200 populiariausių šių metų slaptažodžių: dominuoja „lopas” ir skaičių kombinacijos

NordPass atlikto tyrimo duomenimis, populiariausias lietuvių naudojamas slaptažodis yra „123456”. Šis slaptažodis yra populiariausias iš viso 43-jose iš 50-ies tirtų šalių.
slaptažodis
slaptažodis / 123RF.com nuotr.

Nevengia negražių žodžių

Kasmet atliekamas NordPass tyrimas apie dažniausiai naudojamus slaptažodžius šiais metais peržvelgia iš viso 50-ies šalių duomenis, taip pat palygina, kokius slaptažodžius naudoja moterys ir vyrai.

Tarp populiariausių slaptažodžių Lietuvoje pirmą vietą užima „123456”, antra – „123456789”.

Nors Lietuvoje pirmasis slaptažodžių trejetukas kiekvienais metais beveik nesiskiria, jau ketvirtoje vietoje matomas skirtingas slaptažodžių pasirinkimas: moterys naudoja „saulute”, o vyrai — „lopas123”.

Lietuviai, kaip ir kitų tautybių atstovai, taip pat labai mėgsta naudoti vardus. Moterų sąraše galima pastebėti daugiau moteriškų vardų, vyrų — vyriškų, todėl galima daryti prielaidą, kad žmonės dažnai linkę naudoti savo vardą. Beje, moterys Lietuvoje yra dažnai linkusios naudoti mažybines vardo formas, pavyzdžiui, „linute”, „ievute”, „ingute”, „rasiukas”, „monikute”. Vyrai tą daro rečiau.

Tendencijos rodo, kad populiariausios – nesudėtingos kombinacijos. Slaptažodis „123456” jau keletą metų iš eilės yra populiariausias pasaulyje. Šis slaptažodis taip pat buvo dažniausiai naudojamas iš viso 43-jose iš 50-ies tirtų šalių. Likusiose šalyse, deja, slaptažodžiai nebuvo daug stipresni.

Populiariausias slaptažodis Indijoje buvo „password”, Indonezijoje — „12345”, Japonijoje — „password”, Portugalijoje — „12345”, Ispanijoje — „12345”, Tailande — „12345”, Ukrainoje — „qwerty”.

20 populiariausių slaptažodžių Lietuvoje:

  1. 123456
  2. 123456789
  3. lopas123
  4. 12345
  5. 123123
  6. qwerty
  7. lopas
  8. samsung
  9. nesakysiu
  10. mantas
  11. lietuva
  12. 111111
  13. asasas
  14. asilas
  15. katinas
  16. slaptazodis
  17. kaktusas
  18. 12345678
  19. labas123
  20. password

Silpni slaptažodžiai — pasaulinė problema

NordPass atliktas tyrimas taip pat atskleidžia, per kokį laiką populiariausi slaptažodžiai gali būti nulaužti. Nors slaptažodžio nulaužimo laikas gali kisti, priklausomai nuo nusikaltėlio technologinių gebėjimų, šis matmuo parodo, kad dauguma slaptažodžių yra ypač silpni. Iš 200-ų populiariausių slaptažodžių Lietuvoje, 59 gali būti nulaužti per mažiau nei sekundę. Tai yra 29.5 proc. Pasaulyje, šis skaičius daug didesnis — 84.5 proc.

„Deja, lietuviai, kaip ir žmonės visame pasaulyje vis dar nesirūpina kibernetiniu saugumu. Dauguma įsivaizduoja, kad tai yra labai sudėtinga ar brangu, tačiau tai — mitas. Stiprus slaptažodis būtų puiki pradžia”, — teigia Jonas Karklys, įmonės „NordPass” generalinis direktorius.

Kaip apsaugoti savo paskyras?

Kibernetinės atakos vyksta nuolat, todėl Jonas Karklys dalinasi keliais patarimais tiems, kurie norėtų pagerinti savo internetinių paskyrų saugumą.

123RF.com nuotr./Kibernetinis saugumas
123RF.com nuotr./Kibernetinis saugumas

Visoms paskyroms naudokite unikalius slaptažodžius kiekvienai paskyrai. Šie turėtų būti sudaryti iš 12 spaudos ženklų, tarp kurių turėtų būti skaičiai, simboliai, mažosios ir didžiosios raidės. Taip pat galite naudoti slaptažodžių generatorius, kurie automatiškai sugeneruos saugius slaptažodžius.

Slaptažodžius patariama laikyti slaptažodžių tvarkyklėse. Be to, kad šios programėlės prisimena jūsų slaptažodžius, jos taip pat gali įspėti, jeigu jūsų duomenys buvo kompromituoti kibernetinės atakos metu.

Reguliariai atnaujinkite savo slaptažodžius, idealiausia tai daryti kas devyniasdešimt dienų.

Taip pat naudokite dviejų faktorių autentifikaciją (2FA). Šis autentifikacijos būdas leidžia dviem įrenginiais patikrinti jūsų tapatybę prieš prisijungiant prie tam tikros svetainės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis