Susisiekimo ministerijos teigimu, įmonė įprastai turėtų sumokėti 4,045 mln. eurų dividendų, arba 85 proc. paskirstytinojo pelno. Tačiau išmokėjus šią sumą bendrovė taptų nemoki.
„Sumokėjus nurodytą pelno įmoką ir esant kitoms aplinkybėms, jau 2021 metų spalio mėnesį įmonės pinigų srautai taptų neigiami ir įmonė susidurtų su likvidumo problemomis. (...) Dėl besitęsiančios pandemijos ir krizės aviacijos sektoriuje įmonės finansinė padėtis artimiausiu metu, prognozuojama, reikšmingai negerės“, – nurodo ministerija.
Lietuvos oro uostai dėl pandemijos ir suprastėjusių rezultatų pernai atliko turto vertės sumažėjimo testą, kuris neigiamai paveikė 2020 metų rezultatą. Įmonė pernai patyrė 9,807 mln. eurų nuostolių, o jos sukauptas nepaskirstytas pelnas metų pabaigoje siekė 4,758 mln. eurų, tačiau jis susidarė iki krizės.
Pasak Lietuvos oro uostų vadovo Marius Gelžinio, leisdama nemokėti dividendų Vyriausybė pasielgė, kaip gera akcininkė.
„Leidimas nemokėti pelno įmokos į valstybės biudžetą mums reiškia, kad turėsime galimybę toliau būti aktyvaus aviacijos atsigavimo dalyviais (...) Reikia suprasti, kad tam tikras rezervas finansų prasme yra būtinas toliau generuoti teigiamą grąžą valstybei“, – pranešime teigė M.Gelžinis.
Bendrovė prognozuoja, kad šiemet jos pajamos vis dar bus gerokai mažesnės ir sieks 23 mln. eurų, arba vos 47 proc. 2019 metų srauto.