Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Būsimuosius profesionalus Klaipėdos transporto specialistai randa mokyklose

Lietuvos įmonėms pastaruoju metu vis sunkiau rasti jaunų specialistų: dalis jų emigruoja į užsienį, o dalis renkasi gyventi didžiuosiuose šalies miestuose. Todėl kai kurios organizacijos ieško būdų, kaip pritraukti jaunų žmonių dėmesį – kartais net ryžtasi eiti tiesiai į mokyklas ir bendrauti su mokiniais. Viena tokių įmonių yra Klaipėdos krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovė „Arijus“, kurios darbuotojai praėjusią savaitę lankėsi Klaipėdos „Žemynos“ gimnazijoje ir pasakojo mokiniams apie savo įmonę.
Susitikimas su Klaipėdos moksleiviais
Susitikimas su Klaipėdos moksleiviais
Temos: 1 „Arijus" UAB

Apie 200 darbuotojų turinčios įmonės specialistai su mokiniais susitinka jau 6 kartą. „Šiuose susitikimuose būna visko: nuo pasakojimų apie smagiausius netikėtumus darbe iki klausimų, kaip galima tapti komandos dalimi“, – apie dalyvavimą profesinės savanorystės „Kam to reikia?!“ veiklose pasakoja bendrovės „Arijus“ viešųjų ryšių ir reklamos specialistė Rita Girdvainytė.

Rita, keturiose Klaipėdos mokyklose Jūsų kolegos buvo susitikę su daugiau nei 100 jaunuolių. Apie ką kalbate su šiais vaikais? 

Kalbame apie tai, kas įdomu vaikams: pristatome savo įmonę, pasakojame apie rinką, apie laivybos linijas, apie asistento ir direktoriaus darbo dieną, apie ekspedijavimą (krovinio pristatymą) nuo A iki Z ir daugelį kitų dalykų, susijusių su gyvenimu po mokyklos baigimo.

Su vaikais susitinkame pakalbėti apie tai, kaip ateityje gali atrodyti jų darbas, todėl daugiausia dėmesio skiriame asmeninėms istorijoms apie kiekvieno žmogaus karjerą. Kitų įmonių atstovai turbūt taip pat pasakotų apie savo verslą bei tai, kuo darbas jų organizacijoje yra įdomus jaunam žmogui.

Minėjote, kad šioje „Swedbank“ bei „Omnitel“ įkurtoje profesinės savanorystės iniciatyvoje „Kam to reikia?!“ dalyvaujate daugiau nei metus. Gal pastebėjote, kas labiausiai rūpi jauniems žmonėms, kurie bendrauja su profesijų atstovais? 

Kalbame apie tai, kas įdomu vaikams: pristatome savo įmonę, pasakojame apie rinką, apie laivybos linijas, apie asistento ir direktoriaus darbo dieną, apie ekspedijavimą (krovinio pristatymą) nuo A iki Z ir daugelį kitų dalykų, susijusių su gyvenimu po mokyklos baigimo.

Savo veiklą plėtojame Baltijos šalyse bei Baltarusijoje, todėl prisistatę mokiniams kone kiekvieną kartą sulaukiame klausimo, ar jiems reikia mokytis rusų kalbą. Kiekvieną kartą tenka atsakyti, kad nuo užsienio kalbų mokėjimo niekur nepabėgsi, tačiau išmokti jas visuomet yra galimybių. 

Taip pat sulaukiame ir kitokių įvairių klausimų: pavyzdžiui, išgirdę istorijų apie krovinių pervežimą vaikinai dažnai klausia, kaip atrodo konkretus reisas, kokius automobilius vairuoja darbuotojai. Manau, kad jauni žmonės klausimų apie konkrečias specialybes turi labai daug, tačiau mokykloje arba šeimoje atsakymus jie ne visada gali rasti. 

Kas Jūsų darbuotojus skatina įsitraukti į šį projektą: susitikti su mokiniais, ateiti į mokyklas bei pasakoti apie savo profesiją? 

Manau, kad kolegoms tiesiog patinka betarpiškas bendravimas su vaikais: jis skatina aiškiau kalbėti bei įdomiau pristatinėti turimą informaciją. Be to, pasakodami apie savo karjerą ir atsakinėdami į vaikų klausimus jie jaučia, kad prisideda prie jaunosios kartos ugdymo bei jos motyvacijos didinimo.

Žinau, kad yra mokinių, kurie galvoja, jog gerą darbą ir gyvenimą galima susikurti tik užsienyje, todėl labai džiaugiuosi, kai mano komandos nariai parodo, jog tai netiesa. Manau, kad mano kolegas motyvuoja ir jausmas, kad padedi jauniems žmonėms geriau suprasti, ką reiškia dirbti konkrečioje srityje ir pažinti karjeros galimybes savo mieste. Ir tai turbūt mano kolegas užveda labiausiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?