Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Kam to reikia?!“ interviu su Edvinu Pakalnicku: dirbu pagal mokykloje pasirinktą profesiją

Nacionalinės elektros gamintojos Lietuvos energija, AB Gamybos departamento Planavimo tarnybos vadovaujantis inžinierius Edvinas Pakalnickas, didžiąją savo profesinės veiklos dalį praleidęs vienoje įmonėje, juokauja, kad dirba pagal dar mokyklos suole pasirinktą profesiją. Nors moksleivių tarpe jo darbas nėra populiariųjų sąraše, jis teigia, kad ši specialybė suteikia galimybę dirbti įdomų ir kūrybingą darbą.
Edvino Pakalnicko
Edvino Pakalnicko / Asmeninio archyvo nuotr.

Kokius dalykus mėgote mokykloje?

Patiko informatika, tačiau labiausiai mėgau fiziką. Matyt, dėl to, kad mus mokė iš tiesų fiziką mėgstantis mokytojas. Be to, šis mokslas juk leidžia suprasti, kaip veikia mūsų pasaulis!

Ar Jums patiko mokytis mokykloje?

Kol mokiausi, maniau, kad šiek tiek nuobodu, bet dabar suprantu, kad tai buvo patys geriausi metai.

Kuo svajojote būti, kai buvote moksleivis?

Iš pradžių svajojau būti sunkvežimio vairuotoju, vėliau – kosmonautu, o galiausiai – programuotoju. Tuo metu kompiuteriai buvo kaip „kosmosas“.

Ar dabartinė jūsų veikla labai nutolusi nuo tų laikų svajonių?

Dirbu iš esmės pagal dar mokykloje pasirinktą profesiją. Šiandien mano darbinė veikla susijusi ir su fizika, ir su programavimu. „Lietuvos energijoje“ esu atsakingas už automatizuotų valdymo sistemų, kurios programų pagalba valdo fizikinius procesus, kūrimą ir vystymą.

Kokias studijas baigėte universitete?

Baigiau ekonomikos ir vadybos bakalauro studijas. Studijuodamas dirbau programuotoju ir maniau, kad esu informatikos guru. Tačiau laikui bėgant pamačiau, kaip klydau, todėl magistrantūros ir doktorantūros studijų metu gilinausi į informacinių technologijų sritį.

Kaip prasidėjo ir klostėsi Jūsų profesinis kelias? 

Darbinę karjerą pradėjau dirbdamas automobilių dažytoju, vėliau toje pačioje įmonėje įsiprašiau dirbti „kompiuteristu“ už keturis kartus mažesnį atlyginimą. Karjerą tęsiau Lietuvos elektrinėje, kur pradėjau dirbti programuotoju, o po kelerių metų tapau automatizuotų valdymo sistemų skyriaus vadovu. Taigi, jau gana ilgą laiką dirbu toje pačioje įmonėje ir toje pačioje srityje.

Ką veikia „Lietuvos energijos“ vadovaujantis inžinierius? 

Vadovaujantis inžinierius atsako už jam priskirtos dalykinės srities inžinerinių sprendimų formulavimą, vertinimą ir jų vykdymo kontrolę, dalyvavimą projektuose, projektų valdymą.

Aš esu atsakingas už automatizuotų valdymo sistemų ir su jomis susijusių informacinių sistemų vystymo klausimus, architektūrinį sistemų projektavimą, sistemų tobulinimo ir inovacijų vertinimą, sistemų saugumą ir tarpusavio suderinamumą.

Kaip atrodo jūsų darbo diena?

Dienos pradžioje pirmiausia susiplanuoju laukiančius darbus ir imuosi savo vadovaujamo projekto: formuluoju užduotis ir paskirstau jas komandos nariams, kontroliuoju projekto eigą, atlieku kitus projekto vadovo darbus. Taip pat vertinu kitų darbuotojų paruoštas technines specifikacijas, dalyvauju projektuose, kuriuose galiu būti naudingas savo turimomis žiniomis informacinių technologijų ir automatinių valdymo sistemų kūrimo bei palaikymo klausimais. Ruošiu įvairius dokumentus, ataskaitas, instrukcijas. Dažnai tenka dalyvauti susitikimuose, kuriuose konsultuoju kolegas ir kartu sprendžiame techninius klausimus, ieškome optimaliausių sprendimų.

Kaip manote, kodėl moksleivius sunku sudominti tiksliaisiais mokslais?

Matau tris pagrindines priežastis. Pirma, kai kuriuos išgąsdina tai, jog šis mokslas gana sudėtingas, nėra lengva prisivyti, jei kurioje nors vietoje kažko nesupranti. Manau, kad tuo metu, kai mokiausi mokykloje, tikslieji mokslai buvo  per daug sudėtingai pateikiami. Pats fizikos bijojau tol, kol mokykloje neatsirado mokytojo, kuris pats labai mėgo šį dalyką ir gebėjo vaizdžiai bei įdomiai pateikti medžiagą.

Antra, socialiniai mokslai yra „lengvesni“, todėl kartais tiesiog nueiname paprastesniu keliu. Prisipažinsiu, ekonomiką ir pats pasirinkau būtent dėl šios priežasties.

Na, o trečia priežastis ta, kad vadovų atlyginimai dažnai didesni nei inžinierių. Tačiau svarbu nepamiršti, kad darbo rinkoje vadovų reikia kur kas mažiau nei inžinierių.

Papasakokite moksleiviui, kodėl Jums patinka inžinieriaus darbas?

Inžinieriaus darbas yra įdomus ir kūrybingas: nuolat tenka spręsti inžinerinius galvosūkius, kiekvieną sprendimą galima realizuoti įvairiais būdais, o veikiantys ir vertę kuriantys sprendimai labai pradžiugina.

Manau, kad moksleiviai, kurie nori dirbti įdomų darbą ir turėti tvirtus pagrindus gyvenime, turėtų rinktis inžinerinę specialybę. Reikėtų tik aiškiai ir paprastai informuoti moksleivius apie jų įsidarbinimo galimybes baigus tiksliuosius ir socialinius mokslus. Štai Kinijoje brangstant darbo jėgai, Europos Sąjunga turi galimybę didinti gamybos apimtis, todėl ateityje inžinerinių specialybių paklausa, o tuo pačiu ir atlyginimai, turėtų didėti.

Ir pabaigai, ką mėgstate veikti po darbo, laisvalaikiu?

Po darbo namie dirbu darželio auklėtoju – turiu tris vaikus. Laisvalaikiu mėgstu buriuoti ir skraidyti motorizuota skraidykle. Taip pat dalyvauju Elektrėnų aeroklubo veikloje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?