Nevėluojantys Japonijos traukiniai (net per kieno nors lavoną). Tikriausiai esate girdėję, kad Japonijos traukiniai yra neprilygstamai tikslūs ir niekada nevėluoja. Bet juk negalima sakyti niekada, nes kartais pasitaiko ir liūdnų nelaimingų atsitikimų. Pavyzdžiui, savižudybių. Tai, aišku, stabdo traukinių linijos darbą ir traukinys yra priverstas vėluoti, nepriklausomai nuo to, kokia naši būtų sistema. Todėl tokias savižudybes būtina atgrasyti.
Pranešama, kad kai kurios traukinių stotys ir kompanijos į teismą paduoda nusižudžiusiojo šeimą. Kad ir kaip siaubingai tai skambėtų, didžiulė bauda ir nuostolių atlyginimas yra skirti atbaidyti žmones nuo tokių veiksmų. Manoma, kad atsakomybė prieš artimuosius yra geriausias būdas tai padaryti.
Hogvartso ekspresas. Pamenate tą ypatingą traukinį, kuris filmuose apie Harį Poterį vežė į Hogvartsą? Tai nėra koks išgalvotas garvežys.
Tai – tikrų tikriausia geležinkelio linija Škotijoje, kuria vasarą važinėja tikras garvežys. Tai visada buvo populiari turistų atrakcija, bet dabar šios vietos populiarumas yra tiesiog neprilygstamas. Žmonėms ypač patinka ruožas, kuomet garvežys važiuoja Glenfinano viaduku.
Tyčinis nuvažiavimas nuo bėgių. Kuomet per žinias išgirstate pranešimą, kad nuo bėgių nuvažiavo traukinys, žinote, kad įvyko didelė nelaimė. Taip visada ir būna, tačiau geležinkelio linijose yra prietaisų, kurie traukinius nuo bėgių nukreipia specialiai. Jie sumontuojami tose vietose, į kurias traukiniai negali įvažiuoti.
Pavyzdžiui, tokie įrenginiai montuojami prieš įvairias sienas, pakeliamus tiltus ar ruožus, kuriuose dirba darbininkai. Kai kurie jų būna valdomi elektroniniu būdu, o kai kurie yra nejudantys.
Jų paskirtis labai paprasta – laikoma, kad nuo bėgių nuvažiavęs traukinys yra mažesnė problema nei, tarkim, įvažiavęs į sieną ar nušlavęs linijoje triūsiančius darbininkus.
Vaiduokliški traukiniai. Traukiniai-vaiduokliai nėra tik kokia nors juokinga pasaka vaikams, jie iš tikrųjų egzistuoja ir atlieka tam tikrą paskirtį.
Kartais geležinkelio linijos būna labai mažai naudojamos, tačiau jų oficialiai uždaryti nenorima. Tuomet ir pasitelkiami be tvarkaraščio važiuojantys traukiniai, kurie neima keleivių – taip nepažeidžiamos taisyklės, nurodančios, kad kurį laiką nenaudojamos geležinkelio linijos turi būti paskelbiamos uždarytomis. Kartais vienas traukinys per savaitę, riedantis tokia beveik apleista linija, kainuoja mažiau nei kainuotų ją uždaryti.
Protingieji Maskvos benamiai šunys. Maskvos metro tinklas yra labai painus jo gerai nepažįstantiems žmonėms.
Visgi, jį, panašu, perprato benamiai šunys, kurių Rusijos sostinėje yra daugiau nei 35 tūkstančiai. Jie išmoko vykti į tas vietas, kuriose gali lengviau rasti maisto. Panašu, kad žmonės jų metro vagonuose jau ir nepastebi – kartais šunys sausakimšame vagone užima net kelias sėdimas vietas, tačiau atkreipia tik turistų dėmesį.
Japonų gestai. Jei kada važiuosite traukiniu Japonijoje, kurio viduje iš keleivio pozicijos galėsite stebėti mašinisto darbą, pastebėkite jo judesius.
Mašinistai Japonijoje mojuoja, bado pirštais į ženklus ir į prietaisus, net jei jų niekas nemato. Tokia sistema yra sukurta tam, kad darbuotojai lengviau atsimintų veiksmų seką ir nieko nepraleistų.
Audi geležinkeliai. Kartais sunku įsivaizduoti, kokios didelės gali būti automobilių gamyklos.
Audi gamykla Ingolštate turi 18 km linijų, kurioje dirba 17 mašinistų ir galybė kitų specialistų. Jomis važinėjasi hibridiniai lokomotyvai, kurie yra skirti CO2 taršai sumažinti.
Bambukiniai Kambodžos traukiniai. Neramios Kambodžos istorijos pasekmė – apleistos geležinkelių linijos, kurios yra arba nenaudojamos, arba naudojamos itin lėtai riedančių traukinių.
Vietiniai nusprendė išnaudoti vietines linijas ir iš bambuko pradėjo gaminti savadarbius traukinius, varomus arba žmogaus jėga, arba nedideliu motociklo varikliu. Primityvūs traukiniai labai traukia turistus ir net atgaivinus pagrindines linijas jie bus perkelti kur nors, kur jais ir toliau galės mėgautis nuotykių ištroškę keliautojai.
Greičiausias traukinys pasaulyje. L0 Series, magnetinės levitacijos principu veikiantis elektrinis traukinys 2015 metais pasiekė 603 km/h greitį.
Tai – aerodinaminių traukinio savybių ir itin mažos trinties rezultatas. Tačiau nestebina tai, kad rekordas pasiektas Japonijoje – ten buvo pasiekti 7 iš 10 pastarųjų traukinių greičio rekordų.
Garvežiai ir arklio galios. Ir šiandien variklio galią dažnai apibrėžiame arklio galiomis, bet ar žinojote, kad tai Jameso Watto darbo vaisius?
Jis 18-ame amžiuje dirbo tobulindamas garo variklius. Tačiau jie, kaip ir visos naujos technologijos, tuomet atrodė nepatikimi. Reikėjo geros marketingo strategijos, todėl Wattas apytiksliai apskaičiavo kiek galios turi vienas gamykloje dirbantis arklys. Taip atsirado arklio galios, kurios tikrąją reikšmę įgavo 1804 metais pasirodžius pirmiesiems garvežiams.
Daugiau įdomybių apie traukinius, automobilius ir lėktuvus rasite FB „Nodum“ paskyroje.