Į redakciją paskambinęs Tomas pasakojo, kad jo bendradarbis prieš savaitę pametė „MisterTango“ išduotą bekontaktę „Mastercard“ kortelę. Tokia naudojasi ir jis, todėl, bendradarbiui net savaitę nesėkmingai bandant susisiekti su banku, vyrui trūko kantrybė.
„MisterTango“ veikia panašiai, kaip ir „Revolut“ – išduoda nemokamą bekontaktę „Mastercard“ kortelę, leidžia vykdyti atsiskaitymus į kitus bankus, iki 200 eurų išsigryninti nemokamai. Tik šiuo atveju „MisterTango“ kortelės užblokuoti per mobiliąją programėlę vyrui nepavyko, todėl jis kreipėsi į banką, kad pastarasis užblokuotų kortelę.
Tą ir padarė Tomo kolega, tačiau, Tomo teigimu, per savaitę intensyviai bandant susisiekti su jais įvairiais kontaktais, jokio atsakymo taip ir nepavyko gauti. Kadangi kortelė, atsiskaitant iki 25 eurų, PIN kodo nereikalauja, taigi per savaitę mažomis sumomis iš pamestos kortelės buvo išleisti beveik visi Tomo kolegos pinigai.
Tačiau įmonės atstovai ramina, kad pinigus vyras turėtų atgauti, o į laiškus neatsako paprasčiausiai dėl didelio darbo krūvio.
Sparčiai daugėja klientų
Tiesa, užblokuoti kortelę per mobiliąją programėlę galima, 15min patikino „Mistertango“ direktorius Audrius Ramanauskas.
„Mobiliojoje aplikacijoje yra galimybė blokuoti kortelę. jeigu iš jo kortelės vagiami pinigai, mes į tai turime reaguoti, užkardyti, jeigu tai yra neautorizuoti mokėjimai“, – aiškino A.Ramanauskas.
Be to, jis nuramino, kad vyras galės atgauti savo pinigus, tačiau dabar teks apsišarvuoti kantrybe.
„Mūsų skambučių centras sulaukia labai daug klausimų. Atsakyti į užklausas vėluojame po savaitę, nes mūsų klientų skaičius smarkiai auga – kas savaitę atsiranda po 1000 naujų klientų. Turime jau trečią mėnesį tokį stambų augimą ir bandome jį suvaldyti“, – 15min sakė A.Ramanauskas.
Lietuvos bankas: įstaiga turi prisiimti nuostolius
Jurgita Guobienė, Lietuvos banko Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyriausioji juriskonsultė, 15min aiškino, kad, jeigu mokėjimai kortele nebuvo autorizuoti, nuostolius klientui turi padengti mokėjimo institucija.
Jei pasitvirtintų, kad asmuo bandė informuoti „MisterTango“ apie prarastą kortelę bendrovės nurodytais būdais, ir to jam nepavyko padaryti dėl to, kad nebuvo sudarytos tinkamos sąlygos tokiam pranešimui pateikti, tokiu atveju visi atsiradę nuostoliai turėtų tekti „MisterTango“, – aiškino specialistė.
„Atkreipiame dėmesį, kad įstatymas nereglamentuoja termino, per kurį mokėjimo paslaugų teikėjas turi imtis priemonių mokėjimo kortelei užblokuoti, kadangi nuo to momento, kai vartotojas informuoja paslaugos teikėją apie prarastą ar pavogtą kortelę, jis neturi patirti dėl to jokių nuostolių, išskyrus atvejus, kai veikė nesąžiningai. Jeigu mokėjimo paslaugų teikėjas nesudaro sąlygų bet kuriuo metu pranešti apie prarastą ar pavogtą mokėjimo priemonę, nuostoliai, atsiradę dėl mokėjimo priemonės neautorizuoto naudojimo, tenka mokėjimo paslaugų teikėjui, išskyrus atvejus, kai mokėtojas veikė nesąžiningai“, – 15min aiškino J.Guobienė.
Pasak jos, vartotojas apie kortelės praradimą visada turi pranešti mokėjimo paslaugų tiekėjui, o pastarasis privalo užkirsti kelią naudotis mokėjimo priemone.
„Jei pasitvirtintų, kad asmuo bandė informuoti „MisterTango“ apie prarastą kortelę bendrovės nurodytais būdais, ir to jam nepavyko padaryti dėl to, kad nebuvo sudarytos tinkamos sąlygos tokiam pranešimui pateikti, tokiu atveju visi atsiradę nuostoliai turėtų tekti „MisterTango“, – aiškino specialistė.