„Tarsi yra nusistovėjusi tokia situacija ir vargu, ar ji gali būti į mažėjimo pusę uždarius tuos du punktus, nes vilkikų srautas vis tiek didelis. Bent jau artimiausiu metu tikėtina, kad laikysis kažkas panašus. Aišku, labai daug kas priklauso ir nuo baltarusių darbo“, – BNS penktadienį sakė G.Mišutis, komentuodamas padėtį pasienyje su Baltarusija.
Jo teigimu, papildomo laiko reikalauja ir Lietuvos pusėje dėl tarptautinių sankcijų Rusijai ir Baltarusijai atliekama transporto priemonių patikra.
Anot G.Mišučio, penktadienį 8 val. ryto Šalčininkų punkte eilėje laukė apie 300 vilkikų (ketvirtadienį – 380), iš kurių apie 120 – aikštelėje, jų laukimo laikas – 41 valandos (39 val.). Lengviesiems automobiliams, kurių eilė yra apie 50, čia tenka laukti apie 5 val. (ketvirtadienį – tiek pat).
Tuo metu Medininkų punkte laukė apie 400 vilkikų (ketvirtadienį – apie 380), 350 stovi laukimo aikštelėje. Laukti eilėje vairuotojams tenka apie 45 valandas (ketvirtadienį – 52 val.). Lengvieji automobiliai čia turi laukti apie 3 val. (10 val.), eilėje yra apie 70 automobilių (100).
eilė laukia įvažiuoti, kol juos įleis baltarusiai. Truputį pagreitėjo jų įleidimas, atitinkamai daugiau sutrumpėjo ir laikas“, – teigė G. Mišutis.
Eilės ilgesnės iš Baltarusijos pusės – penktadienį ryte prie Medininkų punkto laukė apie 930 vilkikų (ketvirtadienį – 900), prie Šalčininkų – 960 (890).
Praėjusį penktadienį Lietuva uždarė Lavoriškių ir Raigardo pasienio punktus, pernai vasarą Lietuva uždarė taip pat du – Šumsko ir Tverečiaus –punktus. Šiuo metu pasienyje su Baltarusija veikia tik Medininkų ir Šalčininkų punktai.
Lietuvos institucijos teigia, kad juos uždarant siekiama spręsti nacionalinio saugumo, kontrabandos, tarptautinių sankcijų pažeidimų problemas. Tokių pat sprendimų ėmėsi ir su Baltarusija taip pat besiribojančios Lenkija bei Latvija, jos šiuo metu turi po vieną veikiantį pasienio punktą.