. Darbas, kurį atliekame čia, daro didelį pokytį, samdome daugiau darbuotojų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Harbortouch“ biuro atidarymas"

Iš ko „Shift4 Payments“ uždirba daugiausia pajamų? Ar didelė konkurencija jūsų rinkose? Kas jūsų pagrindiniai konkurentai?

– Didžiąją pajamų dalį gauname iš sandorių apdorojimo, tai apima 100 mlrd. dolerių mokėjimų per metus. Daug iš mokėjimo neuždirbi, bet ir centai nuo milijardinių apyvartų susideda. Tai pagrindinė mūsų pajamų dalis.

Antra mūsų pajamų dalis ateina iš SAAS (software as a service, angl., programinė įranga kaip paslauga), šias pajamas gauname iš produktų, kurie didžiąja dalimi dabar kuriami čia, Vilniuje.

Mūsų konkurentai viešbučių versle yra tik du, kurie Šiaurės Amerikoje daro tą patį, ką ir mes.

Tad nėra daug įmonių, kurios daro tai, ką darome ir mes, ir tai yra gerai. Konkurentai kontroliuojami didelių bankų, todėl yra lėti ir neefektyvūs. Tai reiškia, kad mes daug laimime.

Restoranų POS programinės įrangos erdvėje mes realiai turime tik vieną didelį konkurentą, jis vadinasi „Toast“. Jis yra startuolis, ir pas juos vyksta gerų dalykų. Kai viduje kalbamės apie savo produktą, vadiname, kad jis turi būti „Toast“ žudiku.

Mums sekasi dėl to, kad neturime tiek daug konkurentų, kurie darytų tai, ką darome mes.

Ir kitas faktas – dažnai mūsų konkurentams teks naudotis 4 ar 5 skirtingų įmonių paslaugomis, kad galėtų pasiūlyti tą patį paslaugų paketą ir patirtį, ką siūlome mes. Tai didelis privalumas.

O kodėl jūs tokie išskirtiniai?

– Pagrindinė priežastis – šį verslą labai sunku replikuoti. Iš tiesų „Shift4 Payments“ platforma egzistuoja 30 metų ir mes vis dar turime tik du konkurentus. Mes nesibaiminame, kad pasirodys nauja mokėjimų platforma rytoj. Galėtų atsirasti nauja POS programinė įranga. Buvo įmonė „Rebel“, turėjusi didelę dalį čia Vilniuje, jie kūrė POS įrangą, „Toast“ kuria POS įrangą, NCR kuria, jie darė PS soft. „Toast“ daro POS software, NCR kuria POS įrangą.

Kuo mes išskirtiniai – mes vienoje vietoje darome 4 ar 5 dalykus, kuriuos kitu atveju turėtų pasiūlyti 4 ar 5 kompanijos.

Ir jei tu esi verslo savininkas, ar tau geriau turėti vieną asmenį, kuriam gali pasiskambinti, ar penkis? Ar geriau mokėtum vienai šaliai, ar penkioms?

Galiausiai, klientai iš mūsų gauna geresnes paslaugas, kurios kitu atveju būtų gana komplikuotos – jiems pateikiame paketą, kuris ir paprastesnis, ir kainuoja mažiau. Klientų pasitenkinimas yra aukštesnis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Jaredas Isaacmanas

Ar artimiausiais metais gyventojai turėtų tikėtis kokių sukrėtimų mokėjimų rinkoje, ar gali būti kokių didelių pasikeitimų?

– Nematau jokių permainų visiškai. Turiu galvoje, net ir su visais alternatyviais mokėjimų metodais, tokiais kaip „WeChat Pay“, „Alipay“, „Venmo“ ir visais kitais. Galiausiai – pagrindiniu geležinkeliu išlieka „Visa“, „MasterCard“, „Discover“, „American Express“ – jos laikosi supertvirtai. Jos niekur nenueina, ypač JAV rinkoje, todėl mes nesirūpiname dėl jokių galimų pasikeitimų, ir mūsų klientai nesirūpina.

Pagrindinė mokėjimų technologija, kuri varo mokėjimo kortelių perlaidas pasaulyje, yra labai stabili.

Kokias galimybes matote plėsti savo verslą ateityje? Į kokias sritis ketintumėte plėstis?

– Mes dabar augame sparčiau nei bet kas pasaulyje. Mes augame 130 proc. per metus vien tik fokusuodamiesi į restoranų ir viešbučių vertikalę, ir tai yra 2 trilijonų dolerių rinka Amerikoje. Tad mes turime ilgą kelią nueiti. Norime iš to gauti tiek, kiek galime.

Bet yra tikimybė, kad mes norėsime plėstis ir į Europą. Mūsų vartotojai yra čia, Europoje, „Hilton“, Four seasons“ ir kiti – turime jiems pasiūlyti tą pačią patirtį, kurią jiems suteikiame JAV. Kad ir kur jie norėtų eiti, į Europą, Aziją, ar kitur.

Dabar mes esame labai didelė mokėjimų ir POS bendrovė Šiaurės Amerikoje, bet mes negirdėti niekur kitur Europoje, išskyrus čia, Vilniuje.

Tad yra tiesiog neišvengiama, kad galiausiai mes užbaigsime plėsdamiesi visame pasaulyje.

Ir aš manau, kad tai puiki galimybė organizacijai, kad tai puiki galimybė čia, Vilniuje, kadangi būtent čia esančiam biurui bus pateikta užduotis išsiaiškinti visą sudėtingumą, kad būtų galima plėsti verslą pasaulyje.

Ar turite kokių kitokių planų šiame regione, galbūt dairotės kitų investicijų? Turite ir aviacijos verslą, galbūt čia matote perspektyvų?

– Mano aviacijos verslas yra labai unikalus. Ir yra tik dvi tokios kompanijos, kurios tai daro. Mes skraidome naikintuvais kaip blogiukas, kad JAV ir mūsų sąjungininkai galėtų prieš mus treniruotis. Tai yra super niša. 99 proc. mūsų skraidymų atliekama JAV, nes tai yra ta vieta, kur veikia JAV oro pajėgos, ir laivynas ir sausumos kariuomenė.

Bet retkarčiais mes siunčiame lėktuvų visame pasaulyje treniruotis lokaliai.

2017 m. vasarą turėjome krūvą lėktuvų Norvegijoje dviem mėnesiams, treniruodami norvegų, danų ir olandų oro pajėgas. Turėjome lėktuvų Vokietijoje, 4 pastaruosius metus skraidėme ir Prancūzijoje.

Niekada negali žinoti, gal kas nors iššoks ir čia, Lietuvoje, tai yra niša.

Ar tai reiškia, kad jūsų pilotai turi įsijausti į priešo vaidmenį, kad JAV oro pajėgų pilotai galėtų mokytis, kaip mąsto ir elgiasi priešas?

– Tai visiškai taip pat, kaip filme „Top Gun“. Tiesą sakant, mes netgi turime daug tokių pačių lėktuvų kaip filme „Top Gun“. Tai, ką darome – kylame aukštyn tuzinais lėktuvų, jų iš viso turime virš šimto. Mes simuliuojame tai, kaip vieną dieną galėtų pasielgti kokie nors blogi vyrukai.

Ir JAV oro pajėgų pilotų ir mūsų sąjungininkų Europoje darbas – reaguoti ir treniruotis taip, kaip jie elgtųsi, jei tai būtų realus mūšis. Visada tikiuosi, kad jie laimės.

Skamba tikrai įspūdingai. Grįžtant prie mokėjimų, Baltijos šalyse klientai nemato daug konkurencijos tarp bankų, čia paslaugos ir įkainiai gana vienodi. Ar „Shift4 Payments“ galėtų tai ateityje pakeisti?

– Mes visiškai nedirbame bankininkystės srityje. Kiekviena rinka yra tokia unikali, o bankininkystė taip reguliuojama, kad aš negalėčiau pasakyti, ar galėtume padaryti pokytį vienoje ar kitoje šalyje. Mes telkiamės į mūsų pagrindines technologijas, kurių reikia viešbučiams, restoranams: POS sistemos, turto valdymo sistemos. Nuvedame visus vamzdžius, kad jais galėtų tekėti perlaidos – mes žinome tai, ko nori vartotojai, ko nori keliautojai.

Naujų su bankininkyste susijusių veiklų mes nebandome, todėl komentuoti negalėčiau. Europoje daug kas gerokai skiriasi nuo to, kaip yra JAV.

Jūsų nuomone, kokios profesijos ateityje bus perspektyviausios, ką patartumėte savo karjerą planuojantiems jauniems asmenims?

– Kompiuteriai ir programavimas niekur nežada pradingti artimiausiu metu. Tai yra numeris vienas, ką mes norėtume samdyti Vilniuje, ir visi kiti ieško tų pačių talentų.

Visas pasaulis bus sujungtas, aptarnaujamas programinės įrangos ir integruotas – tam prireiks labai daug galvų, o spektras itin platus: ir inžinerija, ir kokybė, ir kibernetinis saugumas. Koks puikus karjeros pasirinkimas!

Bet mano pirmasis patarimas bet kuriam jaunam profesionalui būtų – daryti tai, kam jaučia aistrą. Nes jei jauti aistrą ir tampi geru specialistu kurioje nors srityje, visai gali būti, kad tapsi ir geriausiu tos srities žinovu. O jei kur nors esi geriausias – būsi itin paklausus ir atsivers milžiniškos galimybės. Ar tai būtų sveikatos apsauga, ar transportas, ar technologijos. Siekite to, kam jaučiate aistrą, ką mėgstate.

Nepaisant to, pasauliui reikės labai daug technologijų ekspertų – tai yra paklausiausia sritis.

Ačiū už pokalbį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais