„Aukso kilmės šalimi buvo nurodyta Uganda, tačiau muitinės dokumentai rodo, kad auksas yra iš Venesuelos centrinio banko depozitoriumo“, – rašo laikraštis.
Auksą buvo bandoma parduoti kovo mėnesį su didele nuolaida, palyginti su rinkos kaina. Bandymas buvo nesėkmingas, taigi buvo pasiūlyta dar didesnių nuolaidų. Laikraščio šaltiniai nežino, ar šį kartą auksas buvo parduotas.
Beveik neabejojama, kad aukso luitus, kuriuos bandė parduoti Venesuela, šalis galėjo gauti iš Jungtinių Valstijų 5-ajame dešimtmetyje kaip užmokestį už naftą, kurią Venesuela tiekė Antrojo pasaulinio karo metu.
„The Wall Street Journal“ nepateikia jokių įrodymų, kad šis auksas buvo iš Venesuelos, išskyrus šaltinių informaciją.
Pasak leidinio, šis auksas yra iš 7,4 tonų krovinio, kurį Venesuela išsiuntė į Ugandą.
Leidinys rašo, kad auksas iš Venesuelos aukso atsargų į Ugandą atgabentas rusų bendrovės „Nordwind Airlines“ lėktuvais dviem partijomis (po 3,8 tonos ir 3,6 tonos). Pasak „The Wall Street Journal“, auksas buvo pristatytas iš Karakaso į Entebės oro uostą Ugandoje, o po to nugabenamas į aukso lydymo įmonę „Gold Gold Refinery“.
Tuomet, rašo „The Wall Street Journal“, pirmoji aukso partija buvo išsiųsta į Dubajų, paskirties vietą nurodant Turkiją. Antrąją partiją, ant kurios luitų buvo Venesuelos centrinio banko antspaudas, konfiskavo policija, kurios šaltinis leidiniui pranešė, kad nuo kai kurių luitų atspaudas buvo nutrintas. Po dviejų mėnesių Ugandos generalinis prokuroras įpareigojo policiją grąžinti auksą.
Kovo mėnesį Vakarų žiniasklaida taip pat rašė, kad „Gold Gold Refinery“ gavo 7,4 tonų aukso iš Venesuelos, kurio dalį Ugandos policija konfiskavo, o vėliau grąžino.