Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Krizės į rąstinių namų verslą įmestas Mindaugas Levulis įdarbino ir bankrutavusį darbdavį, o būstus kol kas stato tik užsieniečiams

Paauglystėje dirbti pradėjusio kauniečio Mindaugo Levulio karjerą pristabdė krizė – įmonė bankrutavo. Dėl šios nesėkmės jaunuolis nenuleido rankų – greitai pats ėmėsi medinių namų verslo ir net įdarbino buvusį darbdavį. Jo bendrovė „Dreamhouse“ stato būstus ir vasarnamius skandinavams, vokiečiams bei prancūzams, jau pasiekė milijoninę apyvartą ir turi ambicijų plėstis užsienyje. Lyg iš lego kaladėlių surenkami statiniai mūsų šalyje paklausos neturi – lietuviai pirmiausiai galvoja apie kainą, o ne kokybę.
Mindaugas Levulis
Mindaugas Levulis / Asmeninio albumo nuotr.

Dirbti pradėjo vos 17-os

„Dreamhouse“ angliškai reiškia „Svajonių namai“. Kurti savo svajonę M.Levulis pradėjo prieš penkerius metus. Jis jau nebuvo naujokas versle. Medinių namų statybos įmonėje kaunietis įsidarbino prieš dešimtmetį, dar besimokydamas KTU gimnazijoje. Baigęs 10 klasių, 17-metis ieškojo darbo vasarai ir atsidūrė veiklą pradedančioje bendrovėje.

Ar darbdavys noriai priėmė jauną žmogų ir dar moksleivį? „Tie metai įmonei buvo veiklos pradžių pradžia, taigi galimybės samdyti profesionalus buvo ribotos. Matyt, į mane žiūrėjo kaip į jauną ir perspektyvų“, – portalui 15min.lt pasakojo jis.

Angliškai mokančiam jaunuoliui bendrovės vadovas patikėjo rūpintis eksportu ir klientų paieška užsienyje. „Dirbau nuo ryto iki vakaro, vasaros nemačiau”, – prisiminė pašnekovas. Pastangos atsipirko su kaupu. Pirmas užsakovas iš Belgijos atsiliepė į faksu nusiųstą komercinį pasiūlymą ir nupirko 15 namų.

Pirmasis darbdavys juo tapo ilgam. M.Levulį įdarbinusiai bendrovei ekonominio pakilimo metais sekėsi – nuo keliolikos darbuotojų išaugo iki maždaug šimto. Puikiai ėjosi ir jam: tapo bendrovės pardavimų vadovu, dirbdamas baigė gimnaziją ir ekonomikos bei marketingo studijas Kauno technologijos universitete.

Tačiau keletas nesėkmingų projektų nušlavė ne tik pelną, bet ir visą bendrovę – 2008-aisiais, krizės pradžios metais, įmonė bankrutavo. Kryžkelėje atsidūręs M.Levulis nusprendė kitos darbo vietos neieškoti, o susikurti. Per penketą metų sukaupta patirtis, žinios apie medinius namus ir pažintys, užmezgti kontaktai užsienyje, partnerių pasitikėjimas nedingo, tereikėjo viskuo pasinaudoti. M.Levulis nesuko galvos, kuo užsiimti, – įkūrė „Dreamhouse“, į kurią pakvietė keletą buvusių bendradarbių ir net buvusį darbdavį.

Dreamhouse nuotr./Dreamhouse sukurtas Thermo rąstas
„Dreamhouse“ nuotr./„Dreamhouse“ sukurtas Thermo rąstas

Sukūrė rąstą, už įprastą šiltesnį 30 proc.

Bendrovė dirba neįprastai – parduoda savo suprojektuotus ir sumontuotus rąstinius namus, nors vadinti ją statybos įmone ne visai tikslu, mat ji nei namus gamina, nei statybininkų turi. „Dreamhouse“ darbo principai labiau primena lego konstruktorių, kai iš atskirų detalių, kurias gamina skirtingi tiekėjai, vietoje surenkamas medinis namas pagal kliento norus.

Gyvenamieji būstai ir vasarnamiai renčiami iš ypatingų „šiltų“ rąstų, kuriuos išrado patys bendrovės darbuotojai. Įprastus rąstus jie pakeitė klijuotu medžiu su oro tarpais ir specialiu užpildu. Šis suteikia papildomos šilumos. Išoriškai inovatyvieji rąstai niekuo nesiskiria, o šildymo sąnaudas, anot M.Levulio, sumažina 29 proc. Tiek pat didesnė ir šių rąstų savikaina, bet galutinei namo kainai tai esą turi nedidelės reikšmės.

Nors medžiagų tiekėjų „Dreamhouse“ turi tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse ir „konstruktoriaus detales“ gamina čia, namus kol kas stato tik užsieniečiams: prancūzams, švedams, vokiečiams, belgams. Užsakovų bendrovė jau turi kone visoje Europoje, jų ratą plečia ir vien pernai pastatė 18 namų, bet nė vieno Lietuvoje.

VIDEO: „Lietuva gali“ (IV laidos I dalis): po darbovietės bankroto Mindaugo Levulio sukurto verslo apyvarta jau siekia milijonus

„Lietuviai perka kainą, ne kokybę”, – pripažino M.Levulis. Iš pradžių jis dar turėjo minčių įsitvirtinti Lietuvos rinkoje, bet greitai nusprendė orientuotis į užsienį. Tautiečiams medinis namas už ketvirtį milijono litų atrodo per brangus, o vakariečiai pirmiausia vertina kokybę.

„Mums kokybė – pirmoje vietoje, dirbame su kokybiškomis medžiagomis, todėl ir kaina viena aukščiausių. Lietuviai rinkdavosi pigesnę alternatyvą, tad galiausiai nusprendėme čia nieko nedaryti.

Krizė praėjo, nesakome „ne“ – jei atsiranda užsakovų, kuriems reikėtų kokybės, šnekame ir bendraujame. Kaip tik yra keli užsakovai, su kuriais vedame derybas, nuostatos prieš Lietuvą neturime“, – kalbėjo pašnekovas.

Anot jo, Vokietijoje ir Švedijoje storų rąstų namai labai populiarūs, bet vietos gamintojai gali pasiūlyti ribotą asortimentą, juoba kad, pavyzdžiui, Vokietijoje nepakanka medienos. Tokių namų rinkos lyderė – Suomija, toliau rikiuojasi Baltijos šalys. Pigesnių namų siūlo rusai ir baltarusiai, tiesa, pastarųjų darbo kokybė kartais kelia abejonių. „Gal galima rasti keletą gerų gamintojų, bet jie gana primityviai dirba, nepriaugę iki eksporto, ir su alkoholiu problemos. Be to, prekybą su Rusija riboja sienos ir muitai“, – pasakojo M.Levulis.

VIDEO: „Lietuva gali“ (IV laidos II dalis): kaip Mindaugui Levuliui dešimteriopai padidinti milijoninę savo verslo apyvartą?

Daugiau nei pusė „Dreamhouse“ pastatytų namų yra vasarnamiai, bet įmonė stato ir gyvenamuosius būstus – vieno, dviejų, trijų aukštų. Ji orientuojasi į didesnius namus – vidutiniškai 150 kv. m ploto.

M.Levulio teigimu, bendrovė nėra pastačiusi dviejų vienodų namų – nors projektuojami standartiniai modeliai, beveik kiekvieną kartą juos tenka taisyti pagal užsakovo pageidavimą ar jo nusisamdyto architekto siūlymus. Skiriasi net atskirų šalių gyventojų skonis: pavyzdžiui, norvegai pageidauja lėkštesnių stogų, kitur populiarūs statesni.

IT verslo žvaigždė Ilja Laursas ėmėsi konsultuoti namų statytojus 

Pradėję trise, šiandien „Dreamhouse“ dirba aštuoni žmonės. Užsienyje bendrovė turi 10 partnerių, kurie siūlo kauniečių namus klientams. M.Levulis turi ambicijų toliau plėsti veiklą svetur: „Ieškome mūsų išlaikomo vadybininko Prancūzijoje, kitur planuojame toliau dirbti per partnerius.“

Įmonė nestovi ir ieškodama inovatyvių sprendimų. Be minėto „šilto rąsto“, ji ketina statyti vadinamus „glass house“ (angl. „stiklo namus“), kuriuos verslininkas pavadino bene aktualiausiais Lietuvai ir kurių kol kas esą niekas nestato.

Dreamhouse vizualizacija/Stiklo namo vizualizacija
„Dreamhouse“ vizualizacija/„Stiklo namo“ vizualizacija

M.Levulis tapo LRT televizijos ir SEB banko projekto „Lietuva gali“, skirto verslui regionuose skatinti, herojumi. Šiame projekte dalyvaujantys penki patyrę ir daug pasiekę verslininkai konsultuoja savo gimtuose kraštuose įsikūrusias įmones, kad padėtų joms ne tik išgyventi, bet augti ir tapti geriausiomis.

Iš šalies įvertinti „Dreamhouse“ ir patarti sutiko vienas sėkmingiausių naujosios kartos Lietuvos verslininkų, didžiausios pasaulyje atviros mobiliųjų aplikacijų parduotuvės „GetJar“ įkūrėjas Ilja Laursas bei SEB banko prezidento pavaduotojas, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Virginijus Doveika.

Nors informacinių technologijų verslo žvaigžde vadinamas I.Laursas apie rąstus ir statybas mažai teišmano, jis nedvejodamas sutiko pusę metų savo patarimais padėti gimtajame Kaune įsikūrusiai medinių namų projektavimo ir montavimo bendrovei.

VIDEO: „Lietuva gali“ (IV laidos III dalis): Mindaugas Levulis galvoja apie atstovybes užsienyje, bet konsultantai siūlo kitą kryptį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?