Vokietijos investuotojų pasitikėjimas šiek tiek atsitiesė, nepaisant karo Ukrainoje

Vokietijos finansų rinkos dalyvių pasitikėjimas gegužę šiek tiek sustiprėjo, jiems pradėjus taikytis prie Rusijos invazijos į Ukrainą poveikio, parodė naujausi atidžiai stebimo tyrimo duomenys.
Vokietija
Vokietija / 123RF.com nuotr.

Ekonominių tyrimų instituto ZEW skaičiuojamas ekonominių lūkesčių ateinantiems mėnesiams indeksas šį mėnesį paūgėjo nuo minus 41 punkto balandį iki minus 34,3 punkto.

Šių metų kovą indeksas patyrė didžiausią savo istorijoje nuosmukį, kritęs 93,6 punkto.

2020 metų kovą, kai prasidėjo koronaviruso pandemija ir buvo skelbiami karantinai, dėl kurių buvo sustabdytos gamyklos, uždaryti biurai ir sustojo tarptautinės kelionės, indeksas sumažėjo 58,2 punkto.

Dabartinis indekso lygis tebėra „gana neigiamas“, pareiškė ZEW pranešime cituojamas instituto vadovas Achimas Wambachas.

Apklaustieji „vis dar mano, kad padėtis prastės, tačiau nebe taip intensyviai“, pažymėjo jis.

Dėl koronaviruso įvedami griežti karantinai Kinijoje – Vokietijai svarbioje rinkoje ir pramonės gamybos centre – yra „sunki našta“ į eksportą orientuotai Vokietijos ekonomikai, pridūrė A. Wambachas.

Subindeksas, kuriuo vertinamas investuotojų požiūris į dabartines ekonomines sąlygas, gegužę smuko 5,7 punkto iki minus 36,5 punkto. Šis rodiklis mažėja trečią mėnesį iš eilės – nuo karo Ukrainoje pradžios.

Tuo tarpu subindeksas, kuriuo vertinama investuotojų nuomonė apie ekonomikos perspektyvas, šį mėnesį pakilo 13,5 punkto iki minus 29,5 punkto.

„Minimalus“ bendro lūkesčių indekso „pakilimas“ neteikia daug vilčių, pareiškė banko LBBW analitikas Jensas-Oliveris Niklaschas.

Anot jo, neapibrėžtumas tebėra „labai didelis“, nes karas Ukrainoje kelia infliaciją į aukščiausius per daugelį metų lygius, o Kinijoje skelbiami karantinai gali dar sutrikdyti pasaulinę prekybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis