Šalys taip pat sieks, kad būtų pakeistos Europos Sąjungos (ES) konkurencijos taisyklės, kurios šiuo metu užkerta kelią milžiniškiems nacionalinių grupių susijungimams.
Pastangų sukurti bendrą pramonės iniciatyvą buvo imtasi po to, kai ES vetavo Prancūzijos „Alstom“ ir Vokietijos „Siemens“ geležinkelių verslo susijungimą. Tai vėl pakurstė diskusijas apie konkurencijos taisykles, kurios, pasak kritikų, yra pasenusios, ypač atsižvelgiant į tai, kad Europos įmonėms tenka vis aktyviau konkuruoti su Kinijos pramonės milžinais.
„Tai svarbi diena, nes po mėnesių darbo mes sutarėme dėl Europos pramoninės strategijos apibrėžties, kuri bus pasiūlyta mūsų Europos partneriams“, – pareiškė Prancūzijos ekonomikos ministras Bruno Le Maire po Berlyne įvykusių derybų su savo Vokietijos kolega Peteriu Altmaieriu.
Pagal šią strategiją Vokietija ir Prancūzija skatins daugiau investuoti į inovacijas, sieks ES konkurencijos taisyklių reformų ir kurs mechanizmus, kurie leis geriau apsaugoti nacionalines technologijas.
Įgyvendindamos savo pirmąjį konkretų projektą, šalys bendradarbiaus elektromobilių akumuliatorių gamybos srityje.
Antradienį paskelbtuose strategijos apmatuose Vokietija ir Prancūzija pažymėjo, kad „konkurencijos taisyklės yra būtinos, tačiau galiojančias taisykles reikia persvarstyti, kad būtų tinkamai atsižvelgta į pramonės politikos sumetimus“, kurie Europos bendrovėms gali padėti sėkmingai konkuruoti visame pasaulyje.
„Kalbant apie pramonės politiką, pasirinkimas yra paprastas: arba suvienyti jėgas, arba leisti mūsų pramoninei bazei ir pajėgumams laipsniškai išnykti“, – pažymėjo dvi valstybės.