Vyriausybės kanceliarijai ir ministerijoms pavesta artimiausiu metu pateikti siūlymus dėl šių dviejų funkcijų konsolidavimo būdo ir biudžetinių įstaigų, kurių funkcijas siūloma sujungti pirmiausia, apimties.
Minėtos institucijos taip pat turi pasiūlyti biudžetinę įstaigą, kuriai būtų tikslinga pavesti centralizuotai atlikti šias funkcijas.
Vyriausybė teigia siekianti taikyti bendrus šių veiklos procesų standartus, dalį jų automatizuoti, diegti bendras informacines sistemas. Anot pranešimo, įstaigų bendrųjų funkcijų sujungimas ateityje leistų taupyti veiklos išlaidas, skiriamas joms atlikti bei reikalingoms informacinėms sistemoms palaikyti ir tobulinti.
Vyriausybės kanclerės Mildos Dargužaitės teigimu, daugeliu atvejų valstybės institucijų veikla neefektyvi, funkcijos dubliuojamos, orientuojamasi į procesą, ne į rezultatą, todėl neišvengiamai būtina reformuoti ir efektyvinti viešąjį sektorių.
„Buhalterinę apskaitą ir personalo administravimo funkcijas skirtingais lygiais yra konsolidavusios Suomija, Estija, Airija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija ir kitos pažangios Europos Sąjungos valstybės, įvairios verslo organizacijos tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Vieną šių funkcijų – buhalterinę apskaitą sėkmingai konsoliduoja ir dalis Lietuvos savivaldybių“, – pranešime teigė M.Dargužaitė.
Vyriausybės duomenimis, Lietuvoje vienas personalo darbuotojas aptarnauja iki 100 darbuotojų, o Estijoje – beveik 1,2 tūkstančio. Šalyje vienas darbuotojas vykdo 105 žmonių darbo užmokesčio apskaitą.
Anot Vyriausybės, Lietuvoje tiek buhalterinei apskaitai, tiek personalui administruoti naudojama daugiau kaip 15 skirtingų tarpusavyje nesuderintų informacinių sistemų, kurių palaikymas per metus kainuoja beveik 1 mln. eurų.
Seimas pavasario sesijoje atmetė Vyriausybės siūlymą, kad ši turėtų galimybę steigti biudžetines įstaigas, kurios perimtų dalį ministerijų bei Vyriausybės kanceliarijos funkcijų ir jas vykdytų centralizuotai.