Vyriausybės spaudos tarnyba BNS pranešė, kad komisija neįžvelgė būsimo sandorio grėsmių ir rizikų.
„Komisija gavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos pranešimą dėl ketinamo sudaryti sandorio su „Proit“ dėl elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos kūrimo ir diegimo paslaugų įsigijimo ir rizikų, grėsmių dėl šios sistemos diegimo neidentifikavo“, – BNS pranešė Vyriausybė.
Tačiau, pasak jos, atsižvelgiant į sistemos jautrumą sandorio šalys turės užtikrinti, kad kuriant ir diegiant sistemą nebūtų naudojama įranga, technologijos ir paslaugos iš grėsmę Lietuvai keliančių valstybių.
LAKD vadovas Marius Švaikauskas anksčiau BNS teigė, kad sutartį su „Proit“ planuojama pasirašyti iki sausio pabaigos, o sistemą įdiegti per 14 mėnesių nuo jos pasirašymo – iki 2025 metų kovo pabaigos.
„Proit“ vadovas Justinas Brokorius BNS nekomentavo komisijos sprendimo ir kada sutartis bus pasirašyta.
Kauno įmonė anksčiau yra laimėjusi dešimtis įvairios vertės valstybinių konkursų. Informacinių sistemų kūrimo, diegimo, priežiūros, konsultacijų ir kitas paslaugas teikianti bendrovė 2022 metais gavo 6,1 mln. eurų pajamų, arba 13 proc. daugiau nei 2021 metais (5,4 mln. eurų), ji uždirbo 340,7 tūkst. eurų grynojo pelno – 4,9 karto daugiau (70 tūkst. eurų), rodo Registrų centro duomenys.
Lietuvos apeliacinis teismas pernai gruodį patvirtino, kad LAKD įmonę „Proit“ pasirinko teisėtai. Jos teisėtumą ginčijo konkurse taip pat dalyvavusi Čekijos įmonė „TollNet“.
Dėl šio teisinio ginčo LAKD pernai rudenį paprašė iki 2025 metų liepos atidėti e. tollingo diegimą. Vyriausybė tokį prašymą palaikė, tačiau Seimas gruodį leido sistemos veiklos pradžią atidėti tik iki 2025-ųjų sausio.
Anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų pradžios, tačiau 2022-ųjų pabaigoje Seimas jos diegimą atidėjo iki 2024 metų liepos.
2021 metais paskelbus preliminarios 40 mln. eurų vertės sistemos kūrimo konkursą jo laimėtoja iš pradžių išrinkta „TollNet“, o „Proit“ užėmė antrą vietą, Kelių direkcijai neskyrus balų už patirtį vykdant panašias sutartis ir įmonei šį sprendimą apskundus teismai LAKD įpareigojo konkurso dalyvių pasiūlymus vertinti iš naujo. Tuomet laimėtoja buvo paskelbta „Proit“.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.