„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

12 neįtikėtinų faktų apie Elono Musko „Gigafabriką“

Elono Musko artimiausių kelių metų su „Tesla“ susijusių ambicijų sunku nepavadinti didingomis.
Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Iki 2017 kompanija siekia pradėti gaminti labiau prieinamą Model 3. O iki 2020 planuoja gamybą išplėsti iki 500 000 automobilių per metus, kas yra išties drąsu, turint galvoje, kad dabar gamykla per metus išleidžia apie 50 000.

Tačiau norint, kad šie planai išsipildytų, „Tesla“ privalo pirmiau pabaigti savo  „Gigafabriką“, gigantišką baterijų gamyklą Sparkse, Nevadoje, Electric Avenue.

Nors gamyklos nesitikima baigti iki kitų metų, „Tesla“ ir Muskas jau atskleidė nemažai galvą apsukančių fabriko detalių.

Peržvelkite 12 labiausiai neįtikimų faktų apie „Gigafabriką“.

Fabrikas įsikūręs žemės plote daugiau nei tris kartus didesniame, nei Centrinis Parkas.

YouTube/Black66 nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
YouTube/Black66 nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Fabrikas yra Storey apygardoje, Nevadoje, 3000 akrų (12 100 000 m²) žemės plote.

Iš pradžių įmonė turėjo užimti 1000 akrų, bet 2015 metų birželį, kompanija nupirko dar 1864 akrus šalia buvusios žemės.

Su šiuo pirkiniu kompanija galės fabriką padidinti 50 ar 100 kartų, sakė Muskas.

Pats fabrikas irgi milžiniškas ir gali dar paaugti.

Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Dabar gamykla yra 71 pėdos (22 m) aukščio ir >55 mln kvadratinių pėdų (511 000 m²) ploto, kas atitinka 126 akrus (51 ha).

Tai daugiau, nei 95 futbolo aikštelės. Jis toks didelis, kad netgi pats Muskas, te lankydamasis, apstulbsta.

„Tai nuneša stogą. Pamatai savo akimis ir suvoki, F---, jis didelis,“ neseniai Muskas pasakojo Fast Company.

Tiesą sakant, jis toks didelis, kad bus antras pagal didumą pastatas pasaulyje.

Bobo Tregiluso nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Bobo Tregiluso nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Iki 2020 planuojamas grindų plotas yra 1,3 mln m².

Baigtas jis bus antras didžiausias pagal tūrį pastatas. Jis tik šiek tiek nusileis Boeing gamyklai Everette, Washingtone, kuri yra didžiausias pagal tūrį pastatas pasaulyje.

Jis statomas, kad atlaikytų žemės drebėjimus.

Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Remiantis nesenu Fast Company pranešimu, fabrikas sudarytas iš keturių skirtingų struktūrų, pastatytų ant keturių skirtingų pamatų, kad geriau atlaikytų žemės drebėjimus.

Pasak Reno-Gazette Journal,  „Tesla“ vien pamatams išleido maždaug 16 mln dolerių.

Taip būsimas  „Tesla“ automobilis taps daug labiau įperkamas.

Maurizio Pesce nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Maurizio Pesce nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Pasak Tesla svetainės, didžiulis fabrikas padės dramatiškai atpiginti baterijas, „naudojant masto ekonomiką, inovatyvią gamybą, atliekų mažinimą, ir paprasčiausią optimizavimą, išdėstant daugumą gamybos procesų po vienu stogu.“

Kai fabrikas pradės veikti visa galia 2020 metais,  „Tesla“ vertinimais fabrikas leis sumažinti baterijų kainą maždaug 30 proc.

Pigesnės baterijos leis kompanijai pardavinėti Model 3 už maždaug 35 000$.

Seni traukiniai atvyks į fabriką ir išvyks jau kaip baterijos.

Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Nors Tesla neatskleidė visų būdų, kaip pasieks „ekstremalią masto ekonomiją“Gigafactory, žinome, kad didelę šių pastangų užims atliekų perdirbimas. Tokią didelę, kad Tesla darys tai, ko jokie kiti baterijų gamintojai nėra darę, sakė Muskas Baron investors' konferencijoje.

„Atsivežime traukinius, kurie išvyks jau kaip baterijos,“ sakė Muskas Baron's investors konferencijoje, nors planų nedetalizavo.

Perdirbama bus viskas.

Wikipedia nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Wikipedia nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Tačiau bus perdirbami ne tik seni traukiniai.

Fabrike veiks tobuliausia antrinio perdirbimo sistema ir ja bus galima perdirbti senas baterijas.

Fabrikas naudos tik atsinaujinančią energiją.

Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Reuters nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Fabrikas sukurs visą reikiamą energiją. Saulės elementais bus nuklotas fabriko stogas ir dar energiją tieks papildomi skydeliai, išdėstyti aplinkinėse kalvose.

Kompanija savo poreikių patenkinimui taip pat dar naudos geoterminę ir vėjo energiją.

Tai bus didžiausias ličio jonų baterijų fabrikas pasaulyje.

Tesla infografikas./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Tesla infografikas./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Tesla jau dabar yra didžiausias ličio jonų baterijų naudotojas planetoje, lenkiantis netgi tokius įrenginių gamintojus, kaip Apple ir Samsung. Bet greitai kompanija taps ir didžiausiu ličio jonų baterijų gamintoju.

Antroje šio dešimtmečio pusėje  „Tesla“ siekia gaminti 500 000 automobilių per metus, bet ilgoje perspektyvoje, kaip Muskas neseniai minėjo, jis mano, kad šis skaičius gali persiristi į milijonus.

Visų šių automobilių maitinimui kompanija iki 2020 gamins daugiau baterijų elementų, nei visi ličio jonų baterijų gamintojai bendrai pagamino 2013.

Tesla ir jos partneriai sumokės milijardus.

Tesla CEO Elon Musk apžiūri Gigafactory statybą
Tesla CEO Elon Musk apžiūri Gigafactory statybą

Tesla ir jos partneriai Panasonic ir Toyota iki 2020 bendrai į fabriką investuos 5 mlrd dolerių. Pati Tesla tiesiogiai į Gigafactory investuos 2 mlrd dolerių.

Įmonėje dirbs >6000 darbuotojų.

Tesla Motors nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Tesla Motors nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Kai fabrikas 2020 metais bus baigtas, jame darbuosis apie 6500 darbuotojų.
Remiantis Tesla svetaine, kompanija jau pradėjo samdyti žmones kai kurioms pareigoms,tarp kurių žmogiškųjų išteklių valdymo ir inžinerijos technikos specialistai.

Jo forma primins deimantą ir bus estetiškai patraukli.

Tesla Motors nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“
Tesla Motors nuotr./Pažvelkite į Elono Musko „Gigafabriką“

Kaip ir Tesla automobilių atveju, daug dėmesio bus skiriama fabriko dizainui.

„Rūpinamės, kad jis gerai atrodytų, tai yra, derėtų su supančia aplinka. Tai fabrikas, bet estetika mums rūpi,“ – sakė Muskas per spaudos konferenciją Nevadoje.

Rūpinamės, kad jis gerai atrodytų, tai yra, derėtų su supančia aplinka. Tai fabrikas, bet estetika mums rūpi.

„Taigi, fabriko forma primins deimantą ir taip bus todėl, kad jei pasirinktume dėžutės formą, reikėtų perkelti labai daug žemės. Tad, idant jis geriau derėtų su aplinka, sukūrėme jį deimanto formos,“ sakė jis.

Fabrikas taip pat yra sulygiuotas į tikrąją šiaurę, kad Tesla galėtų nustatyti, kur įranga bus pagal GPS ir taip tinkamai išrikiuoti saulės skydelius.

„Manau, tai skamba romantiškai, kad fabrikas bus deimanto formos ir bus sulygiuotas šiaurės kryptimi, bet tam yra ir praktinių priežasčių,“ sakė Muskas per konferenciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“