Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prieš pat egzaminų ir stojimų karštinę organizacijose darbuosis jaunieji „šešėliai“

Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, šiemet apie 31 tūkst. šalies mokinių turėtų laikyti brandos egzaminus, po kurių jie rinksis, ką toliau veikti – ar studijuoti, ar dirbti. Kad moksleivių pasirinkimai būtų labiau apgalvoti, prieš pat egzaminų ir stojimų karštinę aktyviausios Lietuvos įmonės visą savaitę mokinius kviečia pabūti „šešėliais“ – kartu praleisti dieną darbe ir pamatyti, kaip atrodo konkreti profesija.
Moksleiviai Laisvės alėjoje
Moksleiviai Laisvės alėjoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Po 10 ar 12 metų mokykloje vaikai netrukus turės sau atsakyti į labai svarbų klausimą – ką toliau veikti ateityje, kokias studijas ar profesiją pasirinkti. Tačiau priimdami tokį sprendimą moksleiviai retai būna susipažinę su darbo rinka – jie nepasidomi, kokių specialistų šiuo metu organizacijoms reikia, arba nežino, ką konkrečiai daro, pavyzdžiui, telekomunikacijų ar finansų specialistai. Kaip tik dėl šios priežasties gegužės 12-16 dienomis organizuojame „Šešėliavimo savaitę“, – pasakoja profesinės savanorystės iniciatyvos „Kam to reikia?!“ direktorė Živilė Drėgvaitė.

Prie „Kam to reikia?!” iniciatyvos šiuo metu yra prisijungę daugiau nei 200 organizacijų. Be pamokų mokyklose, „šešėliavimo“ užsiėmimų ir ekskursijų po įmones, iniciatyvos dalyviai – vaikai, mokytojai bei praktikai – nuolat dalyvauja platesnios masto edukaciniuose renginiuose.

„Šešėliavimo savaitės“ metu apie 200 moksleivių iš visos Lietuvos taps įvairių specialistų jaunausiais kolegomis – „šešėliais“. Vaikai kartu praleis darbo dieną su „Omnitel“, „Swedbank“, „TEO“, Specialiųjų tyrimo tarnybos“, „Achemos“ ir kitų organizacijų darbuotojais – bankininkais, inžinieriais ar telekomunikacijų specialistais. Tokių susitikimų pagrindinis tikslas – padėti moksleiviams sužinoti, ar jiems patiktų visą dieną praleisti konkrečiame darbe.

„Omnitel“ ir „Swedbank“ įsteigtos iniciatyvos „Kam to reikia?!” direktorė pasakoja, kad mokiniams reikia tokių susitikimų su savo sričių profesionalais. „Bendraujame su mokytojais iš daugiau nei 700 mokyklų visoje Lietuvoje. Visi jie drauge sutaria, jog vaikai geriausiai apie darbo rinką sužino išgirdę pasakojimus iš pirmų lūpų arba viską pamatę savo akimis. Jei mokiniai nori susidaryti tikrą vaizdą apie savo trokštamą specialybę, pasakojimų iš tėvų, aplinkinių ar straipsnių internete vaikams tiesiog neužtenka“, – tęsia Ž. Drėgvaitė.

Prie „Kam to reikia?!” iniciatyvos šiuo metu yra prisijungę daugiau nei 200 organizacijų. Be pamokų mokyklose, „šešėliavimo“ užsiėmimų ir ekskursijų po įmones, iniciatyvos dalyviai – vaikai, mokytojai bei praktikai – nuolat dalyvauja platesnios masto edukaciniuose renginiuose, tarp kurių: Nacionalinė karjeros savaitė, Saugesnio interneto savaitė, Finansinio švietimo savaitė bei kt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?