Vis daugiau lietuvių internete perka išsimokėtinai: naudojasi viena populiariausių atsiskaitymo formų

Dar nesenai į Baltijos šalis atkeliavusi inovatyvių elektroninių atsiskaitymų paslauga „Pirk dabar, mokėk vėliau“ (angl. Buy now, Pay later) suteikianti galimybę už prekes atsiskaityti dalimis be jokio pabrangimo, šiandien Lietuvoje sulaukia vis didesnio susidomėjimo, rašoma „Citadele“ pranešime spaudai.
„Citadele“
„Citadele“ / Nendrės Žilinskaitės nuotr.
Temos: 1 Citadele bankas

Jau kurį laiką Vakarų rinkose populiarų mokėjimo būdą vartotojai dažniausiai renkasi norėdami atsiskaityti už didesnės vertės daiktus, pavyzdžiui, elektronikos prekes ar buitinę techniką.

Į gerą pirkėjų patirtį ir ją užtikrinančius techninius sprendimus investuoja ir verslai – šiandien galimybę už prekes atsiskaityti išsimokėtinai į savo platformas yra įsidiegę daugiau nei 500 elektroninių parduotuvių Lietuvoje, tarp kurių – ir viena didžiausių elektroninės komercijos bendrovių „Varlė.lt“.

Kaip teigia įmonės vadovas Marius Butauskas, Lietuvos gyventojų susidomėjimas „Klix“ siūloma mokėjimo paslauga „Pirk dabar, mokėk vėliau“ kasmet auga – vos per pirmus penkis 2023-ųjų metų mėnesius dalimis už prekes atsiskaitančių pirkėjų kiekis „Varlė.lt“ išaugo 14 proc., o pats apsipirkimo procesas tapo greitesnis ir lengvesnis.

„Pastebėjome, jog šis mokėjimo būdas sparčiai populiarėja Lietuvoje ir įmonės, kurios seka naujausias technologines tendencijas bei domisi klientų poreikiais, supranta jo svarbą. Noriai šia paslauga naudojasi ir mūsų klientai, kurie yra imlūs inovacijoms bei greitai prisitaiko prie naujovių“ – teigia M.Butauskas.

Anot „Varlė.lt“ vadovo, ši technologija yra vienas populiariausių atsiskaitymo būdų ir sudaro apie 15 proc. visų bendrovės pardavimų: „Taip yra todėl, kad išsimokėjimo paslaugą savo klientams teikiame be jokio pabrangimo. Be to – visi procesai vyksta skaitmeniniu būdu, nebereikia realių susitikimų, vartotojams suteikiamos lanksčios sąlygos. Į savo platformas įsidiegdami šią inovaciją tikėjomės greitesnio ir lengvesnio atsiskaitymo proceso bei didesnio pralaidumo. Galiu drąsiai teigti, jog šie lūkesčiai yra ne tik pateisinti, bet ir viršyti.“

M.Butauskas taip pat teigia sulaukiantis ir komentarų bei įžvalgų iš šia paslauga besinaudojančių klientų.

„Pagrindinis jų noras yra dar didesnis pralaidumas nei yra dabar, kadangi būna situacijų, kai vartotojai nepraeina banko reikalavimų ir kreipiasi ieškodami būdų, kaip vis dėlto gauti kreditą reikiamai prekei. Tokiais atvejais visada kalbamės su klientais ir bandome ieškoti išeičių, kaip būtų galima padėti“, – teigia jis.

Įmonės vadovas atkreipia dėmesį į tai, jog apsipirkdami vartotojai stengiasi sutaupyti, didelį dėmesį skiria produkto ar paslaugos kainai, todėl „Varlė.lt“ savo klientams siūlo ne tik lizingo galimybę, bet ir kitas naudas, pavyzdžiui, nemokamą siuntimą paštomatu.

Įmonės vadovo teigimu, jei prieš kelerius metus „Pirk dabar, mokėk vėliau“ atsiskaitymo būdas Baltijos šalyse buvo naujovė, tai šiandien – tai neatsiejama vartotojų kasdienybės dalis, o augant elektroninės prekybos apimtims, didžiausios sėkmės gali tikėtis tik tos įmonės, kurios sugebės savo klientams pasiūlyti patogiausius mokėjimo sprendimus.

Šiai nuomonei pritaria ir „Citadele“ banko Baltijos šalių lėšų valdymo ir prekybos finansavimo tarnybos vadovas Romas Čereška. Anot jo, konkuruoti vien prekių kainomis elektroninės prekybos srityje yra sudėtinga, todėl verslai stengiasi pasiūlyti savo pirkėjams naudingas lojalumo programas, patrauklias prekių pristatymo ir grąžinimo sąlygas bei atsiskaitymo būdus.

Specialisto teigimu, dar neseniai į Baltijos šalis atkeliavusios finansavimo paslaugos populiarumas auga labai sparčiai – pastaraisiais metais bendra sandorių suma padidėjo daugiau nei šešis kartus, o registruotų prekybininkų skaičius internetinėje platformoje „Klix“ išaugo daugiau nei perpus.

„Jau dabar Baltijos šalyse yra 200 tūkst. registruotų vartotojų, t.y. turime net 200 proc. augimą per metus. Lietuvoje šio atsiskaitymo būdo populiarumas taip pat didėja – pastebime, jog tiek verslai, tiek vartotojai rodo akivaizdų susidomėjimą „Buy now, Pay later‘‘ technologija.

Ji vartotojams gali būti patraukli dėl kelių priežasčių, pavyzdžiui, toks mokėjimo modelis leidžia iš karto nieko nesumokant įsigyti kelias skirtingų batų poras, iš jų namie išsirinkti tinkamiausią, o likusias grąžinti. Tačiau, atsižvelgiant į dabartines ekonomines sąlygas, galima teigti, jog vienas svarbiausių privalumų – galimybė per ilgesnį laikotarpį patogiai išskaidyti didesnių pirkinių finansinę naštą be jokio pabrangimo. O tokį sprendimą siūlančios e. parduotuvės neabejotinai jau įgijo pranašumą prieš tas, kurios jo nėra įsidiegusios“, – teigia R.Čereška.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis