VMI kvitų loterija: kodėl 34 prizus laimėjo to paties kasos aparato išduoti kvitai?

Antrus metus Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) organizuojamoje kvitų loterijoje prizus laimi tų pačių kasos aparatų išduoti kvitai. 15min aiškinosi, kodėl taip yra.
VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje
VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Laimingi kasos aparatai?

15min patikrino Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) organizuojamo kvitų žaidimo laimėtojų archyvą, kuriame galima matyti savaitės ir mėnesio laimėtojus. Prie kiekvieno pateikiamas unikalus kasos aparato numeris, kvito numeris, kvito data, registracijos data bei mobiliojo telefono numeris (4 viduriniai skaičiai paslėpti).

Benaršant akis užkliuvo už 34 kartus besikartojančio to paties kasos aparato numerio GH00005296. Tai reiškia, kad 34 prizai buvo išdalinti iš to paties kasos aparato išduotų kvitų savininkams.

Kvitų žaidimo archyvas / VMI ekrano nuotr.
Kvitų žaidimo archyvas / VMI ekrano nuotr.

Be to, pavyzdžiui, prie minėto kasos aparato 8 kartus nurodytas +370****6461 telefono numeris.

Kitas pavyzdys – GH00005492 numeriu pažymėtas kasos aparatas, kurio išduoti kvitai buvo laimingi 25 žaidimo laimėtojams. 6 iš jų nurodė šį telefono numerį – +370****1821.

Luko Balandžio / 15min nuotr./VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje
Luko Balandžio / 15min nuotr./VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje

Kodėl taip yra?

VMI Kvitų žaidimo projekto vadovas Rolandas Puncevičius komentare 15min tikino, kad atvejai, kai kelis žaidimo prizus laimėjo tuo pačiu telefono numeriu užregistruoti, to paties kasos aparato išduoti fiskaliniai kvitai, VMI yra žinomi.

Luko Balandžio / 15min nuotr./ VMI Kvitų žaidimo projekto vadovas Rolandas Puncevičius
Luko Balandžio / 15min nuotr./ VMI Kvitų žaidimo projekto vadovas Rolandas Puncevičius

Jis aiškino, kad žaidimo laimėtojai atrenkami atsitiktinių skaičių generatorių, o tikimybė laimėti žaidimo prizus padidėjo šių metų pradžioje pasikeitus kvitų žaidimo taisyklėms – padidinus savaitinių prizų skaičių ir išplėtus prekybos vietų, kurių kvitus galima registruoti žaidime, sąrašą.

„Žaidime užregistruotas kvitas tampa ir savotišku „loterijos bilietu“, tad aktyvesni žaidimo dalyviai, dažniau sistemoje užregistruojantys kvitus, teoriškai turi didesnę tikimybę laimėti prizus“, – dėstė VMI atstovas.

Aktyvesni žaidimo dalyviai, dažniau sistemoje užregistruojantys kvitus, teoriškai turi didesnę tikimybę laimėti prizus, – aiškino R.Puncevičius.

Nuo šių metų vasario kvitų žaidimo laimėtojams kas savaitę skiriama 100 prizų po 50 eurų (anksčiau buvo 10 prizų po 200 eurų), kas mėnesį skelbiamas vienas 5 tūkst. eurų laimėtojas.

Gyventojai žaidime gali registruoti kvitus, gautus už Lietuvoje įsigytas prekes ir paslaugas, išskyrus kvitus, išduotus didžiuosiuose prekybos centruose: „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“ ir „Senukai“.

R.Puncevičius atkreipė dėmesį, kad pasikeitus taisyklėms buvo įvestas papildomas kvitų registravimo apribojimas.

„50 per dieną, arba 350 per savaitę, užregistruojamų kvitų riba pasirinkta siekiant neriboti sąžiningų ir aktyvių kvitų žaidime dalyvaujančių gyventojų galimybių laimėti, tačiau užkirsti kelią potencialiems piktnaudžiavimams. Iki taisyklių pakeitimo šių metų vasarį, apribojimų vienu telefono numeriu registruojamų kvitų skaičiui nebuvo“, – tikino jis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje
Luko Balandžio / 15min nuotr./VMI čekių loterijos spaudos konferencija Halės turguje

VMI kvitų žaidimą organizuoja nuo 2017 m. lapkričio. Pagrindinis jo tikslas – prisidėti prie šešėlinės ekonomikos mažinimo.

VMI duomenimis, šiuo metu žaidimo sistemoje gyventojai užregistravo daugiau nei 3,5 mln. kvitų. Skaičiuojama, jog vien viešojo maitinimo sektoriuje papildomai deklaruota apie 4,77 mln. eurų PVM.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis