Verslo šaka, kur kasmet atsiranda 100 tūkst. naujų pirkėjų

Interneto suteikiamos galimybės panaikino įvairius laiko ir vietos apribojimus: žmonės bendrauja su draugais gyvendami skirtingose šalyse, dalyvauja video konferencijose ar darbo pokalbiuose, perka keliones atostogoms, informacijos ir rekomendacijų ieškodami internete. Taip pat vis rečiau reikia iškelti kojų iš namų norint įsigyti rūbų, maisto ar namų apyvokos daiktų. „2014 m. internetu pirko 26 proc., o 2015 m. jau 32 proc. žmonių, tad Lietuvoje kasmet atsiranda po 100 000 naujų pirkėjų“, – teigia Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė.
Pirkėjai šluoja „Balmain x H&M“ kolekciją
Pirkėjai šluoja „Balmain x H&M“ kolekciją / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kodėl verta rinktis internetinę parduotuvę?

Prieš vakarėlį – kelios valandos ar net dienos vaikštant pirmyn atgal

parduotuvėse, prieš vakarienę – laikas, praleistas stovint kasoje po darbo, o kur dar ne visada malonus aptarnaujantis personalas, nustatytos darbo valandos ar nepakankamas kiekis prekių. Šias ir kitas problemas padėjo išspręsti vis populiarėjantys apsipirkimai internetu: sėdėdamas namie pirkėjas perka drabužius Amerikoje ar siunčiasi knygas, kurių nerado vietiniame knygyne. „Internetas suteikia lankstumo – apsipirkimo neriboja nei laikas, nei vieta, nei įrenginys, t.y. galima apsipirkti telefonu, nesvarbu ar lauktum eilėje, sėdėtum kavinėje, ar migdytum vaikus“, – apsipirkimo internete subtilybes vardija G.Vilkė.

Pašnekovė taip pat pastebi, jog tokio tipo parduotuvės nėra apribotos prekių kiekiu – parduotuvė, esanti prekybos centre, paprastai siūlo ribotą gaminių skaičių, kai tuo tarpu internetinėje platformoje veikiančios su šia problema nesusiduria. Kita vertus, „RedLipsKiss“ kanalo autorė Inesa, aktyviai apsipirkinėjanti internete, teigia, jog yra dvi medalio pusės.

„Žvelgiant iš verslo pusė, šios parduotuvės sutaupo, nes nemoka už sandėliavimą ir papildomą personalą. Tačiau nereikia pamiršti, kad internetinės parduotuvės reikalauja daug daugiau pinigų reklamai, nes niekas niekada atsitiktinai nesurinks elektroninės parduotuvės adreso – vartotojas turi girdėti, matyti ir gauti rekomendaciją, tik tada sulauks potencialaus vartotojo“.

Pasitikėjimą interneto parduotuvėmis didina keli dalykai: supaprastinti prekių grąžinimo procesai ir pirkinių draudimas. Kai kurie žmonės vis dar renkasi fizines parduotuves, nes aiškesnis grąžinimo mechanizmas – nuneši į parduotuvę ir viskas aišku. Su interneto parduotuvėmis kartais gali būti sudėtingiau. Tačiau pasitikėjimas jomis auga dar ir dėl to, kad atsiskaitant kredito kortele galioja tas pats pirkinių draudimas, kaip ir perkant fizinėje parduotuvėje. T.y. jei internetu pirktas daiktas suges arba bus pavogtas, jam galioja draudimas. Tačiau pirkėjas turi iš anksto pasidomėti, ar jo kredito kortelė yra su pirkinių draudimu. Pvz., „Swedbank“ kredito kortelės yra su pirkinių draudimu, kuris galioja 90 dienų nuo pirkinio įsigijimo – nesvarbu, ar jis įsigytas prekybos vietoje ar internetu.

Parduota emocija pritraukia klientus

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Telefoniniai sukčiai
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./

Kitas svarbus aspektas, kaip internetas palengvina apsipirkimą – greitesnis kainų palyginimas. „RedLipsKiss“ autorė pastebi, jog užsienietiškos internetinės parduotuvės dažniausiai pasiūlo šiek tiek žemesnę produkto kainą, tačiau neretai prekės atsisiuntimas į norimą šalį – mokamas. „Nėra taip, jog viskas internetinėse parduotuvėse pigiau. Nesvarbu, kokias prekes parduoda, populiarumu aišku visada džiaugiasi tos parduotuvės, kurios stengiasi parduoti „emociją“: gražios nuotraukos, žinomų žmonių rekomendacijos, jauki ir vartotojo akiai miela paskyra Facebooke ar Instagram paskyrose iš karto atkreipia dėmesį, todėl tokios parduotuvės sulaukia didesnės sėkmės“. Prekių populiarumas priklauso ir nuo to, kas yra pirkėjai – vyresnio amžiaus žmonės renkasi sodo ir namų reikmenis, panelės – kosmetiką ir drabužius, atėjus vasaros sezonui – stovyklavimo įrenginius ir laisvalaikio, sporto prekes.

G.Vilkė pabrėžia, jog pastaruoju metu itin populiarėja apsipirkimas per mobiliuosius telefonus. Šis būdas dar patogesnis ir greitesnis nei ieškant norimų prekių kompiuterio ekrane. „Apsipirkdami per mobiliuosius įrenginius dažniausiai klientai renkasi pigesnes ir kasdienio vartojimo prekes. Jie teigia, jog naudojantis mobiliaisiais įrenginiais lengviau išsirinkti mažesnes prekes, o kompiuteriu apžiūrimos didesnės ir brangesnės, pavyzdžiui, elektroninė ir buitinė technika“.

Ar lietuvių laukia miglotas kelias į parduotuvę?

Patogu, greita, lengva, be apribojimų ir tai, ko nerasi Lietuvoje – panašu, jog pirkėjo kelias į parduotuvę tikrai po truputį gali išnykti. Rinkodaros direktorė pažymi, kad internete žmonės renkasi prekes nuo kosmetikos ir drabužių iki televizorių, mobiliųjų telefonų ar nardymo įrangų.

„Lietuvos elektroninė prekyba sudaro 4 proc. rinkos, tuo tarpu ES vidurkis siekia 8,4 proc., tad Lietuvoje internetinė prekyba tikrai populiarės ir vis daugiau žmonių savo kasdienius pirkinius perkels į internetą“, - sako G.Vilkė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis