VMI akiratyje – šešėlinis šou verslas, kuriame nuslepiami milijonai litų

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI) šiemet pradėjo vykdyti projektą „Šou be šešėlių“, kuriuo sieks išsiaiškinti, kaip pramoginių renginių didžiausiose Lietuvos arenose organizatoriai laikosi mokestinių prievolių: ar teisingai apskaito pajamas ir išlaidas, kaip apskaičiuoja mokesčius, ar laiku juos deklaruoja ir sumoka. Tai – vienas iš 7 šiemet VMI vykdomų tikslinių projektų, kurių metu dėmesys bus skiriamas skirtingų verslo sektorių mokestinėms prievolėms užtikrinti.
Mikrofonas
Mikrofonas / „15min“ nuotr.

„Valstybinė mokesčių inspekcija, siekdama identifikuoti mokesčių vengimo atvejus bei tinkamą mokesčių sumokėjimą pramogų versle, pradėjo vykdyti projektą „Šou be šešėlių“, kurio metu vertina didelių komercinių renginių organizatorių veiklą.

Kartu mokesčių administratorius ypatingą dėmesį skirs ne pelno siekiančioms organizacijoms – didelius renginius organizuojančioms viešosioms įstaigoms (VšĮ).

„Projekto metu bus siekiama išsiaiškinti, ar jos nepiktnaudžiauja lengvatomis ir taip nesiekia išvengti mokesčių“, – sako VMI prie FM viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas, informuodamas, kad projektą vykdys Vilniaus ir Kauno mokesčių inspekcijos. 

Sudomino „labdaros“ koncertai

Mokesčių inspekcija jau ir anksčiau kontroliuodama komercinių pramoginių renginių organizatorių veiklą nustatė didelių pažeidimų. Vilniaus AVMI patikrino viešąją įstaigą, kuri, prisidengdama pelno nesiekiančios organizacijos vardu, faktiškai vykdė komercinę veiklą bei teikė koncertų ir spektaklių organizatoriaus paslaugas. Nuo įkūrimo įstaiga suorganizavo daugiau nei 150 garsių užsienio atlikėjų koncertų.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Artūras Klerauskas
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Artūras Klerauskas

Vilniaus AVMI nustatė, kad pinigines lėšas, kurias gaudavo už Lietuvoje suorganizuotus renginius, viešoji įstaiga pervesdavo užsienio bendrovei, registruotai Maltoje. Sutartyse nebuvo aptarta, kokią kainos dalį Maltos įmonė turi sumokėti atlikėjui už pasirodymą, nedetalizuotos atlygio už renginio organizavimą ir kitos sumos.

Pagal galiojančius teisės aktus nuo išmokų Maltos įmonei viešoji įstaiga turėjo apskaičiuoti ir deklaruoti per 4 mln. Lt pelno mokesčio, tačiau to nepadarė. Be to, viešoji įstaiga ne tik pasinaudodavo PVM lengvata ir neapmokestindavo suteiktų paslaugų (renginių organizavimo), ji, deklaruodama PVM neapmokestinamą veiklą, naudodavosi Maltos įmonės suteiktų paslaugų PVM atskaita.

Vilniaus AVMI apskaičiavo, kad Lietuvos koncertų organizatorė nuslėpė daugiau nei 5 mln. Lt pridėtinės vertės mokesčio. Iš viso ši įstaiga už trejus veiklos metus į valstybės biudžetą turės pervesti daugiau kaip 9 mln. Lt mokesčių.

„VMI kiekvienais metais vykdo  projektus, kurių metu daugiau dėmesio kreipia į tuos verslo sektorius, kurių veikloje nustatoma didžiausia mokesčių vengimo rizika. Mokesčių inspekcija, įvertinusi tokios rizikos galimybes ir matydama pramoginių renginių pasiūlos augimą, gilesnei analizei atlikti pasirinko šių renginių organizatorius“, – projekto priežastis aiškina A. Klerauskas.

VMI informuoja, kad šiemet bus tęsiami 2013 metais vykdyti projektai „Būstas be mokesčių“, Baltieji chalatai“, taip pat vykdomi nauji:

– „Atsakinga statyba“ (tikslas – Užtikrinti visų statybos proceso dalyvių nuo vystytųjų iki statybininkų pajamų apskaitymą, leidžiamų atskaitymų pagrįstumą ir teisingą mokesčių deklaravimą bei sumokėjimą laiku);

„Skaidri gamyba“ (tikslas – Užtikrinti sukuriamos pridėtinės vertės teisingą apskaitymą, leidžiamų atskaitymų ir PVM atskaitos pagrįstumą bei teisingą mokesčių deklaravimą bei sumokėjimą);

„Ratai“ (tikslas – JA ir FA, prekiaujančių automobiliais bei teikiančiais jų remonto paslaugas, pajamų apskaitymas, įmonių vadovų turto ir pajamų vertinimas);

„Šou be šešėlių“ (tikslas – užtikrinti pasirinktų pramoginių renginių, kurie vyks 2014 m., teisingą pajamų ir išlaidų apskaitymą bei mokesčių apskaičiavimą ir sumokėjimą;

„Nuostolinga įmonė“ (tikslas – eilę metų nuostolingą veiklą vykdančių įmonių kontrolė, vertinant ir einamųjų metų sąlyginį veiklos pelningumą).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis