Vyriausybei pritarus tonažo rinkliavai, brangs Smiltynės perkėlos paslaugos

Vyriausybė trečiadienį pritarė Klaipėdos uosto rinkliavų pakeitimams – kai kurios rinkliavos sumažintos ar panaikintos, tačiau įvedama nauja – tonažo rinkliava. Ja bus apmokestintas tik transporto priemonių gabenimas Smiltynės perkėlos keltais.
Keltas Smiltynės perkėloje
Keltas Smiltynės perkėloje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Smiltynės perkėla nurodė, kad įvedus tonažo rinkliavą keleiviniam keltui, bendrovės sąnaudos išaugs 20 proc., arba 1 mln. eurų, todėl brangs automobilių perkėlimas – nuo birželio bilieto kaina galėtų augti 23 procentais.

Tu metu Susisiekimo ministerija teigia, kad nepakeitus kainodaros uosto direkcija negalėtų investuoti į infrastruktūrą ir saugiai kelti keleivių ir automobilių per Kuršių marias.

Ministerijos teigimu, mažinami sanitarinės ir akvatorijos rinkliavų dydžiai, siekiant, kad jų suma priartėtų prie realių sąnaudų. Be to, naikinama navigacinė rinkliava – ji sujungiama su laivo rinkliava.

Skaičiuojama, kad dėl tokių pakeitimų metinės uosto pajamos augtų 1 mln. eurų: dėl sanitarinės, navigacinės, laivo ir akvatorijos rinkliavų – 35 tūkst. eurų, dėl tonažo – 975 tūkst. eurų.

Anot ministerijos, uosto direkcijos nuostolis iš Smiltynės perkėlos infrastruktūros 2020 metais buvo 546,5 tūkst. eurų, o pajamos – 44,6 tūkst. eurų.

Rinkliavos perskirstytos siekiant atitikti 2019 metų Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą bei supaprastinti rinkliavų struktūrą ir sumažinti jų skaičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis