Šią apžvalgą tiesiog suskirstėme į 10 esminių priežasčių, kodėl „Hades“ yra būtina sužaisti. Žaidimo video apžvalgą galite rasti čia.
Pirmoji priežastis
Tarp kompiuterinių žaidimų vis labiau populiarėjantis „roguelike“ žanras. Tai toks žaidimų žanras, kuris pasižymi kiekvieną kartą vis kitokiais lygiais, tad kiekvienas žaidimo perėjimas būna skirtingas. O šis žaidimas, bent šiuo metu, yra geriausia, ką gali pasiūlyti „roguelike“ žanras, tad jei šio žanro nemėgstate ar net neįsivaizduojate, ar jums patiks – geriausia nerizikuoti ir žaisti vieną geriausių šio žanro žaidimų. Tad „Hades“ yra būtent toks. Jeigu patiks – galėsite bandyti ir kitus „roguelike“ žaidimus, o jie ne – žinosite, kad žaidėte vieną geriausių žanro atstovų.
Antroji priežastis
Istorija. Mėgstate graikų mitus? Graikų dievus? Mėgstate tokius žaidimus, kuriuose kūrėjai sugeba supinti įdomius dialogus, intrigas ir visą Graikijos mitologiją pateikti patraukliai? Tuomet „Hades“ yra Olimpe sukurta dievų dovana jums. Be to, „Hades“ kūrėjai sugebėjo „roguelike“ žaidime realizuoti tikrai įdomią ir intriguojančią istoriją.
Kodėl Hado sūnus Zagreus, kurį mes valdome, nori pabėgti iš požemio karalystės? Kokios schemos ir intrigos yra tarp skirtingų žinomų graikų dievų panteono veikėjų? Patikėkit, „Hades“ yra ir gera istorija, ir labai geras „roguelike“ žaidimas viename, nors tai ir sunkiai tikėtina. Gal net pabūsiu toks drąsus, ir pasakysiu, kad tai vienintelis „roguelike“ šiuo metu su taip gerai išplėtota istorija.
Trečioji priežastis
Kova ir žaismas. Naršyti pomirtinį pasaulį bandant iš jo pabėgti yra tikras malonumas. Pirmiausiai todėl, kad valdymas yra ir intuityvus, ir tikslus kaip adatos dūris. Galime blaškytis po visą lygį kaip žaibo kamuolys, o galime kovoti strategiškai. Taip pat ir visi susidūrimai su priešais yra vienodai intriguojantys. Ar pirmą kartą juos sutiksime, ar aštuntą – kova vis dar bus įdomi ir įtraukianti kaip ir pirmąjį kartą. Ginklų įvairovė taip pat džiugina, tad kiekvienas atras sau tinkamą – nuo paprasto kardo ar skydo iki ietės ar mitologinio šaunamojo ginklo.
Ketvirtoji priežastis
Veikėjai. Pasiilgote įdomių, kitokių, gerai išrašytų ir įtraukiančių veikėjų? Prašom. Praktiškai kiekvieno naujo bandymo pabėgti iš Hado karalystės metu mes sutiksime kažką, kas patrauks dėmesį ar nustebins kitoniškumu. Ir tai ne vien graikų dievai, kurie visi perteikti labai charakteringai, bet ir šiaip graikų legendų ar kūrinių veikėjai – Sizifas, medūza, Cheronas ir t. t. Žaidime sutiksime netgi chaosą ir viskas ar visi, ką sutinkame, labai logiškai ir sumaniai integruoti į žaidimą.
Penktoji priežastis
Mirtys. Keistai nuskambės, bet tai turbūt pirmas „roguelike“ žaidimas, kuriame žūti – smagu. Nes kaskart, kai Zagreus žūna, mes vėl grįžtame pas Hadą, bet toks grįžimas visuomet įdomus, nes beveik visi veikėjai turės naujų dialogų ar netikėtų staigmenų. Todėl net ir žuvus nuo priešo ar boso rankos – smalsu, o kas mūsų žuvus laukia šįkart. Taip pat kūrėjai gana sumaniai progresuoja ir su istorija po kiekvienos mūsų veikėjo žūties, tad norintiems gvildenti siužetą – mirtys taip pat į naudą. Galiausiai, galėsime pas Hadą karalystėje užsiimti net statybomis ar renovacijomis, tad žuvus galima bus tiesiog atsipalaiduoti ir užsiimti kiek kitomis veiklomis, nei pabėgimu iš Hado karalystės.
Šeštoji priežastis
Bosai. Kas jau kas, bet bosai šiame žaidime tikrai nustebina. Pavyzdžiui, pirmoji bosė bus viena iš furijų, bet dialogas su ja kas kartą keisis, todėl net pakartotinai ją sutikti yra smagu. Vėliau kūrėjai kiek pamaišo kortas, bet šito neatskleisime. Taip pat tarp bosų sutiksime garsiosios Hidros, kurią nugalėjo Heraklis, skeletą, o kova su ja – absoliučiai įtraukianti ir suteikia daug džiaugsmo triumfavus. Taip pat visos kovos su bosais, kaip ir patys bosai, labai skirtingi. Pavyzdžiui, bus netgi kova du prieš vieną – kai turėsime kautis ir prieš minotaurą, ir prieš labai taiklų Tesėją. Bet visos kovos yra tokios, kurios net pralaimėjus skatins tuoj pat grįžti atgal ir mesti revanšą. O tai ne tik „roguelike“, bet ir bet kokiame kitame žaidime yra didelis privalumas.
Septintoji priežastis
Žaidimo stilistika ir pasaulis. Ne paslaptis, kad „Hades“ kūrėjai – studija „Supergiant games“ – yra pagarsėję ne tik savo žaidimų kokybe, bet ir vizualiniu stiliumi bei išpildymu. Tarp jų – daugelio pamėgtas „Bastion“ bei „Transistor“. Galima net neabejoti, kad žaidimas „Hades“ ne tik perimą iš savo pirmtakų išskirtinio vizualinio stiliaus fakelą, bet ir nuneša jį dar toliau – kiekvienas žaidimo pasaulis išskirtinis ne tik savo išpildymu ar efektais, bet ir turi individualią atmosferą. Pavyzdžiui, labai skiriasi pirmoji lokacija Tartaras ir, tarkime, trečioji – Eliziejus. Taigi, pasiekus kiekvieną jų gauname tarsi papildomą apdovanojimą – galimybę pasigrožėti į visas detales ir smulkmenas, kurias kūrėjai nugludino kiekviename iš pasaulių.
Aštuntoji priežastis
Peržaidžiamumas. Šį žaidimą labai sunku padėti į šalį. Kūrėjai pasirūpino, kad net ir blogiausias mūsų bandymas pabėgti iš Hado valdų būtų bent kažkuo naudingas – gausime arba pinigų, arba kitos valiutos, už ką galėsime tobulinti savo veikėją, padovanoti ką nors kitiems veikėjams, gauti artefaktą, kuris nedings žuvus ir t. t. Taigi, tiems, kam patinka žaidimai su daug pridėtinės vertės ir nuolatiniu pakurstymu, paskatinimu – prie „Hades“, tikriausiai, praleis valandų valandas ir jų net neskaičiuos. O ką jau kalbėti apie įvairias slaptas siužetines linijas bei pranašystes, kurias žaisdami pildysime.
Devintoji priežastis
Ši priežastis kiek keista, bet svarbi – kuo ilgiau nežaisite „Hades“, tuo labiau rizikuojate užšokti ant eilinio jo klono ir, potencialiai, nusivilti. Puikus pavyzdys – žaidimas „Curse of the Old Gods“. Taip, pastarasis yra tikrai geras „roguelike“ žaidimas, su puikiai veikiančiomis mechanikomis, bet „Hades“ yra paprasčiausiai geresnis, visomis prasmėmis, o jei žaidėte abu žaidimus, pamatysite, kad tarp „Hades“ ir „Cruse of the Old Gods“ yra siaubingai daug panašumų, net žiūrint iš siužeto pusės. Tad jei norite sužaisti tik vieną „roguelike“ žanro žaidimą – ar tik vienam turite laiko – geriausia rinktis „Hades“. Jei laiko turite daugiau ir „Hades“ jums labai patiko, tuomet šis žaidimas gera indikacija ieškoti panašių, pavyzdžiui, „Curse of the Old Gods“.
Dešimtoji priežastis
Kaina. Žinant, kiek jūs laiko suleisite į šį žaidimą ir koks jis kokybiškas, jo neįsigyti tiesiog neapsimoka. Kita vertus, jo kaina yra dvigubai mažesnė už kitų populiariausių ir naujausių žaidimų, tad tai tiesiog akivaizdi investicija. „Hades“ šiuo metu įvairiose prekybos vietose (tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse) kainuoja apie 30 eurų. Žinoma, tie, kas turi naujas „Xbox“ konsoles ir naudojasi „Gamepass“ paslauga, „Hades“ jau dabar gali žaisti nemokamai ir to nedaryti, jei esate šios paslaugos naudotojai – nuodėmė ir už tai pateksite į Hado karalystę.