„Vieno vaiko“ politikos panaikinimą Kinijos ūkis pajaus negreitai

Ketvirtadienį Kinijai paskelbus apie „vieno vaiko“ politikos pabaigą ir uždegtą žalią šviesą poroms turėti du vaikus, šalies ūkis šio sprendimo pasekmes pajaus negreitai. Net ir galimo, tačiau mažai tikėtino, kūdikių bumo atveju prireiks bent kelių dešimtmečių, kad Kinijos darbo rinka pajustų reikšmingesnį impulsą, rašo naujienų svetainė cnn.com.

„Vieno vaiko“ šeimos planavimo politiką Kinija įvedė XX a. aštuntojo dešimtmečio pabaigoje, kilus nerimui, kad smarkiai augantis gyventojų skaičius gali tapti nepakeliama našta ekonomikai.

Skaičiuojama, kad beveik pusė Kinijos miestų gyventojų ruošiasi turėti tik vieną vaiką.​

Tačiau pastaruoju metu Pekinas ne taip griežtai laikėsi „vieno vaiko“ politikos nuostatų, stebėdamas senstančią šalies visuomenę ir itin žemus gimstamumo rodiklius.

Jungtinių Tautų (JT) duomenimis, darbingo amžiaus kinų (15 – 59 m.) skaičius 2010 – 2030 m. laikotarpiu gali sumažėti 7 proc.

Atsisakydamas „vieno vaiko“ politikos Pekinas tikisi, kad spartesnis gyventojų skaičiaus augimas teigiamai atsilieps ekonomikai.

Tačiau kai kurie ekspertai siūlo nepervertinti šio žingsnio pasekmių.

„Vieno vaiko“ politikos panaikinimas vargu ar turės didelę įtaką ekonomikai artimiausiu metu“, – sakė ekonominių tyrimų bendrovės „Capital Economics“ atstovas Changas Liu.

Visų pirma, turi praeiti nemažai laiko, kol po „vieno vaiko“ politikos panaikinimo gimę vaikai įsilies į Kinijos darbo rinką.

Antra, nemažai kinų porų net nenori turėti daugiau negu vieno vaiko šeimoje.

„Žmonės linkę turėti mažiau vaikų jų pajamoms augant“, – pažymėjo C.Liu.

Skaičiuojama, kad beveik pusė Kinijos miestų gyventojų ruošiasi turėti tik vieną vaiką.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis