Aviacinę saugą užtikrinantis ir civilinius skrydžius aptarnaujantis oro uostas valdo kariuomenei priklausantį šiaurinį peroną, du riedėjimo takus ir keturis angarus.
Tačiau jis negali investuoti į šiuos objektus, nes 2015 metais neteko teisės sudaryti panaudos sutartį dėl infrastruktūros priežiūros ir iki šiol nėra normaliai įteisinęs nuosavybės.
„Per pasitarimą Vyriausybėje nuspręsta keisti Vyriausybės nutarimą, suteikiant teisę Šiaulių oro uostui nuomotis kariuomenei priklausančius infrastruktūros objektus“, – teigiama Krašto apsaugos ministerijos BNS perduotame komentare.
Šis nutarimas leis Šiaulių oro uostui nuomotis objektus, į jų tvarkymą investuota suma bus įskaičiuota į nuomos kainą.
Anot ministerijos, nutarimo projektas bus parengtas „artimiausiu metu“.
Kariuomenė ir Šiauliai tęsia derybas, kiek oro uostas galėtų nuomoti objektų. Ministerija teigia, kad minimaliai gali būti perduodamas vienas riedėjimo takas, maksimaliai – vienas peronas su dviem riedėjimo takais.
Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada BNS sakė, kad oro uostas tikrai perims B riedėjimo taką, nes jis yra projektiniuose pasiūlymuose, derinamuose su privačia įmone, kuri investuoja į orlaivių remonto angarą.
„B taką reikia platinti, juo turi riedėti aukščiausios kategorijos orlaiviai, bet jo plotis šiuo metu yra nepakankamas“, – teigė A.Kuezada.
„Kol kas lieka pakibęs klausimas, ar mes imsime visą peroną ir A taką“, – pridūrė ji.
Krašto apsaugos ministerija taip pat nurodė jau sutarusi su oro uostu ir baigianti sutvarkyti procedūras dėl keturių angarų nuomos. Jas tikimasi užbaigti per tris mėnesius.
Šiaulių oro uostas aptarnauja krovinius ir privačius keleivinius lėktuvus, bet nesiekia pritraukti reguliarių reisų.
Įmonė teigia, kad šiuo metu valdomi objektai yra nudėvėti tiek, kad daugelis įmonių nesiryžta rizikuoti leistis oro uoste.
Pernai Šiaulių oro uostas patyrė 17 tūkst. eurų nuostolių. Šiuo metu įmonė turi 22 darbuotojus, bet dėl sumažėjusio darbų skaičiaus atleidžia devynis žmones, sakė oro uosto direktorė.