Pasak centrinio banko, žmonės taip pat gerokai dažniau pasirenka alternatyvias mokėjimų paslaugas – el. pinigų įstaigas, finansinių technologijų (fintech) įmones.
2018 metais besinaudojančių Lietuvos el. pinigų įstaigų paslaugomis padaugėjo keturis, o užsienio – penkis kartus. Bankų paslaugų naudotojų padaugėjo ketvirtadaliu, panašiai sumažėjo grynaisiais įmokas priimančių įstaigų klientų.
Mokėjimo kortelę pernai turėjo 90 proc. visų apklaustų gyventojų, sparčiai – nuo 14 iki 49 proc. – augo bekontaktes mokėjimo korteles turinčių žmonių.
Tuo pačiu daugiau korteles turinčių žmonių pasigenda galimybės jomis atsiskaityti turguje, mugėse, grožio ir kosmetologijos salonuose, viešajame transporte.
Pasak apklausos, daugėja gyventojų, norinčių atsiskaityti mobiliuoju telefonu. Toks būdas būtų patrauklus 51 proc. visų respondentų (2017 metais – 41 proc.), o galimybė bet kuriuo metu per kelias sekundes pervesti lėšas išmaniuoju telefonu patraukli 63 proc. (2017 metais – 42 proc.) respondentų.