VPT: keisdama prekinį ženklą Klaipėdos savivaldybė pažeidė įstatymą

Keisdama prekinį ženklą Klaipėdos miesto savivaldybė pažeidė įstatymą, nustatė Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), atlikusi šių paslaugų pirkimo vertinimą.
Naujasis Klaipėdos prekinis ženklas sukėlė audrą.
Naujasis Klaipėdos prekinis ženklas sukėlė audrą. / Klaipėdos savivaldybės nuotr.

Pasak tarnybos, esmingai pakeitusi pirkimo objektą, savivaldybė turėjo vykdyti naują konkurencingą pirkimą.

Tarnyba ragina perkančiąją organizaciją sutartį su paslaugų tiekėja bendrove „Alora“ nutraukti, penktadienį pranešė VPT.

„Kadangi ženklas nėra atnaujinamas, o kuriamas visiškai naujas – keičiamas pirkimo objektas. Toks sutarties pakeitimas yra esminis, t.y. pirkimo objektas pakeičiamas taip, kaip nebuvo numatyta pirkimo pradžioje. Šie perkančiosios organizacijos veiksmai sukūrė situaciją, kad pirkimo pasirinkimo būdas (neskelbiama apklausa iš konkretaus pirminį ženklą sukūrusio tiekėjo) tapo neteisėtu“, – rašoma VPT pranešime.

Nustatyta, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracija pirkimą „Prekės ženklo „Klaipėda laisvu stiliumi“ atnaujinimo paslaugos“ vykdė neskelbiamos apklausos būdu. Tokio pirkimo būdą ji grindė tuo, kad perkamas anksčiau sukurto prekės ženklo atnaujinimas ir, atsižvelgiant į Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymą, teikti pasiūlymą pakviesti autoriai – „Alora“.

Tačiau VPT teigimu, iš pateiktų dokumentų matyti, kad Klaipėdos miesto prekės ženklą pagal 2005 metais sudarytą sutartį sukūrė bendrovė „Lukrecijos reklama“. Kartu su pasiūlymu atnaujinti prekės ženklą buvo pateiktas susitarimas dėl autorių teisių naudojimo tarp „Lukrecijos reklamos“ ir „Aloros“. Susitarime nurodyta, kad du prekės ženklo autoriai turi darbo santykius su „Alora“ ir teiks paslaugas jos vardu.

Vytauto Kandroto nuotr./ Klaipėda
Vytauto Kandroto nuotr./ Klaipėda

Vykdydama sutartį bendrovė „Alora“ teikė keliolika miesto prekės ženklo atnaujinimo projektinių pasiūlymų, tačiau perkančiajai organizacijai jie neįtiko. Tada savivaldybė inicijavo, kad paslaugų teikėjas sukurtų visiškai naują miesto prekės ženklą, o ne atnaujintų senąjį logotipą.

Pasak VPT, įsigydama naujo ženklo sukūrimą iš konkretaus tiekėjo neskelbiamos apklausos būdu savivaldybė ribojo konkurenciją, nes nesudarė galimybės kitiems potencialiems tiekėjams dalyvauti kuriant naują ženklą. Taip pažeistas Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintas skaidrumo ir lygiateisiškumo principas.

Taip pat nustatyta, kad perkančioji organizacija sudarytą pirkimo sutartį ir atliktą sutarties pakeitimą Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje paviešino pavėluotai, taip pat tinkamai nekontroliavo sutarties vykdymo, vykdė sutartį jai pasibaigus. Šiais veiksmais pažeistas įstatyme įtvirtintas skaidrumo principas.

Naujas Klaipėdos prekinis ženklas – stilizuota „K“ raidė – pristatytas šių metų liepą ir sulaukė kritikos dėl savo panašumo į kito autoriaus darbą, iškeltos abejonės ir dėl jo pirkimo skaidrumo.

Už naujojo Klaipėdos ženklo sukūrimą, jo naudojimo vadovą, įgyvendinimo ir komunikacijos planą sumokėta daugiau kaip 24 tūkst. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos