VMI visoms Lietuvos įmonėms atvėrė jų individualius profilius

Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, jog 252 tūkst. Lietuvos įmonių šiandien atvėrė individualius jų profilius, rašoma VMI pranešime spaudai.
Valstybinė mokesčių inspekcija
Valstybinė mokesčių inspekcija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

VMI kliento profilis – tai vienoje vietoje pateikiami VMI duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją vertina mokesčių administratorius. Profilio informaciją įmonės nemokamai peržiūrėti gali projekto bendraautorių UAB „Finpass“ savitarnos svetainėje.

„VMI kliento profilis leidžia susipažinti su rizikomis, kurias įmonės veikloje įžvelgia mokesčių administratorius ir kurios gali tapti stebėsenos, kontrolės procedūrų inicijavimo priežastimi. Jame pateikiama informacija yra privati, tai yra skirta konkrečiai įmonei savikontrolei.

Profilio informaciją gali matyti įmonės vadovas, pagal VĮ „Registrų centras“ duomenis. Jei pageidauja, šia informacija jis gali dalintis su esamais ir būsimais partneriais ar kitais suinteresuotais asmenimis. Kviečiame įmones dalintis ir teirautis galimybės susipažinti su kitų įmonių individualiais profiliais. Teigiamas įmonės vertinimas leis pelnyti didesnį pasitikėjimą“, – sako VMI kliento profilio projekto atstovė Danutė Laurinavičienė.

Profilyje vertinamos įvairios rizikos, pavyzdžiui, įmonės registravimo duomenų, deklaracijų teikimo ir kt. Mokesčių mokėtojo rizikingumas atvaizduojamas šviesoforo principu: jei įmonė pagal kriterijų nėra rizikinga – nurodomas žalias rodiklis, jei vertinama kaip mažai rizikinga – geltonas, jei vertinama kaip rizikinga – raudonas. Prie kiekvienos rizikos skelbiama detali informacija, kas konkrečiai vertinama, nurodant kriterijus, pagal kuriuos įmonei suteikiama atitinkama spalva.

„Įmonės, kurios šiuo metu turi tik žalios spalvos vertinimus ir neturi skolų valstybės biudžetui sudaro apie 35,1 proc. Dar 2,2 proc. įmonių turi vien žalios spalvos vertinimus, tačiau yra skolingos. Turinčių iki 3 geltonos spalvos vertinimų ir nei vieno raudono vertinimo yra apie 60,5 proc., turinčių vieną raudonos spalvos vertinimą – 22,6 proc. Įmonių, kurios turi daugiau nei vieną raudonos spalvos vertinimą, yra apie 16,4 proc. Daugiausia raudonos spalvos vertinimų įmonėms skirta dėl deklaracijų teikimo rizikos “, – sako Danutė Laurinavičienė.

Profilį sudaro keturios kriterijų grupės: registravimo, deklaravimo, mokėjimo, elgsenos. Šiuo metu jame iš viso 16 kriterijų. VMI kliento profilį numatyta plėsti, ateityje atveriant daugiau duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų