Vilius Šapoka nesibaimina mažesnių alkoholio akcizų Estijoje ir Latvijoje 

Finansų ministras Vilius Šapoka ramina, kad estams ketvirtadaliu sumažinus alkoholio akcizus, o latviams ketinant pasekti jų pavyzdžiu, Lietuvos gyventojai nepuls vykti į kaimynines šalis pirkti alkoholio.
Vilius Šapoka
Vilius Šapoka / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Dar ne laikas daryti kažkokių toli siekiančių išvadų“, – ketvirtadienį Seime per Vyriausybės valandą pareiškė ministras, atsakydamas į liberalo Gintaro Vaičekausko nuogąstavimus, kad nuo liepos 25 proc. estai mažina alkoholio akcizą, o latviai ketina taip pat sekti jų pavyzdžiu.

„Net jeigu estai savo ketinimus įgyvendintų, vis tiek akcizas būtų Lietuvoje mažesnis“, – pridūrė V.Šapoka.

Pasak ministro, Latvijoje sprendimai dėl akcizų mažinimo dar nepriimti: „Kalbant apie latvius, sprendimų nėra, tik sudaryta grupė įvertinti situaciją“.

Estijos vyriausybė pirmadienį nusprendė alkoholio akcizus nuo liepos 1 dienos sumažinti 25 proc. ir taip apriboti pasienio prekybą prie pietinės šalies sienos su Latvija.

Pasak netoli sienos su Estija esančio Valkos miesto mero Armando Krauklio, Estijai sumažinus akcizus, Latvijos biudžetas negaus beveik 100 mln. eurų pajamų.

Tuo metu Latvijos finansų ministras Janis Reiris pranešė, kad kitą savaitę mokesčių darbo grupės posėdyje bus svarstoma galimybė alkoholio akcizus sumažinti ir Latvijoje.

Lietuvos Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, sausį–balandį valstybė iš alkoholio akcizų gavo 132,6 mln. eurų – 43 proc. daugiau nei pernai.

Tuo metu alkoholio suvartojimas Lietuvoje mažėja šeštus metus iš eilės – pernai vidutiniškai vienas gyventojas virš 15 metų išgėrė 11,2 litro legalaus alkoholio – 1,1 litro mažiau nei 2017 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis