„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viceministras: didesnis kelių mokestis labiausiai paliestų vežėjus iš trečiųjų šalių

Vyriausybei sprendimu nuo kitų metų didėsiantys mokesčiai už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą labiausiai palies vežėjus iš trečiųjų šalių, sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Mindaugas Tarnauskas
Mindaugas Tarnauskas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

„Mokesčių dydžiai priklausys nuo transporto priemonės kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio. Daugiausia tai palies trečiųjų šalių vežėjus atvykstančius į Lietuvą, kurių parkas pripažinkime yra pakankamai senas“, – LRT radijui ketvirtadienį teigė M. Tarnauskas.

Jo teigimu, daugeliui tolimojo susisiekimo maršrutais vykstančių autobusų kelių naudotojo mokestis augtų 4 arba 15 proc.

„Tolimojo susisiekimo maršrutais vyksta turbūt (...) apie 500 autobusų, iš kurių apie 80 proc. yra „Euro 5“ arba „Euro 6“ klasių. Kelių naudotojo mokesčio padidėjimas „Euro 6“ klasių autobusams būtų apie 4 proc., „Euro 5“ klasės – apie 16 proc.“, – teigė M. Tarnauskas.

„Tai jeigu vežėjai traukiasi iš rinkos, tai ne dėl padidėjusio vinjetės mokesčio“, – pridūrė jis.

Susisiekimo viceministras pažymėjo, kad papildomos lėšos iš kelių naudotojo mokesčio papildys kelių priežiūros ir plėtros programą.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas Gintaras Nakutis teigė nemanantis, jog nuo kitų metų didėsiantis kelių naudotojo mokestis lemtų didesnes tarpmiestinių autobusų bilietų kainas.

„Aišku tie autobusai, kurie dabar yra senesni, jie negalės būti panaudojami tarpmiestiniuose maršrutuose, bet jie galės būti panaudojami užsakomuosiuose. Taip, užsakomuosiuose atguls į savikainą, bet ten nėra bilietų, dėl to nemanau, kad bilietų kainos turėtų (didėti – BNS)“, – LRT radijui sakė G. Nakutis.

„Jeigu per metus nuvažiuoji 35 tūkstančius kilometrų, tai padidėja 0,3 cento savikaina, tai nemanau, kad dėl to vežėjai didintų (kainas – BNS)“, – pridūrė jis.

Vyriausybė liepą pritarė mokesčių už magistralinių Lietuvos kelių naudojimą didinimui nuo kitų metų – maksimalus metinis tarifas sieks beveik 3,1 tūkst. eurų, arba 4 kartus daugiau nei dabar.

Susisiekimo ministerijos parengtais pakeitimais numatoma, jog autobusams ir krovininiams automobiliams taikomų mokesčių dydžiai priklausys nuo jų kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio.

Pavyzdžiui, žemiausio emisijos standarto, daugiau nei 12 tonų sveriančios ir bent keturių ašių transporto priemonės savininkui teks mokėti beveik 3,1 tūkst. eurų metinį mokestį vietoj 753 eurų. Didžiausias mokestis autobusams sieks 2,4 tūkst. eurų vietoj 550 eurų.

Tikimasi, kad patvirtinus naujus mokesčius į valstybės biudžetą papildomai būtų surenkama apie 30–40 mln. eurų kasmet.

Kelių naudotojo mokesčiai Lietuvoje nebuvo peržiūrėti nuo 2015 metų, siūlymui nustatyti naujus maksimalius jų dydžius Vyriausybė pritarė gegužės pradžioje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“