Virtualus „Juodasis penktadienis“ Lietuvoje: kaip pandemija keičia vartotojų įpročius?

Šiais metais dėl pasaulį krečiančios pandemijos „Juodasis penktadienis“ sutinkamas kitaip – prekybininkai masiškai persikelia į elektroninę erdvę, o siekiant išvengti prekių pristatymo trikdžių nuolaidas taikė iš anksto, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kaip pandemija keičia pirkėjų įpročius?
Elektroninė parduotuvė
Elektroninė parduotuvė / 123RF.com nuotr.

„Vos prieš kelerius metus, dar 2016 m., Juoduoju penktadieniu domėjosi trigubai mažiau žmonių nei pernai, o didelio susidomėjimo šventė sulaukė tik 2018 m., rodo „Google“ paieškos duomenys. Nors Juodasis išpardavimas Lietuvoje vis dar yra tik gimstanti tradicija, šiais metais lietuviai domėtis akcijomis ir nuolaidomis pradėjo jau spalio viduryje“– pasakoja Arūnas Mickevičius, „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius.

Mokosi pirkti internetu

Šiais metais Juodajam penktadieniui persikėlus į virtualią erdvę, atsiranda paskata daugiau apsipirkti internetu. Vis tik tyrimai rodo, kad lietuviai apsipirkinėti virtualiai dar tik mokosi.

„Vertinant duomenis po pirmojo karantino šių metų pavasarį, Baltijos šalys internetu perka mažiausiai iš visų ES šalių. Įprotis reguliariai apsipirkinėti virtualiai dar tik formuojasi. Visgi didieji išpardavimai, tokie kaip Juodasis penktadienis ar Kibernetinis pirmadienis, neabejotinai atveda didelį papildomą srautą į elektronines parduotuves ir skatina lietuvius pratintis dažniau apsipirkinėti internetu“, – sako A.Mickevičius.

Skaičiuojama, kad internetinė prekyba Lietuvoje šių metų ketvirtąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, organiškai turėtų augti apie 20–30 proc., rodo „Google“ duomenys.

Prekes renkasi naudodamiesi telefonais

Augant perkančių internetu skaičiui, didėja ir pirkimų dažnumas. Pernai net 71 proc. su Juoduoju penktadieniu susijusių paieškų buvo atliktos naudojantis būtent išmaniaisiais telefonais.

Vertinant duomenis po pirmojo karantino šių metų pavasarį, Baltijos šalys internetu perka mažiausiai iš visų ES šalių.

Pasak A.Mickevičiaus, tikėtina, kad šiais metais dar daugiau vartotojų prekes rinksis ir įsigys naudodamiesi būtent telefonais. Ši tendencija diktuoja ir tam tikras madas parduotuvėms internete – apsipirkimo patogumas ir lengvumas šiuos įrenginiuose tapo e. verslo „higiena“.

„Žmonės kiekvienais metais vis daugiau funkcijų atlieka būtent mobiliajame telefone, o ne kompiuteryje. Ne išimtis ir apsipirkinėjimas. Tokia tendencija nestebina, nes mobilieji telefonai dažnai lengviau prieinami nei kompiuteris, o didžioji dauguma elektroninių parduotuvių šiandien jau yra pritaikytos patogiam apsipirkinėjimui. Taip pat svarbu tai, kad nemažai žmonių rinktis ir užsakinėti prekes mėgsta tuo pat metu užsiimdami papildoma veikla kitame įrenginyje, pavyzdžiui, žiūrėdami televizorių“, – pasakoja „Bitės“ atstovas.

123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba
123RF.com nuotr./Elektroninė prekyba

Sutaupytus pinigus išleis brangesnėms prekėms?

Prasidėjus karantinui lietuviai mažiau išlaidavo ir didžiąją dalį atliekamų pinigų taupė. Kam lietuviai skiria atliekamus pinigus? Namų atnaujinimui ir laisvalaikiui, atostogoms, o viena iš labiausiai augančių kategorijų yra naujos technologijos, rodo naujausi tyrimų bendrovės „Nielsen“ 2020 m. antrąjį ketvirtį atliktos apklausos duomenys.

„Darbui, pramogoms persikėlus į namus, savaime suprantama, kad atsirado didesnis poreikis kokybiškoms elektronikos prekėms. Išskirtinai Juodojo penktadienio metu įprastai žmonės daugiau perka „premium“ segmento, tokių gamintojų, kaip „Apple“ ar „Samsung“, prekes, rodo „Bitės“ duomenys. Turint omenyje, kad šiemet rinkoje buvo pristatyta nemažai ilgai lauktų naujienų mobiliųjų telefonų, išmaniųjų laikrodžių kategorijose, neabejoju, kad ši kategorija dar smarkiau ūgtels“, – pasakoja A.Mickevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis